הדמיית תוכנית אפשטיין (צילומי הדמיה: משרד האדריכלים AS+GG)
הדמיית 'מתחם אפשטיין' - בורג' חליפה הירושלמי (צילומי הדמיה: משרד האדריכלים AS+GG)

כ-200 איש חתמו על התנגדות – למה המגדל הזה מעורר כל כך הרבה תרעומת?

מגדל בן 42 קומות בסמוך להר הרצל, שמכונה בורג' חליפה הירושלמי בשל העובדה שתכנן אותו האדריכל של המגדל בדובאי, מעורר התנגדות בקרב רבים מתושבי העיר. כ-200 מהם, כולל חברים בקואליציה העירונית, הגישו נגדו התנגדות. "יאפיל על אתרי ההנצחה בהר הרצל ויד ושם". העירייה - "תוכנית פורצת דרך"

פורסם בתאריך: 19.2.24 21:13

נמשך המאבק נגד הקמת מגדל הענק בסמוך לאתרי ההנצחה הלאומיים – בית הקברות הצבאי בהר הרצל ויד ושם – כשלמעלה מ-200 התנגדויות הוגשו בשבועות האחרונים לוועדה המחוזית לתכנון.

התוכנית, 'מתחם אפשטיין' בשמה הרשמי אשר מכונה בפי כל 'בורג' חליפה הירושלמי', תוכננה על ידי משרד האדריכלים 'אדריאן סמית וגורדון גיל', שתכננו את בורג' חליפה המקורי בדובאי (ועל כן השם המקומי שנתן). מדובר על מגדל של 42 קומות המתנשא לגובה כולל של 200 מטר.

כדי להוכיח עד כמה התוכנית גרנדיוזית ולא מתאימה טוענים המתנגדים כי גובהו של הכותל המערבי עומד על 19 מטרים, גובהו של מלון קראון פלזה עומד על 95 מטר, ואילו גשר המיתרים נישא לגובה של 119 מטרים. המיקום שלו – בצמידות לבית הקברות הר הרצל ומוזיאון יד ושם – הוביל לכך שלהתנגדויות הצטרפו למעלה מ-10 משפחות שכולות.

 

 

את המאבק על בניית מגדל הענק, שיאפיל גם על אגן עין כרם, מלווה ואף מוביל סגן ראש העיר יוסי חביליו, המועמד מטעם 'האיחוד הירושלמי' לראשות העיר. עם הגשת כלל ההתנגדויות מסר חביליו: "לעיתים נדמה שאין גבול שלא ייחצה בירושלים והפעם נחצה גבול הבושה. אנחנו בתקופה רגישה של מלחמה, בימי אבל וחורבן, בהם אנו קוברים את מי שמגינים בגופם על מדינת ישראל. בימים אלה, צריך לשמור מכל משמר על הערכים הלאומיים שלנו, ועל רגשותיהן של המשפחות השכולות. מקומם לראות שבמקום זה, מוסדות התכנון מאשרים תוכנית מופרכת, מנותקת ומקוממת על הר הרצל, ובונים גורד שחקים מנקר עיניים: בורג׳ חליפה על קודש הקודשים הישראלי, מול בית הקברות בהר הרצל ומול יד ושם. המגדל גם פוגע בכפר עין כרם שהוא נכס דתי תרבותי ותיירותי חשוב. אנחנו דורשים לעצור את קידום הפרויקט המגלומני והמיותר שמנותק מהאופי הירושלמי ומקו הרקיע של הבירה".

מעיריית ירושלים נמסר: "מדובר בתכנית פורצת דרך ובעלת עיצוב אדריכלי ייחודי, ההולם את מיקומו המשמעותי. התכנית כוללת שטחי ציבור נרחבים, טיילת עם עמדת תצפית לנוף עוצר נשימה, בית קפה ואף בית מלון. הפרויקט יושב בציר הרכבת הקלה, בסמוך לחניון חנה וסע והשירותיות התחבורתית אליו וממנו היא ברמה גבוהה ביותר. החלופה שנדחתה הציעה 2 מגדלים של כ-30 קומות כל אחד, ללא תצפית ועם שטחים ציבוריים מופחתים. התכנית הופקדה להתנגדויות והתשובות להתנגדויות, ככול שיוגשו, יינתנו במסגרת הדיונים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבלט

    ואז אומרים לנו לכו לבחור.
    כדי שמה? שכל הפוליטיקאים – כן, כולם! זה חוצה מפלגות – יעשו בעיר שלנו ככל העולה על רוחם, תמורת שלמונים וחמדת בצע?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר