נחלאות, בית הכרם (צילומים: דניאל בר און, ארנון בוסאני)
נחלאות, בית הכרם (צילומים: דניאל בר און, ארנון בוסאני)

כמה יעלה לסטודנטים לגור בקרבה למוסדות הלימודים להשכלה גבוהה?

מניתוח נתוני אתר יד2 עולה כי בגבעה הצרפתית תוכלו למצוא את המחירים הנוחים ביותר. בנחלאות ובמרכז העיר המחירים הגבוהים ביותר. ואיפה נמצאת בית הכרם?

פורסם בתאריך: 27.8.18 09:29

שנת הלימודים האקדמית תחל בעוד קצת יותר מחודש, ובימים אלה נמצאים הסטודנטים בעיצומם של חיפושים אחרי דירות להשכרה, ועדיף כמה שיותר למוסד הלימודים שבו הם ילמדו.



אז לפני שאתם מתחילים בחיפושים אחרי דירה להשכרה, אתר יד2 בדק מהם המחירים לדירות בקרבת המוסדות להשכלה גבוהה, וזאת במטרה להקל על המחפשים.

הנתונים, חשוב לציין, פולחו לפי הערים השונות שבהם פועלים מגוון מוסדות לימוד להשכלה גבוהה והם מקיפים, בין השאר, את ירושלים, תל אביב, חיפה, באר שבע ועוד.

ירושלים, כמעט מיותר לציין, היא עיר הבירה גם מבחינת מספר הסטודנטים שלומדים בה מדי שנה, כשהעיר מציעה שלל מוסדות אקדמאיים בהם האוניברסיטה העברית (בהר הצופים ובגבעת רם), בתי הספר הגבוהים לאמנות, לצילום, למשחק ולקולנוע, המכללה להנדסה, מכללת הדסה, הקריה האקדמית אונו ועוד.

מניתוח הנתונים של אתר יד2, עולה כי בירושלים (בדיוק כמו בתל אביב), השכונות הקרובות לאוניברסיטה העברית, הן בהר הצופים והן בגבעת רם, הן שכונות יקרות, שסטודנטים מתקדים למצוא בהן דירה בתקציב נוח. "העדיפות הראשונית של סטודנטים היא לגור באזור מרכז העיר", מסבירים בחברת 'אורנה פרי'. "קרוב לתחנה מרכזית עם גישה נוחה לתחבורה ציבורית שמגיעה כמעט לכל מקום. סטודנטים שלא מוצאים דירות באזור מרכז העיר בוחרים לגור באזורים בית הכרם, קרית משה, שד׳ הרצל, קטמונים, קטמון הישנה, הגבעה הצרפתית, הר הצופים".

יש לציין כי הבדיקה כללה, בין השאר, את הזמן שבו לוקח למצוא דירה באזורי הביקוש. מבין השכונות שנבחנו, נמצא כי דירות 3-2 חדרים בנחלאות מושכרות בטווח הזמן המהיר ביותר – 18 יום לדירת 2 חדרים ו-16 ימים לדירת שלושה חדרים. לעומת זאת בבית הכרם לוקח את הזמן הרב ביותר להשכרת דירת 2 חדרים – 27 ימים.

ומה עם המחירים? את המחירים הנוחים ביותר תוכלו למצוא בשכונת הגבעה הצרפתית, שנמצאת בסמיכות לקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית. בגבעה הצרפתית מוצעות דירות 2 חדרים ב-3,100 שקלים לחודש, כשמחיר ממוצע של דירת 3 עומד על 3,950 שקלים בחודש.

מנגד, שכונת נחלאות, שנמצאת בקרבת מכללת הדסה, בית הספר לאמנות מוסררה, בצלאל ועוד, היא היקרה ביותר להשכרה: מחיר ממוצע של דירת 2 חדרים עומד על 4,450 שקלים בחודש; ומחיר דירת שלושה חדרים עומד על 5,530 שקלים בחודש.

עוד עולה מהנתונים כי שכירות ממוצעת של דירת 2 חדרים במרכז העיר עומדת על 4,100 שקלים בחודש, כשהמחיר הממוצע של דירת 3 חדרים הוא 5,150 שקלים בחודש. בית הכרם נמצאת באמצע עם מחיר ממוצע של 3,900 שקלים בחודש עבור דירת 2 חדרים, כשעבור דירת שלושה חדרים תאלצו להיפרד בממוצע מ-4,700 שקלים בחודש.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר