בנייה בירושלים (צילום: יובל טבול)
(צילום: יובל טבול)

ללא אבן החיפוי: אחרי מאה שנים – בעירייה מבקשים לבחון את התקנה לבנייה באבן בירושלים

ל"כל העיר" נודע כי מהנדס העיר מבקש לבחון את התקנה העירונית הנוגעת לבנייה באבן, וזאת בשל הבנייה לגובה. במשרד האדריכלים קולקר-קולקר-אפשטיין מברכים ומציינים כי "יש צורך לרענן את תקנות הבנייה המנדטוריות"

פורסם בתאריך: 27.7.19 20:17

"הבנייה באבן בירושלים מנוסחת כתקנה עירונית מזה מאה שנים, אך יש לבחון תקנה זו, לעדכנה לצרכי הזמן ולהתאימה לתבנית הבנייה הגבוהה החדשה בעיר ולאפשרויות הטכנולוגיות החדשות". כך, במשפט אחד בהזמנת עבודה שהובאה לאישור ועדת הכספים עשויה להתחולל מהפכה של ממש בבנייה בירושלים ובמראה של העיר – רעיון חריג לבנות בירושלים, בעיקר ברבי קומות, ללא אבן חיפוי.

בהזמנת העבודה הזו מבקשת בעצם עיריית ירושלים מהאדריכל שיזכה במכרז להכין מדריך לבנייה בבניינים הגבוהים בירושלים ולהתאימה לרוח הזמן. הסיבה, כך מציינים בעירייה, היא הפיתוח המואץ של העיר וריבוי התוכניות לבנייה לגובה שמחייבים בחינה מחודשת של התקנות.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"אדריכל העיר פועל להכנת מסמך שיסקור את טכנולוגיות הבנייה באבן המתקדמות ביותר הקיימות כיום, וכן את תהליכי הייצור האיכותיים ביותר, ולבחון את האופן בו הם יכולים להשתלב בתהליכי הבנייה בעיר במגדלים ובמבני ציבור", נכתב עוד בהזמנת העבודה.



הרעיון המהפכני הזה זוכה לתגובות חיוביות מצד אדריכלים שונים שפועלים בעיר. כך למשל, במשרד האדריכלים 'קולקר קולקר אפשטיין' מברכים על היוזמה ואומרים ל"כל העיר": "כמי שרואים את עצמם כעתירי ניסיון הן בתוכניות בניין עיר מפורטות והן כבעלי ניסיון לא פחות ואף יותר בפירוט הבנייה והחיפוי של בניינים באבן על כל אופניהם לרבות הבנייה המסורתית באבן ירושלמית – אנחנו רואים מברכים ומכירים בצורך לחדש ולרענן את תקנות הבנייה המנדטוריות, תוך שמירה על צביונה המיוחד של ירושלים ושילובם של חומרים נוספים".

במשרד האדריכלים מוסיפים ומציינים כי "ירושלים היא עיר של רובדים, הבנייה בה נעשתה רובד על רובד, וחשוב מאוד שהרובד בן זמננו, שבו כלולים טכנולוגיות וחומרים חדישים, ישולבו בקומפוזיציה הרמונית של עבר והווה והמשכיות לעתיד".

במענה לפניית "כל העיר" נמסר מעיריית ירושלים כי "עיריית ירושלים מקדמת הכנת מדריך לבנייה באבן לבניינים גבוהים ולמבני ציבור בירושלים. היוזמה נולדה על רקע הפיתוח העירוני המואץ של השנים האחרונות, ובכלל זה בנייה לגובה, והרצון להקפיד על תפקוד וחזות נאותים של מעטפות הבניינים בעיר. המדריך יתייחס להיבטים טכנולוגיים, בטיחותיים, חזותיים, תרבותיים של חיפוי בניינים בעיר באבן, ויתייחס גם להיבטים סביבתיים וכלכליים (למשל מקורות האבן, אופן כרייתו ושינועו, תרומתו לבידוד תרמי, עלויות נגזרות, ועוד)".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. תושבת מודאגת

    מה זה כבר משנה. את העיר כבר הרסו. מהנדס העיר האדריכלים המינהלים הקהילתיים . בניה איומה מכוערת ללא נשמה ואם יש תכנון לא ברורצלי מי מתכנן כאשר הכל זה חסימה אחת גדולה. הצפיפות איומה והנוף הולך ונעלם. בושה וחרפה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אולי גם לאבני הכותל יעשו מתיחת פנים: כתובות גרפיטי של פסוקים. כל היופי בירושלים טמון בהיותה דומה למה שהיתה לפני 100 שנה. כמה אפשר להרוס מר לאון… אבני ירושלים הם אחד מתשעה קבין שירדו לעולם אליה דווקא. תפסיק להרוס ולחסום את הנוף לאוהבי ירושלים. למה בפריז לא בונים לגובה מול מגדל אייפל?

  3. ירושלמית

    לא!! זה כל היופי בבניה בעיר האחידות הזאת, האבן הירושלמית שמאפיינת אותנו כל כך בבקשה אל תפסיקו את היוםי הזה

  4. מבין

    ברור לבטל. העיר תקועה בעבר ולא מתפתחת. חייבים לשלב בין ישן לחדש. המבנים הגבוהים חייבים להיות בנויים בצורה מודרנית. אין טעם בחיפוי אבן במפלצות בטון גדולות.

  5. יעל

    אדריכלים רוצים כסף, אבל לא אכפת להם מהיופי של העיר. עיר מוזנחת שממשיכים לכער

  6. ירושלמי ותיק

    אל תעשו את זה!!!! תשאירו את חיפוי האבן, זה נותן הרבה לנשמה, ליופי של העיר וגם פרקטי וחוסך מאוד בגלל בידוד טוב יותר!!! סתם לחץ מקבלנים שרוצים לחסוך עלויות ולהשאיר את מחירי הדירות כמו שהם!!!

  7. יוסף

    תודה לאל. זה ממש אבסודד. כן, יופי, אבן ירושלמית זה יפה מאוד. גם מייקר את הבנייה, הופך את הבניינים לכבדים יותר, סופגים יותר חום כו'. העתיד שייך לבניינים גבוהים, יש הרבה חומרים חדשים שאפשר להשתמש בהם לחיפוי חיצוני, עם תכונות עדיפות על פני אבן.

  8. ועד הבית

    חיפוי האבן מהווה סכנה, עם השנים האבנים נחלשות ויש צורך לקבע אותן. זו הוצאה עצומה לוועדי הבתים ועבודה מאוד קשה לביצוע כאשר מדובר בבניין גבוה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר