(צילום: נועם קום)
(צילום: נועם קום)

מבחן רכב: אופל זאפירה Tourer Enjoy

קבוצת הרכב: מיניוואן דרגת זיהום: 14 רמת בטיחות: 6 ארץ ייצור: גרמניה מחיר: 169,500 ₪

פורסם בתאריך: 19.9.17 17:36

(צילום: נועם קום)

(צילום: נועם קום)

תיאור: הזאפירה הוא מיני וואן ותיק והדור הרביעי לדגם מתחדש ב- 2017 . הזפירה, מיועדת לשבעה נוסעים בזכות סידור מושבים נפרדים הניתנים לקיפול ולהזזה בשיטת FLEX-7. הזפירה מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח של 1.4 ליטר ובתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים, רמת האבזור גבוהה ומחירה אטרקטיבי.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר, המספק 140 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ. המנוע בתקן יורו 6 ובדרוג זיהום 14 בישראל.
תיבת הילוכים – אוטומטית עם 6 הילוכים ומנגנון להעברת הילוכים באופן ידני.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת למניעת דרדור בעלייה, הגה כוח בתגבור חשמלי, חיישני לחץ אוויר, ופנסי, מערכת התרעה לשמירת מרחק-"מובילאי"/ פנסי ערפל קדמיים.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת נוסעים, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. דוושות קורסות בתאונת חזית.

(צילום: נועם קום)

(צילום: נועם קום)

מבחני ריסוק – 5 כוכבים מבחני ריסוק של ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – דינאמי. החזית בקו עיצוב היצרן, כאשר מכסה המנוע קצר ומשתפל קדימה, אל כונס אוויר שמשתלב עם פנסי חזית רחבים. הפגוש הקדמי אגרסיבי וכולל כונס תחתון ופנסי ערפל.
הצד, בעיצוב אלגנטי, של מבנה של מיניוואן גדול. החלונות והדלתות רחבים. קו זרימה בולט בסף הדלתות. קשתות גלגלים רחבות וחישוקי אלומיניום בעיצוב ספורטיבי.
מאחור, עיצוב סולידי. בקו הגג בולט פנס בלימה, החלון רחב ואנכי. פנסי בלימה צרים ופנל ניקל במרכז. הפגוש גבוה וצר, בשילוב פנסי ערפל.

(צילום: נועם קום)

(צילום: נועם קום)

עיצוב פנימי – אלגנטי, בדגש על חומרים איכותיים. הפנל הקדמי רחב עמוק וכולל חלונות צד. במרכזו צג מערכת שמע ומזגן ופתחי אוורור. פנל בקרת אקלים קטן עם מתגים סיבוביים ולחצנים. פנל ההילוכים משופע ומהודר במסגרת כרום. לוח שעונים אנלוגי וכולל גם צג דיגיטלי למחשב הדרך במרכז. גלגל ההגה בעיצוב ספורטיבי, 3 צלעות ומרכז משולש. המושבים מיועדים לשבעה נוסעים מרווחים וניתנים להזזה. דפנות הדלתות מרווחות ומהודרות.

(צילום: נועם קום)

(צילום: נועם קום)

אבזור – מערכת שמע מולטימדיה 7 אינץ, מקורית הנשלטת בגלגל ההגה כוללת גם, שקע ל-USB ו- AUX. דיבורית בלוטוס מקורית, מזגן עם בקרת אקלים בורר טמפרטורה לנהג ולנוסע ופתחי אוורור מאחור. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות ומופשרות חשמלית, פנסי ערפל קדמיים. גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.

(צילום: נועם קום)

(צילום: נועם קום)

מבחן כביש – ביצועי מנוע שקטים וטובים, אך ניכר חוסר הספק בהתייחס למשקל הרכב. זמן התאוצה קצר יחסית. תיבת ההילוכים פועלת ביעילות ונוחה לתפעול ואף ניתנת להעברה ידנית. הצג המציג את מצב ההילוכים בלוח השעונים לא קריא ומקשה על בקרת התפעול. התיאום בין המנוע לגיר יעיל ותורם לביצועים. מערכת למניעת דרדור בעלייה, פועלת ביעילות ובולמת לזמן ממושך. התנהגות כביש טובה, המתלים בכיול רך, ההיגוי קל ומאפשר יכולת תמרון יעילה לתחום עירוני. רמת האבזור בסיסית ובעידן היום אינה תואמת לצפיות. שדה ראיה נרחב בעיקר בחלקה הקדמי של המכונית עם הפנל הרחב והחלון האחור. המושבים מרווחים וקיפולם מאפשר להפוך את הרכב לשימושי במיוחד לצרכי נוסעים ומטען.

יתרונות – מרווח פנים, חלוקת מושבים, התנהגות כביש, תיבת הילוכים, שדה ראייה, עיצוב פנים.

חסרונות – הספק מנוע, תצוגה קטנה לבקרת ההילוכים בלוח השעונים, רמת אבזור.
סיכום – הזאפירה מתחדשת, עם עיצוב מתון אבל בדגש על מרחב פנים מרשים. המנוע ותיבת ההילוכים נותרו כבעבר, עם התנהגות כביש טובה. רמת האבזור בסיסית בדגם המבחן ואינה כוללת אביזרי בטיחות מקובלים, ואבזור לנוחות הנוסעים.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר