צילום: אבי קליין
צילום: אבי קליין

המוסך ששובר את הס(ט)יגמה

מוסכים מורשים הם משהו שמעורר מחלקות בקרב ציבור הנהגים: למרות השירות המקיף, הניקיון, הסדר והיכרות מעמיקה עם כלי הרכב, הם סובלים מתדמית לא הכי טובה. כדי לברר מדוע זה קורה, נסענו לתלפיות לבקר את מיקי, מנהל "סיגמא מוטורס", סוכנות הרכב ג'נרל מוטורס בירושלים, יבואנית שברולט וקאדילק

פורסם בתאריך: 28.3.18 22:49

מוסכים מורשים הם משהו שמעורר מחלקות בקרב ציבור הנהגים: למרות השירות המקיף, הניקיון, הסדר והיכרות מעמיקה עם כלי הרכב, הם סובלים מתדמית לא הכי טובה.
כדי לברר מדוע זה קורה, נסענו לתלפיות לבקר את מיקי, מנהל "סיגמא מוטורס" , סוכנות הרכב ג'נרל מוטורס בירושלים, יבואנית שברולט וקאדילק.

מיקי, תוכל להגיד לנו מה גורם לתדמית הזו? "מאז המחאה החברתית הצרכן הישראלי יותר מעורב ברכישה שלו, ואנחנו יכולים לראות את זה גם כאן במוסך: הצרכן מבצע סקר שוק, משווה הצעות מחיר ובודק מחירים בקפדנות".
ואכן המחירים של המוסך המרכזי גבוהים יותר?

 

צילום: אבי קליין

צילום: אבי קליין

" רוב האנשים משווים בין חלקים מתוצרת שונה, ומשווים בין חלקים שיוצרו במפעל בסין לבין חלקים שיוצרו על ידי היצרן הרשמי. אם הצרכן ישווה בין אותם מוצרים בעלי אותו מספר קטלוגי, הוא לרוב יראה כי ההבדלים אינם משמעותיים אם בכלל, ובמקרים רבים אנחנו בהרבה יותר זולים".

ואם הצרכן יתעקש להתקין חלקים לא מקוריים? "השירות הוא הדבר שהכי חשוב לנו. הלקוח יכול לבחור כל חלק שהוא רוצה ואנחנו נתקין אותו. אין לנו אינטרס ללכת נגד רצון הלקוח, ועובדה שניתן לראות פה במוסך רכבים מיצרנים שונים שבעליהם בחרו במוסך שלנו כמקום האמין לתקן את רכביהם".

תשתפו פעולה עם הצרכן גם על חשבון הבטיחות? "ממש לא! אנחנו מתקינים רק חלקים תקניים בעלי תקן, ואם יש משהו שאנחנו לא מתפשרים עליו זה הבטיחות והאיכות. כך לדוגמא, השמן אינו נושא לוויכוח ותמיד נחליף שמן שאנו מכירים את תוצרתו והשפעתו על מנועי המכוניות. אין לנו עניין בלהוציא מכוניות תקולות מהמוסך, ושקיפות מבחינתנו זה ערך נעלה. הלקוח מקבל דוח מקיף על מה נעשה ברכבו בזמן הטיפול, והצעת מחיר מפורטת ללא הפתעות."

 

ואכן, מלבד מחלקת הפחחות והצבע שמקבלת את כל סוגי הרכבים, ניתן לראות גם את מחלקת הדיאגנוסטיקה שתפקידה מקבל חשיבות יתרה ככל שהמכוניות נעשות משכוללות ביותר.
מיקי, ישנם לקוחות שהמילה דיאגנוסטיקה מבחינתם היא עוד סיבה מהמוסך להוציא מהם כסף.

 

צילום: אבי קליין

צילום: אבי קליין

"ההיפך הוא הנכון. הדיאגנוסטיקה חוסכת להם כסף. היום באמצעות מחשב הרכב ניתן לעלות על מרבית התקלות בזמן מועט ולחסוך שעות עבודה. ניטור התקלה מדויק יותר ומונע יותר תהליכים של ניסוי וטעייה.

אז כשהמכוניות נעשות משוכללות יותר עדיין ישנו צורך באנשי מוסך? " בוודאי. אם בעבר המוסכניק היה צריך לשמוע את המנוע כדי לאתר את התקלה, היום אנשי המוסכניקים עוסקים בציוד אלקטרוני משוכלל אשר עוזר להם לאתר את התקלה. עבודת המוסכניק דומה לעבודת הרופא: הוא מתחקר את האירוע כדי לעלות על התקלה, משתמש באמצעים משוכללים כדי לעשות זאת ולבסוף נותן את האבחנה והטיפול. המוסכניק היום בעל הכשרות רבות אשר עולות כסף רב, שלא כל מוסך יכול להשקיע, ואנו דואגים להכשיר את הצוות שייתן מענה לכל תקלה.

האם הלקוח הירושלמי שונה מלקוחות אחרים בארץ? הירושלמים לא פראיירים. הם בודקים, מתחקרים, לפעמים חששנים אבל הם אנשים חמים שלא מפחדים להראות שהם אוהבים אותך.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר