שי ברדה וסלובדן דראפיץ' (צילום: ניר קידר)
יסיימו בקרוב את תפקידם? שי ברדה וסלובודן דראפיץ' (צילום: ניר קידר)

דעה | קדימה להתקפה: בניגוד ללוי – בעידן סלובו וברדה הציפייה היא לכדורגל אטרקטיבי

אחרי הכדורגל המרדים אצל המאמן הקודם - צמד המאמנים החדש צריך לדגול בכדורגל התקפי ובעיקר להיות יצירתי ופתוח לשינויים

פורסם בתאריך: 9.9.20 18:49

באיחור של חצי עונה לפחות, אחרי הרבה לילות שגרמו לנו למאוס בכדורגל ואחרי שפספסנו הזדמנות להביא את הישראלי הכי טוב בשוק ועוד בחינם, סוף כל סוף הגיעו סלובו וברדה והחליפו את רוני לוי והכדורגל הנוראי שלו.

אמנם הפתגם אומר, ״עדיף מאוחר מאף פעם״, אבל נראה לי שהפעם האיחור יחרוץ את גורלה של העונה כולה. מאמן (או צמד מאמנים במקרה הזה) טוב ככל שיהיה, לא יכול לקבל סגל שלא הוא בנה, בלי יותר מידי זמן להתכונן ועוד לבקש לעשות איתו קסמים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אני לא אומר שלא נראה שיפור, כי יותר גרוע ממה שהיה לא יהיה, אבל מן הראוי יהיה לתת לסלובו וברדה זמן להנחיל את שיטת משחק שלהם.

אפשר לצפות לשיפורים בטווח הקרוב בשני אספקטים עיקריים:

  1. כדורגל התקפי – אחרי הכדורגל המשעמם, האפור, המגעיל ומנתץ המסכים שראינו מרוני לוי, אני בטוח שכבר במשחק הקרוב נראה כדורגל מהנה ושוטף יותר.
  2. קידום צעירים – אחרי שרוני לוי ווידא שהשחקנים הצעירים שלנו לא יקבלו יותר מפירורי דקות (ועכשיו הוא מועמד מוביל לאמן את נבחרת הנוער – ישראבלוף במלוא תפארתו), סלובו וברדה ידועים בקידום שחקנים צעירים. הדוגמא הבולטת: את קלטינס שרק עלה מהנוער זרקו למים הכי עמוקים שיש במשחק החוץ מול האלופה מכבי תל אביב. כולנו זוכרים איך זה נגמר (ומי שלא, רוצו ליוטיוב, יש אחלה תקציר להתענג עליו בעת הפגרה). הם שיפרו גם את אצילי  והפכו אותו לשחקן הכי טוב בארץ וגם בעונה שעברה הם נתנו לרוי קורין בן ה-16 יותר דקות משחק מאשר לכל צעירי בית"ר. ביחד. לא כל העול על הכדורגל המשמים שראינו צריך ליפול על רוני לוי (עדייו, האשם העיקרי),  אני לא שוכח את השחקנים. כל אחד מהם בטוח שהוא מינימום כוכב על, ולכן הם מרשים לעצמם ללכת ולא לרוץ על המגרש. הם נהנו להתחבא מאחורי רוני לוי הכושל, אבל עכשיו נגמרו ימי החסד. לא ביקשתי כדורגל  כמו של מנצ'סטר סיטי או שתעשו הגנה כמו אינטר, בסך הכל מבקש שתרוצו, תרצו, תלחמו ותראו אכפתיות. זו זכות לשחק בבית"ר.

מקצועית, כיוון ששני המגנים שלנו, קונסטנטין וביטון, עדיפים דווקא בחלק ההתקפי על פני ההגנתי, לא הייתי פוסל מעבר לשיטת 3 בלמים.  אני יודע שבישראל יש לשיטה הזאת קונוטציה הגנתית, אבל כשמשחקים אותה נכון, היא יכולה להפוך למרשימה התקפית, כמו שאוהדי בית"ר אוהבים.


יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)

יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)


בסגל יש שלושה בלמים טובים, שחלקם יודעים לצאת עם כדור קדימה ולאפשר לקונסטנטין וביטון לצאת בחופשיות ולהטריד כל הגנת יריב כשדגני, בן חיים ו-וארדסקה מחפים מאחור.

סלובו וברדה אוהבים קישור עם שלושה שחקנים ועוד שני חלוצים במרכז הרחבה ומאחוריהם סקנד סטייקר כמו אלירן עטר, שיכול להוביל לכדורגל אטרקטיבי יותר.

אף אחד לא התחתן עם שיטת ה-4-4-3 המייגעת ומותר לשנות מערך והרכב ברגע שדברים פחות הולכים. הפעם אני סומך על המאמנים שלא יצמדו למשהו שפחות עובד ויהיו יותר יצירתיים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר