דעה | השאלה הקשה – מהי מטרתם האמיתית של הרוכשים מדובאי?

האם לאנשי המלוכה מהמפרץ הפרסי יש אינטרס פוליטי חזק? מה שברור זה שמשה חוגג מנסה להציל את חלומותיו בעזרת הכסף הגדול של השייח

פורסם בתאריך: 1.12.20 15:40

פסטיבל רכישתה האפשרית של בית"ר על ידי חאמד בן חליפה, ממשפחת המלוכה של איחוד האמירויות מגיע בין היתר להסתיר את הכשלון על המגרש. הצירוף של דראפיץ' וברדה גרם לציפיות גדולות בקרב אוהדי ואנשי בית"ר, אבל מהר מאוד התברר שצוות המאמנים והסגל שנבנה הוא לא בדיוק הצלחה גדולה והאוהדים מסתובבים עם תחושת דז'ה-וו מתקופת רוני לוי. הרבה רעש מסביב, אבל בלי תכלס.

נראה שהאתגר של חוגג וצמד המאמנים גדול משחשבו ויש להם הרבה עבודה לעשות, ונראה שהפערים עם צמד הגדולות מכבי ת"א ומכבי חיפה רק מעמיקים, כי היכולות הכלכליות של בעלי  בית"ר, משה חוגג, מוגבלות, והוא מנסה למצוא פתרונות רחוקים. פתרונות אלו עשויים להביא את בית"ר למחוזות שאליהם חוגג שואף, כי גם הוא מבין שלבד הוא לא יכול ולכן מחפש שותף משמעותי כדי להניע את המהלכים שלו וגם על הדרך לנסות לשנות את תדמיתה של בית"ר ולשים בצד לרגע, בלי שאף אחד ישים לב, את הבעיות על המגרש.

בית"ר צריכה שינוי בהקדם, אבל כדי שזה יקרה היא צריכה מימון. והרבה. למרות שאנחנו שומעים בחודשים האחרונים על האפשרות של השקעה מכיוון המפרץ הפרסי, אף אחד לא חשב באמת שזה יקרום עוד וגידים ונראה שזה מגיע ממקום לא צפוי. תלוי בעצם את מי שואלים.

אז  חוגג חזר מסיבוב הופעות באמירויות עם הצעה רשמית על השולחן. מיד אחרי הידיעה הרשמית, המוזות התחילו לעבוד שעות נוספות – אם עד היום הפנטזיות על רוכש בדמות שייח עם ארגזים של כסף שהופך את בית"ר ירושלים למנצ'סטר סיטי נתקלה בעיקר בסקפטיות וגיחוך, עכשיו הן הפכו את הגיחוכים לשיחת היום של ממש, כשהאפשרות הופכת לממשית.

מצד אחד אפשר לתת דרור לקונספירציות. שייחים ערבים מלאי כסף באים בקו התנגשות ישיר עם מעוז הציונות הירושלמית: מגיעים כדי להטביע חותם וכמה שיותר מהר בנוף הישראלי בכלל והירושלמי בפרט. בתרגום חופשי, "כסף יכול לקנות הכל, גם אתכם, קודם הקבוצה, אחר כך המנורה".

מצד שני, אולי חוגג מצא את הדרך להקפיץ את ערך הקבוצה ולשים אותה בחזרה בבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי ומנצל את הרוח החדשה כדי למנף את הקבוצה. לדבריו, הוא ישמור על השליטה בקבוצה. הוא יהיה המילה האחרונה. אם לוקחים את מנצ'סטר סיטי כדוגמא, המשקיעים הערבים אמנם מינו איש מטעמם כנציג בקבוצה, אבל לצוותים המקצועיים יש קרדיט בלתי נגמר לקבל החלטות. נקווה שכך יהיה.

אולי אפשר להיות תמימים ולקוות שכל המהלך הזה באמת נועד למען מטרה טובה? הלוואי, אבל לא בטוח. בעיקר לא ברור לי מה מטרתם ברכישת בית"ר? האם זה חלק ממהלך היסטורי ורכישת בית"ר תיזכר כעוד חוליה בדרך לסדר עולמי חדש? אולי הם באו בכלל כדי לנסות ולגשר על הפערים בתפישה? שאלות רבות שאין עליהן תשובה ורק העתיד יגיד. מה שכן, אני מעריך שזה לא יעבור חלק ונשמע הרבה בעד ונגד.



 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"kolhair2@gm


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פלס

    אתם כותבים ;
    מצד אחד אפשר לתת דרור לקונספירציות. שייחים ערבים מלאי כסף באים בקו התנגשות ישיר עם מעוז הציונות הירושלמית: מגיעים כדי להטביע חותם וכמה שיותר מהר בנוף הישראלי בכלל והירושלמי בפרט. בתרגום חופשי, "כסף יכול לקנות הכל, גם אתכם, קודם הקבוצה, אחר כך המנורה".
    אולי אפשר להיות תמימים ולקוות שכל המהלך הזה באמת נועד למען מטרה טובה? הלוואי, אבל………….
    אל תהיו תמימים; כמו שכל ישראלי שיש לו אפשרות ירכוש כל שעל אדמה בארץ ישראל להטביע חותמת בעלותית יהודית ישראלית שלפחות כאן נרגיש בבית. כוון שבשום מקום בעולם לא מרגישים בבית.
    חייבים לעמוד בפיטויי ולא למכור שום דבר לשום אדם או חברה ממדינות ערב.
    השלום זה חיובי, אבל לא בכל מחיר, אסור לנו למכור את הבית ואז באמת ניזרק לים.
    סחר הדדי כן, אבל לא למכור שום דבר שיעבור לבעלות מדינות המפרץ, כי אז עם ישראל וארץ ישראל ביופים ייחודם ויעודם יכחדו ולא יתקיימו חס וחלילה.
    לא הכסף ייענה!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רציתם ביבי מלך .קיבלתם חליף חאמד אל חליפה, חחחחח

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר