דיא סבע, חאתם אלחמיד (צילומים: ניר קידר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
דיא סבע, חאתם אלחמיד (צילומים: ניר קידר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

דעה | דרוש שינוי תפיסה: העתיד של בית"ר צריך לכלול שחקנים ערבים

בדומה למכבי חיפה - בית"ר צריכה להחתים שחקנים ערבים בקבוצה הבוגרת ובמקביל לגדל דרך מחלקת הנוער דור של שחקנים ערבים שיהיה מזוהה עם הקהל

פורסם בתאריך: 22.12.20 15:20

כאחד ששיחק בהפועל ירושלים ויודע מה זה קהל אוהדי בית"ר,  אשמח מאוד אם בקרוב יגיע לירושלים שחקן ערבי ולא רק אל הקבוצה האדומה בעיר, שתמיד אירחה וקיבלה יפה שחקנים מהמגזר.

מבחינה מקצועית, אין שחקן ערבי אחד שלא היה רוצה לשחק באחת הקבוצות הבכירות של הכדורגל הישראלי, עם קהל אוהדים גדול וססגוני כמו שיש לבית"ר. כל שחקן מהמגזר הערבי שהוא כוכב כדורגל או שחקן נבחרת היה רוצה לשחק עבור קהל אוהדים גדול וקבוצה ששואפת לזכייה בתארים.

הבעיה היא שבמשך שנים השחקנים הערבים חששו ונרתעו להגיע לקבוצה בגלל האג'נדה הפוליטית הבולטת של קהל אוהדיה המתנגד לשחקנים ערבים. תופעה זו מדאיגה מאוד. זה למעשה מחלחל לכלל השחקנים הערבים, שלא לוקחים את בית"ר בחשבון בשיקולי הקריירה שלהם.



יש לא מעט שחקנים ערבים איכותיים שיכולים לתרום ולשחק  עבור הצהובים שחורים, על כך אין ספק בכלל. במשך שנים אוהדי בית"ר הקיצוניים תמכו בקבוצה ללא ערבים, כשהרוב היה שקט ולא התנגד לכך, בעיקר בגלל הפחד מהם. התנהלות זו השפיעה על בעלי הקבוצה השונים במרוצת השנים ואף אחד לא עשה דבר בעניין.

משה חוגג הכניס שינוי חיובי, כאשר מכר חמישים אחוז מבעלות הקבוצה לשייח חמד בן חליפה וניצל יפה מאוד את העידן החדש של הסכמי שלום ויחסים דיפלומטיים עם מדינות רבות מהמפרץ הפרסי. מהלך זה הוא חשוב ויפה ונועד להילחם בגזענות ולהראות שאפשר לעשות דו קיום גם בבית"ר.

הכסף הרב שיכנס מהמשקיע החדש יכול להביא לבית"ר תארים והישגים יפים בארץ ובאירופה ואין סיבה שזה לא יכלול בתוכו גם שחקנים ערבים.

אני רואה שמרבית האוהדים בתמיכת הבעלים כבר מתקוממים נגד הקהל הקיצוני המתנגד לבעלים ושחקן ערבי בקבוצה. זה חשוב מאוד ששחקנים ערבים רואים שבעלי בית"ר נלחם בגזענות. זה יכול להפיח בהם תקווה ואמונה כי הם יוכלו בסופו של דבר יום אחד לשחק עבור בית"ר.

גם אם מהלך של החתמת שחקן ערבי יקרה בזמן הקרוב וגם אם לא, אני מציע למשה חוגג ולבעלים החדשים להשקיע בדור העתיד: יש המון שכונות ערביות בירושלים, כפרים וישובים מסביב, שיכולים לגייס צעירים ערבים למחלקת הנוער. אני יודע שבעבר שיחקו שחקנים ערבים, אבל חושב שבית"ר צריכה לייצר גם בעצמה דור חדש של שחקנים דרך המגזר הערבי שבו יש המון שחקנים מוכשרים.

אם בית"ר תפתח שחקנים מקומיים דרך המחלקות הצעירות, הם בסופו של דבר יגיעו גם לקבוצה הבוגרת בדרך הטבעית – מה שיכול לגרום לשחקנים להיות מזוהים יותר עם המועדון כשקהל האוהדים יתמוך בהם, כי טבעו של קהל לאהוב ולחבק יותר את השחקנים שגדלו במועדון. יתרון נוסף במהלך זה – בעלי הקבוצה יכולים לחסוך כסף רב מהשבחת שחקנים צעירים לקבוצה הבוגרת גם על חשבון שחקני רכש. אם בית"ר תפנה לצעירים מהמגזר הערבי, היא תיחשף לעוד שוק שעד היום היה די חסום בפניה, בטח כששחקנים ערבים יידעו כי כיום יש להם סיכוי להגיע לקבוצה הבוגרת בדומה למה שקורה במכבי חיפה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר