עלי מוחמד, אשטוון פישונט (צילומים: ניר קידר, באדיבות האתר הרשמי של בית"ר ירושלים) בות
עלי מוחמד, אשטוון פישונט (צילומים: ניר קידר, באדיבות האתר הרשמי של בית"ר ירושלים)בות

דעה | זר לא יבין זאת: היכן הימים שזרים היו מוליכים את בית"ר לתארים?

בעבר בית"ר הייתה מביאה זרים איכותיים שהיו משנים את פני התמונה – כיום אני מעדיף צעירים ממחלקת הנוער שישחקו לפני הזרים המוזרים

פורסם בתאריך: 19.1.21 23:46

בית"ר לא מרשימה על המגרש השנה בלשון המעטה, זאת למרות שאת הסגל הישראלי שלה מעטרים כמה שמות מהבכירים שיש לכדורגל הישראלי להציע, אבל מסתבר שזה לא מספיק.

ולמה זה לא מספיק? בעיקר כי רמת הזרים השנה ירודה מאוד עד לא קיימת. אם בשנה שעברה רמת הזרים לא הייתה מספיק מרשימה, אבל אפשר היה למצוא את פרדי פלומן וליוואי גרסיה שתרמו יחסית ואת עלי מוחמד בעונה סבירה, השנה גם את זה אין ונראה שבית"ר איבדה כיוון לגמרי בנושא.

אני עוקב לא מעט אחרי בית"ר ומתקשה להבין מדוע מועדון עם תקציב מכובד, קהל אוהדים גדול, בעלים ססגוני ובעל כוונות טובות ומטרות הישגיות, מרשה לעצמה להיכשל באופן גורף בנושא הזרים. כל שחקן זר שהוחתם השנה ושיחק באצטדיון טדי נכשל כשלון חרוץ. כל אחד והסיפור שלו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אפשר לחלק לשני חלקים את הרכב הזרים: בבית"ר יש שלושה זרים בעלי רזומה שהם מוכחים יותר – אנטואן קונטה, עלי מוחמד ודייגו ורדסקה. החלק השני הוא הזרים הצעירים, אליהם אגיע בהמשך.

קונטה, לא רוצה להיות כאן ובית"ר לא רוצה שהוא יהיה כאן. למרות זאת, יש בו תלות מקצועית מסוימת. גם אם הצרפתי עושה טובה שהוא משחק הוא עוד איכשהו תורם וזה יותר מהזרים האחרים. קונטה אולי הזר האיכותי ביותר שיש לבית"ר בסגל, אבל הגישה בעייתית והוא מזמן לא צריך להיות כאן. אפשר למכור אותו כבר בחלון העברות הנוכחי.

עלי מוחמד הוא סיפור שונה. הגיע בכל תרועה עם הסיפור האישי סביבו אחרי עונה טובה בנתניה, והציפייה הייתה שיחזיק את האמצע של בית"ר. בעונה שעברה עוד סיפק פה ושם משחקים טובים והראה שיש בו משהו שמזכיר את התקופה בעיר היהלומים, אבל השנה איבד את הכיוון לגמרי ונראה רע כמו הקבוצה כולה. למרות זאת, לא הייתי ממהר להספיד אותו ומבין כל הזרים שיש כיום בבית"ר הוא היחיד שהייתי נותן לו עוד צ'אנס בתקווה שיחזור לעצמו. אולי בית"ר תהנה ממנו בהמשך וחוגג יוכל למכור אותו בעתיד בסכום נאה. כשהבלם הפורטוגלי דייגו ורדסקה נחת בבית וגן חשבתי שבית"ר מצאה את "הדבר הבא", בטח כיאה ליוצא המועדון המפואר פורטו. חלומות לחוד ומציאות לחוד וכיום הבלם עוד מתאמן בבית"ר, אך לא בתוכניות המקצועיות, אחרי שלא סיפק את הסחורה בלשון המעטה והצדדים מנסים להיפרד וכמה שיותר מהר.

את שלושת הזרים הצעירים – האסלביינק, מתאוסיניו ואוקמפוס אכניס במקשה אחת: מדובר בשחקנים צעירים ואולי בעלי פוטנציאל, אבל אם הם לא משדרגים את הקבוצה (והם לא) אז למה להעדיף אותם על פני השחקנים הצעירים ממחלקת הנוער של המועדון? אני בעד לתת דקות לשחקני הנוער על חשבונם ויפה שעה אחת קודם ולשחרר את הזרים הצעירים בהקדם.

אני מתגעגע לימים בהם בית"ר הביאה זרים איכותיים כמו בתקופת ההונגרים –  שאלוי, פישונט, האמר, שאנדור שהביאו לבית"ר אליפויות. איזה זרים פעם כיכבו בטדי ואיזה היום. רק לראות את ניקיטה רוקאביצה שפעם גם כיכב בבית"ר, מוליך את מכבי חיפה לאליפות ולקנא.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר