עלי מוחמד, עידן ורד (צילומים: ניר קידר, האתר הרשמי של בית״ר ירושלים)
עלי מוחמד, עידן ורד (צילומים: ניר קידר, האתר הרשמי של בית״ר ירושלים)

דעה | בית"ר צריכה מהפכה ואף אחד לא חסין: לשקול להיפרד גם מעידן ורד ועלי מוחמד

חוגג חייב לקבל החלטות משמעותיות בנוגע לעונה הבאה ולשחרר רבים משחקני הסגל שנכשל העונה ולא עמד בשום מטרה שהוצבה לו. במקביל, יש לעשות הכל בכדי להנחית בבית וגן צוות מקצועי זר ואיכותי

פורסם בתאריך: 12.4.21 00:33

לאחר פיטוריו המוצדקים של רוני לוי ערב פתיחת העונה כשבמקומו הגיעו צמד המאמנים סלובודן דראפיץ' ושי ברדה, ציפה משה חוגג לראות כדורגל התקפי ואטרקטיבי יותר וכמובן להשתדרג במיקום בטבלה ולקרוא תיגר אמיתי על האליפות. בפועל, המציאות טפחה על פניו של חוגג ומסתבר שסגל השחקנים של בית"ר הוא עיקר הבעיה ואינו ראוי אפילו להיות בחלק העליון של הטבלה בליגת העל. בזמן שקבוצות כמו מ.ס אשדוד, עירוני קריית שמונה ומכבי פ"ת בפלייאוף העליון – בית"ר מדשדשת בחלק התחתון.

כל חוליית ההגנה פרט לאיתמר ניצן הנפלא, אינה ראויה להיות חלק מבית"ר ירושלים, וכדי לבנות קבוצה שתיאבק על תארים, הצהובים שחורים יצטרכו לבצע חריש עמוק בכל עמדה בהגנה.

השחקנים המרכזיים שהיו צריכים להוביל את בית"ר העונה פשוט קרסו ברגעים בהם היו זקוקים להם: אוראל דגני הגיע בקול תרועה רמה בכדי להיות בלם מוביל בבית"ר אך הוא לא הפגין יציבות וצד משחקים טובים היו לו גם לא מעט משחקים רעים. ציפיתי ממנו להרבה יותר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עלי מוחמד לא קרוב להיות השחקן שהיה בנתניה ולא הצדיק כלל את הסכומים המופרזים שהשקיעו בו. צריך לשקול בכובד ראש את המשך דרכו, מה גם שבתום העונה הבאה הוא מסיים חוזה.

הלאה. מיכאל אוחנה חזר לאחר פציעה ארוכה וקשה וגם עליו שילם חוגג סכומי עתק. הוא יהיה חייב בעונה הבאה לשחק פשוט, לא לנסות להוכיח לכולם שהוא מסוגל לבצע דריבל במרכז המגרש ולאבד כדורים ללא הפסקה. עליו לעבוד קשה יותר על כר הדשא ולשחרר את הכדור בזמן, ולנצל את היכולות שלו בכדי להחזיר במעט על ההשקעה הכספית הגדולה בו.

ועכשיו לקפטן עידן ורד. הוא אומנם נלחם ללא הפסקה על המגרש וזה ראוי להערכה, אך במועדון צריכים להיות מספיק ישרים עם עצמם ולבחון אותו מקצועית בלבד. כבר שנתיים שהוא בירידה דרסטית ביכולת ולא מצליח לספק מספרים שיובילו את בית"ר. כואב לומר זאת אך מבחינת מקצועית ורד כבר לא יכול לתרום הרבה.

אי אפשר שלא לציין את אלירן עטר. הוא הבקיע עד כה 11 שערים במסגרת הליגה, הבעיה היא לא יכולת הכיבוש שלו אלא בגישה שלו. כשעטר מגיע חד, הוא משפיע על כל הקבוצה. להרבה שחקנים בליגה אין את האיכויות שהוא מביא למגרש, אך כשהוא כופה את עצמו על הקבוצה, בית"ר נראית רע. זה משהו שלדעתי יצטרכו במועדון לקחת בחשבון במסגרת ההחלטה האם להמשיך את ההתקשרות איתו.

נעבור לירדן שועה. החלוץ יצטרך לעבוד קשה בעונה הבאה בכדי להפוך להיות נייד יותר על המגרש, אחרת הוא יהיה בבעיה קשה. יחסית לעונה ראשונה, כמות של שמונה שערים זה הספק סביר, אך בלא מעט משחקים הוא לא הורגש על המגרש.

ועכשיו הזרים צעירים. החלוץ גלאופילו האסלביינק הוא לחלוטין לא זר ברמה של ליגת העל וצריך להיות משוחרר בתום העונה. לעומתו, את סנטיאגו אוקמפוס צריך לשלוח להשאלה שרק תתרום לילד המוכשר.

מבחינתי, השחקנים הבודדים שבאמת ראויים להערכה בעונה הזאת הם השוער איתמר ניצן שנמצא בכושר הטוב בקריירה שלו, ואביאל זרגרי שהפך להיות הברומטר של בית"ר במרכז המגרש והוא לגמרי ההפתעה הכי נעימה העונה.

רוב השחקנים בסגל הקבוצה לא הצליחו להציג יכולת שקרובה להיות משכנעת לאורך זמן. מרבית השחקנים קרסו תחת הלחץ ואם בעונת קורונה שברובה שוחקה ללא קהל ביציעים הם קרסו, מה יקרה כשבעונה הבאה ישחקו מול אלפים ביציעים? בכדי לשחק בבית"ר צריך להיות בעל עור של פיל ועם אופי של לוחם חסר פשרות.

לאחר שתבטיח בית"ר את הישארותה בליגה באופן וודאי, יצטרך חוגג לקבל החלטות קשות ולשחרר לא מעט שחקנים שאינם בעלי אופי מספיק חזק בכדי לשחק בקבוצה לחוצה ודורשת כמו בית"ר, כולל שחקנים שנחשבו כמובילים אך התגלו ככאלה שקורסים ברגעי האמת.

מינוי צוות מקצועי זר ואיכותי לקראת העונה הבאה הוא קריטי והכרחי, בעיקר מפני שרק צוות זר יוכל לשנות בבית וגן את תרבות ההדלפות. יש צורך בצוות שיהפוך את בית וגן למתחם סטרילי ונקי לשחקנים בלבד, צוות שלא יעשה חשבון לשמות ולכוכבים. לא בטוח שזה יצליח, אך משה חוגג חייב לנסות כי מאגר המאמנים הישראלים הטובים דל מאוד.

אך המשימה הקריטית ביותר היא לנקות את בית וגן מהסגל הכי לא מחויב שדרך אי פעם בבית"ר. השינויים יעלו כנראה לא מעט כסף לבעלי בית"ר, אך הישארותם של שחקנים בינוניים לא תביא אותו  ליעדים אותם הוא רוצה לכבוש.

הכותב הוא חיים אוחיון, אוהד בית"ר ועורך בעמוד הפייסבוק של "מועדון אוהדי בית"ר ירושלים"


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר