אלי אוחנה, משה חוגג (צילום: שרון בוקוב)
אלי אוחנה, משה חוגג (צילום: שרון בוקוב)

דעה | קצת סבלנות לא תזיק: בית"ר הולכת לעבור תהליך ארוך

בית"ר זקוקה לתהליך ארוך ולמחשבה אחרת, אחרי שנים בהן חוגג השקיע והקבוצה קרסה. זה הזמן לקחת צעד אחורה ולבנות את הכל בצורה בריאה תוך שילוב שחקנים ממחלקת הנוער בהנהגתו של אלי אוחנה

פורסם בתאריך: 26.5.21 13:50

בית"ר הולכת לעונה שמוגדרת פיננסית. הגדרה מאוד עדינה לכך שלבעלי הקבוצה לא בא להשקיע את אותם הסכומים שהוא השקיכ בעבר. אצל חוגג המצב די ברור –  בשפת העם הוא מרגיש "פראייר". הוא השקיע המון כסף בבית"ר ולא ראה תוצאות, אלא בעיקר חווה אכזבות. גם לאיש עסקים אמיד ככל שיהיה, כמו חוגג, יש גבול לכסף שהוא מוכן להוציא מהכיס הפרטי שלו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מנגד, הוא רואה קבוצות כמו קריית שמונה, אשדוד או נתניה, שנכנסות לפלייאוף העליון ומשחקות כדורגל אטרקטיבי בתקציב נמוך בצורה דרמטית ממה שהשקיע בבית"ר ומבלי להיכנס להרפתקאות כלכליות – וזה קורץ לו. לפעמים הכסף לא עושה את ההבדל, במיוחד אם במקרה הטוב הוא יכול להגיע רק למקום השלישי וללא יכולת אמיתית להתמודד עם מכבי חיפה או מכבי ת"א בנקודת הזמן הזו על האליפות.

אני חושב שחוגג חייב לקחת את "ההזדמנות" ולנתב אותה לכיוון מחלקת הנוער. הוא אמנם לא הזניח את מחלקת הנוער, אבל בית"ר בתקופתו פחות שמה דגש על שילוב שחקני בית, ואילו עכשיו ניתנת לו בעונה הבאה האפשרות לפתח את השחקנים ממחלקת הנוער, על מנת שיצברו דקות משחק וניסיון לצד שחקני רכש. אני בטוח שלאוהדים הסיטואציה לא פשוטה, אבל ברגע שיראו שחקנים תוצרת המועדון משתלבים ומקבלים דקות ובמה, הם יצליחו להזדהות ולהבין את הדרך החדשה של בית"ר ואף יהיו סבלניים גם להפסדים. השבחת שחקני הבית צריכה להיות מטרה עליונה למועדון.

מי שאמור להיות אמון על כל זה הוא אלי אוחנה. חשבתי שכבר בשנה שעברה הוא היה צריך להיות אחראי על הצד המקצועי בבית"ר, אך לפחות זה קרה עכשיו. אני מאוד אוהב את הרעיון שהסמל של בית"ר עם הרזומה המכובד יביא את הניסיון שלו לקדמת הבמה. תחת הנהגתו של אוחנה בית"ר לוקחת "צעד אחורה" שהכרחי מאוד למצבה ושונה ממה שהורגלנו כולנו, אך מתאים לה בעת הזו. גם מכבי חיפה עברה שנים קשות ללא תואר וללא הישגים משמעותיים ובנתה את עצמה מחדש, כולל השקעה במחלקת הנוער. עכשיו קוצרים שם את הפירות. תהליך שכזה הוא טוב לבית"ר ואני בטוח שאם יתמידו בו, הצהובים שחורים יחזרו להתמודד על התארים בעוד שנתיים או שלוש.

המשימה הראשונה העומדת לנגד עיניו של אוחנה היא החתמת מאמן. זו כנראה ההחלטה המשמעותית הכי גדולה וחשובה של מנהל מקצועי. השמות שנמצאים על המדף לא מפוצצים, אבל גם אלה שכן מועמדים כמו קובי רפואה, חיים סילבס או מרקו בלבול הם כאלה שעברו דבר או שניים בכדורגל הישראלי ויכולים לגדול עם הקבוצה. כל מאמן גדול היה פעם מאמן פחות גדול וזו הזדמנות בהחלט טובה למאמנים מסדר הגודל הזה להתקדם בקריירה, כי הצלחה בבית"ר שווה הרבה.

חוגג ניסה להביא שמות "מפוצצים", שחקנים עם רקורד מוכח, כאלה שעשו לא מעט בכדורגל הישראלי והקבוצה קרסה פעם אחד פעם. זה פשוט לא עבד. המערכת כולה צריכה להתכנס ולהבין שלטווח הארוך המהלך של חוגג נכון וחכם ועם קצת מזל זה ישתלם לכולם ובגדול.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר