אוהדי הפועל ת"א, אוהדי בית"ר ירושלים (צילומים: שמוליק דוידפור מדיה -באדיבות דוברות הפועל ת"א, אורן בן חקון)
אוהדי הפועל ת"א, אוהדי בית"ר ירושלים (צילומים: שמוליק דוידפור מדיה -באדיבות דוברות הפועל ת"א, אורן בן חקון)

דעה | עבר מפואר הווה מדשדש – היריבות קיימת אך המשחקים פחות אטרקטיביים

המשחקים בין בית”ר להפועל ת”א היו בעבר גולת הכותרת של הכדורגל הישראלי, אבל בשנים האחרונות, עם הירידה בכוחן של הקבוצות, העניין קצת נעלם אך היוקרה עוד קיימת. בית”ר מגיעה כאנדרדוג ונצחון יחשב כהפתעה

פורסם בתאריך: 15.10.21 01:31

לפני שאתם בונים על ניצחון מרגש על הפועל תל אביב ביום שני, תרשו לי לצנן את ההתלהבות. הפעם אני די פסימי – בית״ר אנדרדוג מוחלט. גם אם תעלה ליתרון, קשה לי לראות אותה שומרת עליו. ניצחון בית״רי יהיה הפתעה גדולה.

בית״ר ניצחה רק במשחק אחד מבין 14 המשחקים שבהם היא שיחקה העונה (בכל המסגרות) – את הדרבי מול הפועל ירושלים. עם נתון כזה צריך להיות אופטימי עד תלוש כדי לצפות לניצחון חוץ, אבל דווקא משחק כזה – לא עוד משחק בכדורגל שלנו –  אמור לשבור את כל החוקים וההיגיון.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


אילו הייתי כותב פה לפני שנה שבית״ר עומדת לפגוש את הפועל תל אביב של עידן ורד ודן אייבינדר, הייתם חושבים שהשתגעתי, והם היו מאיימים בתביעה, אבל אתם כבר יודעים, המציאות עולה על כל דמיון.

ורד, אייבינדר והפועל מגיעים למשחק כפייבוריטים. הם יהיו נחושים להוכיח לבית״ר שעשתה טעות כשויתרה עליהם, ויגיעו במוטיבציית שיא. יהיה ״מעניין״ מאוד לראות את המפגש שלהם עם אופיר קריאף וחבריו על כר הדשא. רק שיעבור בשלום.

היריבות ארוכת הימים בין בית״ר – מעוז הימין, להפועל – נציגת המערך, דעכה מעט בשנים האחרונות. הזהות הפוליטית התנקתה מעט מהקבוצות. כשבית״ר מדשדשת, הפוליטיקאים לא מגיעים, הם מעדיפים חגיגות אליפות בכיכר ספרא.

הפועל-בית״ר. רק להגיד את שתי המילים הללו עושה לי צמרמורת. לצערי, בית״ר והפועל מודל 2021 הן קבוצות בנסיגה, גירסה חיוורת למדי לקבוצות הענק שמפארות את עברן.

הזרים פחות טובים, הישראליים רמה מתחת, הקהל לא ממלא את היציעים, וכיאה לכך, גם המפגשים בין הקבוצות פחות מעניינים, אטרקטי=יים וסוערים מבעבר.

עם השנים הפכו השתיים מקבוצות הפאר של הכדורגל הישראלי, לקבוצות מרכז טבלה מתוסכלות ולחוצות תמידית, שנאבקות מדי שנה על המקום בפלייאוף העליון.

המשחק בבלומפילד יתחיל באנרגיה גבוה. בלאגן במשחק ישרת את הפועל של קלינגר. בית״ר תנסה להוריד קצב ולעקוץ במתפרצות מהירות – כרגע זה הכלי הכי מסוכן שלה. הפועל תלחץ גבוה מהפתיחה ותנסה להכניס את בית״ר המבולבלת וחסרת התיאום לפאניקה בהגנה.

יש תחושה שהדברים בהפועל מתחילים להשתפר ולהסתדר, כשבמחזור הקודם הם הצליחו להפוך פיגור ליתרון בעשרה שחקנים, ונכנעו רק בתוספת הזמן לשער שיוויון של נוף הגליל.

בבית״ר לעומת זאת, רק הולכים אחורה, כשגם המזל לא מאיר פנים – לא על המגרש (שער בתוספת הזמן נגד קרית שמונה) ולא מחוצה לו (מכת פציעות).

מזל הוא אלמנט חשוב, והוא בהחלט בגד בבית״ר השבוע עם הפציעה הקשה במרפק של מחיאס, שעשה רושם מצוין במעט שראינו ממנו, פציעה בגינה ייעדר שלושה חודשים.

גם אוראל דגני עדיין לא כשיר, וכובד המשקל בהגנה מונח על כתפיהם של קריאף וחוג׳ה הצעיר.

אני שואב אופטימיות מהידיעה שהמשחק ביום שני הוא סוג של דרבי, משחק כזה שלא תלוי בכלום. היריבות האדירה וההיסטורית בין המועדונים יוצרת מצב שבו כל משחק עומד בפני עצמו, לא תמיד בהתאם למיקום הקבוצות בטבלה. גם בשנים הגדולות של בית״ר היא מעדה בבלומפילד, ולהיפך.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר