זיו אריה, אדליי אדאביו (צילומים: אורן בן חקון)
זיו אריה, אדליי אדאביו (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | זמן לשינוי: שיטת המשחק החדשה שזיו אריה צריך לנקוט בה

מאמן הפועל נוקט בשיטת אחזקת כדור שסופה, בכוונה או שלא, החזרת כדור לשוער, שמחפש את אגאדה במסירות של 50 מטר. הגיע הזמן לסגנון אחר, שבנוי על שחקנים מהירים, שמשחקים בכנפיים לשם כדורגל התקפי יותר

פורסם בתאריך: 18.11.21 12:19

במבחן התוצאה, המצב של הפועל בסדר גמור: 9 נקודות זה סביר לגמרי. זיו אריה בנה את הקבוצה דרך ההגנה ואחזקת כדור, בעיקר כדי שלא יתפרקו. בכל זאת מדובר בקבוצה צעירה וחסרת ניסיון, שקודם כל צריכה להחזיק מעמד.  משחק הדרבי הדגים לנו איך  היתה יכולה להיראות הפועל בכל משחק אילולא הטקטיקה של אריה. מצב כזה היה מדכא את השחקנים ומחסל את הקבוצה. אם מטרת הקבוצה  היתה לא להתפרק, אז המאמן הצליח מעל המשוער, כאמור למעט הדרבי. אריה בנה בסיס מצוין כדי להגן על השער, עכשיו צריך לראות כיצד הקבוצה שבנה מתכוונת להתקיף ולהבקיע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


השיטה העיקרית שבה הפועל יוצאת קדימה היא בקו שבין אדליי לאגאדה,  בכדורים ארוכים המגיעים מהשוער לחלוץ. למרות שאגאדה משתלט על הרבה כדורים, עד היום לא יצא מזה הרבה. אף שער לא הובקע מערוץ זה. שני השערים הראשונים של הפועל הובקעו מאסיסטים של סלמן הצעיר ושלושת השערים האחרונים מאסיסטים של גיא בדש.

לדעתי, לאחר שהקבוצה התייצבה, על אריה לבחור גישה יותר התקפית ומהירה. עד כה, בכל פעם שהיתה הזדמנות לשחק מהר ולשבור את קו ההגנה, הקיצוני שפורץ מחזיר אחורה לבלמים שנלחצים ומעבירים אחורנית לאדליי. אם הגישה היא אחזקת כדור בכל מחיר, אז למה אדליי מעיף קדימה?

הסיכוי לאיים על השער גדול יותר כאשר שחקן כנף תופס את היריב לא מוכן, מאשר עוד כדור ארוך וסתמי לאגאדה. אריה צריך להחליט – אם קודש הקודשים זה אחזקת כדור בכל מחיר, משל היה פפ גאוורדיולה, אז שאדליי יפסיק להעיף כדורים לאגאדה.  אם כבר להחזיק כדור אז לסיים עד הסוף.

אבל אולי הגיע הזמן למשהו יותר הרפתקני. אם הוכח שהפועל לא נכנסת לפאניקה כפי שחזינו במשחק נגדי מכבי נתניה, אז אפשר לקחת “סיכון” ולשחק מהר יותר, ולהתאים את השיטה לסוג השחקנים.

עד היום המגנים של הפועל לא תמכו כמעט בהתקפה ולכן הם לא מתאימים לשיטה של חמישה שחקני הגנה, אלא יותר מגינים נסוגים המתאימים יותר ל-2:2:4 הקלאסי, כשאז לפניהם משחקים קיצונים מהירים או דריבליסטים. גיא חדידה לא מתאים לשיטה הזו, אחמד סלמן ובדש הדריבליסטים וגם שאולאג’ה המהיר דווקא כן. עידן שמש למשל, יכול להנות משני קיצונים מהירים ויצירתיים באגף וליצור מצבי הבקעה.  במצב כזה, הפועל תחזיק פחות בכדור, אבל תהיה מסוכנת יותר.

בכדורגל המודרני קבוצות מתארגנות מהר וקשה לחדור אותם, הדרך הטובה ביותר לשבור הגנה היא לתפוס אותה לא מוכנה. מתפרצת לא חייבת להיות בעזרת חלוץ “סילון” שעוקף את ההגנה. היא יכולה להתקיים גם באמצעות מסירות מהירות אחרי חטיפת כדור. דווקא לקבוצה שמגיעה לרוב כאנדרדוג זה נשק חשוב מאד שמשום מה בהפועל לא משתמשים בו. בכל פעם שלאדומים יש הזדמנות לתפוס את היריב לא מוכן השחקנים מאיטים ובסוף הכדור חוזר לאדליי והסוף ידוע. אריה צריך להחליט באיזה שיטה הוא נוקט ורצוי שזה יהיה בשלב השני באבולוציה, כלומר משחק מהיר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר