יותם הלפרין, קייזר גייטס (צילומים: באדיבות הפועל ירושלים האתר הרשמי)
יותם הלפרין, קייזר גייטס (צילומים: באדיבות הפועל ירושלים האתר הרשמי)

דעה | חיזוק או הידוק – האם הפועל צריכה להביא סמול פורוורד שעושה נקודות כדי לזכות בתארים העונה?

הסגל של האדומים התייצב ומשחק נהדר הודות לקואץ' הלפרין שמפתיע גם את עצמו. כעת, כדי שהפועל תעשה את הצעד הבא, היא צריכה לשאול את עצמה האם דרוש שדרוג לקייזר גייטס או שמספיק שקילפטריק יעלה את הרמה?

פורסם בתאריך: 20.1.22 16:31

בשבוע שעבר פגשתי את יותם הלפרין ליד הבית שלי בתל אביב. זה היה יומיים לפני הניצחון על פרומיטיי בארנה, הוא בדיוק קנה סביח והדגיש פעמיים באוזניי המוכר שהוא לא אוהב פטרוזיליה. אני רגיל שהסביח הסמוך אלי משמש מוקד עלייה לרגל לדמויות מעולם הכדורסל (פגשתי שם כבר את צביקה שרף, אורנה אוסטפלד, בן אלטיט, ג’רמי פארגו ודניאל גור אריה), ועדיין המשפט הראשון שיצא לי מהפה היה “הלפרין, מה אתה עושה פה?”. הוא סיפר שלקראת השבוע המכריע שצפוי להפועל (בשלב ההוא משחק הגביע נגד הפועל ת”א עדיין לא נדחה) הוא החליט שעדיף שלא יישן בבית עם אשתו וילדיו, מהחשש שיישלח לבידוד ולא יוכל לעמוד על הקווים. כבר שבוע, סיפר, שהוא ישן במלון בת”א או בירושלים. לפני שנפרדנו אמרתי “דוגרי, לא חשבתי שיצליח לך עד כדי כך כמאמן, אתה ממש טוב” והוא השיב: “גם אני לא חשבתי”.

התופעה הקרויה “הלפרין המאמן” מתעצמת מדי שבוע ואיש אינו יודע מתי ואיפה היא תיעצר. מי שחשב שניצחון החוץ במנרסה היה נקודת השיא קיבל את הפירוק של פרומיטיי בארנה. הפועל של הלפרין שייכת לצמד הגארדים המוכשר שלה, אובסוהן ואדאמס, שהם נכון להיום קו האחורי הכי טוב בישראל. הפועל עשתה יפה כשלא התבשמה מייצוב הקבוצה והחתימה את ג’ון אגבונו, וכעת נשאלת השאלה אם בזה תמו שיפצורי הסגל או שיש עוד מהלך אחד שצריך לעשות כדי שהפועל של השנה תרוץ לאליפות ולפיינל פור הצ'מפיונס בכל הכוח.

כן, אני מדבר על קייזר גייטס. במסגרת הדמיון של העונה הזו לעונת חצי גמר היורוקאפ של סימונה פיאניג’אני ( אובסוהן ואדאמס כג’רלס ודייסון, בריימו בתפקיד האוול שהוספתו לסגל שדרגה את הקבוצה פלאים) צריך לזכור שגם אז ניכרה מידת אכזבה מהעמדה 3 באזור חודש ינואר. אלא שאת ההתעוררות המאוחרת של טורנס קינזי, שהשתבח ככל שהעונה התקדמה עד שהפך לבאנקר התקפי, סביר שלא נראה בגזרת גייטס. לסמול פורוורד הפותח של הפועל אין מוב דומיננטי ונראה שחוץ מלשמור, לזרוק שלשות ולהוריד ריבאונדים הוא ויתר על שאר האלמנטים במשחק בשלב זה בחייו. הוא שומר מעולה על הגארד הסקורר של כמעט כל יריבה אבל האם זה מספיק? האם הפועל יכולה ללכת עד הסוף בלי לקבל כמעט כלום התקפית בעמדה 3?

התשובה נמצאת בידיים של שון קילפטריק. אם האיש ייתן מספיק בהתקפה כדי לכפות על זה שהסמול פורוורד של הפועל אינו פקטור התקפי – אפשר בהחלט להמשיך עם גייטס. השאלה עם קילפטריק היא אילו מין נקודות הוא יעשה. אם הוא יחדור לא רק מהאמצע (מה שאבאסוהן עושה לרוב) ויוריד שומרים עם הגב לסל – הוא יספק להתקפה של הלפרין נקודות וגם גוון. אבל זה רק אם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר