סמל הפועל ירושלים, אוהדי הפועל ירושלים (צילום: באדיבות הפועל ירושלים - מועדון אוהדים, אורן בן חקון)
סמל הפועל ירושלים, אוהדי הפועל ירושלים (צילום: באדיבות הפועל ירושלים - מועדון אוהדים, אורן בן חקון)

דעה | הזדמנות לשינוי : אוהדי הפועל צריכים להחזיר לעצמם את הבעלות

אוהדי הפועל, כלומר חברי העמותה, הם כביכול הריבון, אבל הנציגים שלהם בוועד המנהל חוששים מבעלי התפקידים במועדון. עכשיו, כשהבחירות בפתח, יש להם הזדמנות לעשות שינוי ולחזור להיות הבעלים האמיתיים של הקבוצה

פורסם בתאריך: 24.2.22 21:33

אתחיל בגילוי נאות. איני חבר עמותה. הסיבה לכך היא שאני לא חושב שהפועל ירושלים מודל 2022 היא קבוצת אוהדים אמיתית, וכל מה שהתרחש בעונה הנוכחית רק ממחיש את מה שאני חושב כבר תקופה ארוכה. לאוהדים, חברי העמותה, בעלי הבית, אין שום מילה בנושאים החשובים. סליחה. תיקון. הם מצביעים על התלבושות של הקבוצה ובעבר הצביעו גם על הסמל. וואו. ממש קבוצת אוהדים אמיתית. הסיבה המרכזית שהאוהדים אינם בעלי הבית נעוצה בתפקוד הוועד המנהל, קרי הנציגים, שנבחרים אחת לשנה להיות הגוף המנהל, הקובע, הריבון. בפועל אותו ועד הוא הכל מלבד בעל הבית במועדון.

טכנית, פורמלית, הוועד יכול לעשות כל מה שירצה במועדון, כולל לפטר את בעלי התפקידים אבל בפועל ולאורך שנים רבות, הוועד המנהל למעשה אינו ממנה ואינו מפטר. הוא מיישר קו עם בעלי התפקידים במקרה הטוב.

כל בר דעת כבר הבין העונה שהוועד אינו הריבון, ועכשיו יש הזדמנות לעשות שינוי. בבחירות הקרובות חברי העמותה, בעלי הבית, הם אלה שיכולים לעשות את השינוי. וכאן נשאלת שאלת מיליון דולר – האם הם רוצים בכלל שינוי? לדעתי הסיבה המרכזית שבגינה רוב האוהדים לא רוצים שינוי נעוצה מפחד. שנים רבות סיפרו להם והפחידו אותם ששינוי משמעו איבוד הבית. עד כדי כך. חורבן. ואוהדי הפועל חיים טראמות. מתים מפחד שהבית יהרס. ויש להם עכשיו מועדון חי ותוסס אז למה להרוס? למה לשנות? למה להסתכן? אני אגיד לכם למה? כי הגיע הזמן להפסיק לחיות בשקר. מספיק לרמות את עצמכם שאתם בעלי הבית. כי אתם לא. תראו מה עברנו השנה. דרבי ראשון שהוועד, על פי הפרסומים, לא היה חלק מההחלטה השערורייתית לתת לבית”ר את היציע המזרחי. דרבי שני עם מחדל מטורף, חסר תקדים, שלא זכה לשום סנקציה כלפי איש במערכת. קרבות קשים בתוך הקהל לאורך רוב העונה. מאמן ומנהל מקצועי כושלים שמקבלים גיבוי מוועד שלא מסוגל להוביל שום מהלך משמעותי ובכך מוביל את המועדון לסכנה ממשית של ירידת ליגה.

בנוסף לכך יש ירידה דרמטית בכמויות הקהל. די ברור שעונה בליגה השנייה, תוביל ככל הנראה לירידה משמעותית בכמות חברי העמותה וכל מה שנעשה במשך שנים הולך לרדת לטמיון. ועדיין למרות כל אלה, מפחיד את חברי העמותה לעשות שינוי. ממה אתם מפחדים? שהוועד יהיה חזק? שהוועד יהיה הריבון? זאת לא המהות של קבוצת אוהדים? למה לא להחזיר את הכח לאוהדים ובכך אולי לקבל בחזרה אוהדים כמוני, שרק מחכים לשינוי המיוחל כדי להתחבר בחזרה לעמותה? ועכשיו לתכלס. מה המשמעות של שינוי בבחירות? זה מאוד פשוט: בחירת אנשים חדשים לוועד, כאלה  שמתכוונים לעשות שינוי אמיתי ולא להשאיר את המצב כפי שהוא. חברי הוועד הנוכחי (מלבד שמוליק אלפסי הנהדר שהצטרף רק לאחרונה) נמצאים כבר שנים בוועד והם חלק מהבעיה.

הם אותם אלה שהצביעו בעד השארת זיו אריה למרות שרוב האוהדים בעד פיטוריו (לא נעשה משאל בקרב האוהדים אבל זוהי התחושה הרווחת ברחוב הירושלמי) אני גם לא מדבר על אבישי בלום, שהיה נציגו של יוסי ליפקין בוועד והוא בהחלט מועמד ראוי. גם אם אותם אלה שנמצאים בוועד כבר שנים יבטיחו שינוי אני לא הייתי קונה את זה. למה הם לא עשו שינוי עד היום? לגבי המועמדים החדשים (ויש הפעם הרבה) תבחרו אנשים שהאני מאמין שלהם הוא לעשות שינוי מהותי להחזיר את השליטה לאוהדים ולהוציא את הפועל לדרך חדשה. יאללה הפועל


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אני מקטמון!!

    וואאוו
    יש לך את זה ביותר "מטעם"? טור מטופש, של מי שהוא כמובן כל כך מנוסה בקבוצות אוהדים, כל חייו היה חלק מקבוצת אוהדי סאסי ושות.
    לכו תקימו קבוצה בליגה ג' ותעזבו אותנו בשקט.
    מנסים להשתלט על קבוצה שקיבלתם. על מוכן.
    כפויי טובה.
    קחו את ליפקין הגואל, ולכו!!

  2. עצות לא כנות

    אתה לא חבר עמותה אז אל תתן עצות. כנראה התקמצנת על הכסף. כמו רבים מאלו שמבקרים את שי אהרון, את זיו אריה ואת הוועד. המניעים שלך אינם כנים. אתה כמו רבים שונא את מה שקטמון ייצגה והמפעל שהוקם על ידה. אני, מנגד, חבר עמותה, לא אוהב אוהדים ששורקים בוז לשחקנים של קבוצה שלהם בתוך משחק, כאלה שלא באים למשחקי חוץ אבל מקללים משחק שלם, לא אוהב אוהדים שלא מסתכלים בכלל על המשחק אבל מחפשים ללכת מכות ולא אוהב את אלו שרדפו את המאמן לאחר המשחק. אני לא אוהב גם את מי שהפכו שחקן מוכשר אבל בן 33 בסוף הקריירה שלא יכול לשחק לחץ יותר מכמה דקות לרונאלדו שמדוכא על ידי ההנהלה. אם הפועל רוצה לצמוח היא צריכה לחזור לשם הפועל קטמון ולהמשיך את הרציפות באופי של הקבוצה. האיחוד לא עלה יפה ופחות משלושים אוהדים שלא מעודדים אבל מקללים ובקושי באים למשחקי חוץ הם לא אבדה גדולה . הפרוייקט של מתנגדי זיו אריה, שי אהרון והוועד הוא מתחום הכדורגל אלא רצון להרוס את רוח קטמון . כואב להם שיש מי שהצליח היכן שהם כשלו . הם גרסא אדומה של לה פמיליה ששונאת את הקהל של קטמון ואת מה שהם מייצגים.

  3. 100% אנטיגילדה.

    גילוי נאות:גם אני לא חבר עמותה מאותן הסיבות.מצטרף לכל מילה בכתבה מצויינת הזאת.

  4. שבתאי

    אתה כותב שאין גידול במספר אוהדים ויש ירידה . מירושלים לא תבוא ישועה כי נותרו בעיר מעט מאוד חילוניים ומסורתיים . מי שהפסיקו לבוא זה משפחות שלא אוהבות את הסגנון של הקומץ של אוהדי הפועל האלימים שכדורגל לא מעניין אותם.
    בוא קודם נחזיר את הילדים והמשפחות שלא יגיעו למקום בו בזים לקהילתיות שהיתה בקטמון.

  5. אחמד עליאן

    יש ברשתות ובדף פייס כל הזמן קללות על קטמון שמאלנים, רחביה, קוקסינלים וכאלה. עוד מעט יבוא גם נגד ערבים, רק יעבור עוד זמן. מקווה שעד אז סלמן כבר יהיה באירופה. נגמרה הגאווה בהפועל עם מלחמות על הדגל ומכות ביציעים. לא רק עלי עותמן הפסיק לבוא . כולנו לא אוהבים את הפועל של מי שכתב פה . זה מה שהוא רוצה.

  6. אנדרסטיט

    תגובות טיפשיות של האנשים שמוכנים להכנע לרודנות .ממש כמו ברוסיה.אחלה כתבה עידו!הכל נכון כתבת .אל תשים לב על האוכלי הלוקשים.

  7. אדום עולה

    לא יודע אם מישהו הזמין את הכתבה הזאת או שאתה סתם אידיוט, אבל אם אתה לא מבין בנושא בבקשה אל תכתוב עליו

  8. רק הפועל

    עידו, תוציא את הראש מהתחת ולך תכיר את הפועל של האוהדים לפני שאתה מתיימר לכתוב עלינו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר