אוהדי בית"ר, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)

דרבי ההגמוניה | טור דעה

המומנטום התהפך: בית"ר בעלייה, הפועל בירידה, לצהובים שחורים יתרון ביציעים, אבל המיעוט האדום יודע גם הוא לתמוך. לא בטוח שזה הדרבי האחרון העונה כשהקבוצות עשויות להיפגש בפלייאוף העליון ולהביא כבוד לכדורגל הירושלמי

פורסם בתאריך: 5.1.23 00:41

כמעט בלי לשים לב הגענו לדרבי השני של העונה. שתי הקבוצות מגיעות במומנטום הפוך. הפועל חזרה מהפגרה כבויה ושפופה, ולמרות המקום הרביעי המרשים, נראה כי חזרנו אחורה לסגנון המשחק המשעמם והמתיש מהעונה שעברה. חבל מאוד על כך, כיוון שהוכחנו בסיבוב הראשון שניתן לשחק טוב ומעניין הרבה יותר. לעומת זאת, בית"ר היא הקבוצה הכי פחות משעממת בליגה. חוליית התקפה קטלנית יחד עם הגנה חלשה גורמים לכל משחק שלה להיות לא צפוי ומרובה שערים. למזלנו, בית"ר תחסר את יון ניקולסקו, שהוא המוציא לפועל העיקרי שלה (ושל הליגה כולה).


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הצפי למשחק הוא כ-18,000 צופים שמרביתם הגדול יהיו אוהדי בית"ר שינסו לתת לקבוצתם אווירה ביתית, זאת למרות שלא ישבו ביציע המזרחי בו הם יושבים בדרך כלל.
מנגד, כ-4000 אוהדים אדומים צפויים להגיע כשאלה ירימו מופע עידוד אדום מתוך תקווה לשער מהיר שישתיק ויכבה את התלהבות הקהל הבית"רי.
המיעוט היחסי של הקהל האדום הוא אכזבה מסוימת, בוודאי לכל מי שזוכר את הדרבים של שנות ה-70-80 בהם הקהלים היו כמעט שווים בגודלם, אך אסור לשכוח שב-30 השנים האחרונות הפועל ירושלים הלכה ודעכה עד לפירוקה הסופי והאיחוד עם קטמון, שבעצמה היתה משב רוח חיוני, מרענן וחדשני, אך מעולם לא הגיעה לכמויות הקהל של הפועל בימיה הגדולים, אלא נותרה קבוצת נישה של חלק מסוים מהאוהדים, עובדה זו שמשפיעה עד היום על היציע ועל אחדותו.
הדרך היחידה להמשיך ולגדול היא דרך הילדים והנוער, והיא כרוכה כמעט בלעדית בהצלחה מקצועית רצופה ותיקח זמן.
החיפוש אחרי אוהדים ותיקים שלא התחברו הוא חלום באספמיה, ומדובר לדעתי בלא יותר מעשרות בודדות. גם הדיבור על הקמת קבוצה אדומה חדשה לא תורמת ולא מוסיפה. אין לה היתכנות ריאלית.
בימים אלו של דרבי עירוני שכל כך חיכינו וציפינו לו במשך שנים, יש להתאחד ולא להתפצל, ולזכור שהיריבות שלנו היא עם בית"ר. יריבות מספיק עמוקה, אמיתית והיסטורית ואין שום צורך לפצל את היציע האדום הקטן דיו כבר עכשיו. כולנו חייבים לבוא ולעודד את הקבוצה האדומה בדרך לעשיית היסטוריה צנועה ולהפתיע את כולם (בראש ובראשונה את עצמנו) ולהשתלב בפלייאוף העליון.
אולי גם נזכה לדרבי שלישי כששתי הקבוצות יזכו להיות בשש הגדולות, דבר שיוסיף עניין וצבע לכדורגל הישראלי ויביא כבוד לכדורגל הירושלמי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חי בסרט

    מה שייך הדרבי של שנות השבעים . בירושלים אז היה ציבור חילוני גדול. שכונות שלמות שהיום חרדיות, למעלה מ-20 בתי ספר חילוניים נסגרו בעיר (כרמלי, מצדה , בית הילד, למל , אוסישקין, שרת ועוד ועוד. וכל שנה עוזבים אלפי חילוניים את העיר מכל השכונות .
    רוב אוהדי בית"ר וחלק גדול מאוהדי הפועל אינם גרים בירושלים אפילו לא במבשרת , מעלה אדומים וצור הדסה. רואים את זה בסיום כל משחק של בית"ר שכביש בגין ומנהרות חסום ואפשר לנוע בירושלים בחופשיות . לכן אין משמעות ירושלמית לדרבי . ובלי הזר הבלם הגבוה ששם לנו בנגיחה את השוויון במשחק הזרים ננצח את הפועל בהפרשת של 2-3 גם בלי ניקולסקו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר