טי ג'יי שורטס (צילום: אתר FIBA.COM)
טי ג'יי שורטס (צילום: אתר FIBA.COM)

הערב, 21:00, הפועל בגמר ה-BCL: זה השחקן שהפועל ודז'יקיץ' צריכים לעצור

הכר את היריבה: בון הגרמנית שתנסה למנוע מהפועל תואר אירופאי שני, מציגה קבוצה אגרסיבית שכמעט ולא מפסידה בניצוחו של הכוכב הבלתי מעורער שלה, טי ג'יי שורטס שאותו יצטרכו שחקני הפועל לעצור כדי לזכות בתואר אירופי. מנגד, זאק הנקינס צריך לתת עבודה מול הגבוהים הגרמנים

פורסם בתאריך: 14.5.23 14:14

ביום שישי האחרון, כשעה קלה לאחר הניצחון הנהדר והדרמטי לא פחות של הפועל ירושלים מול טנריפה, אלכסנדר דז'יקיץ' סירב במסיבת העיתונאים לומר שהקבוצה שלו פייבוריטית בגמר ליגת האלופות של פיב"א שיערך הערב, ראשון (14.5, 21:00, שידור ישיר בספורט5) מול טלקום בון הגרמנית. בין אם מדובר בטקטיקה כדי לשמר את המערכת בדריכות מירבית ובין אם הוא מאמין בכך באמת, המאמן הסרבי הוא יודע שמשחק גמר אחד בודד הוא אירוע פתוח לחלוטין שהכל יכול להיות בו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אז מיהי אותה טלקום בון, שהדיחה את המארחת מלאגה בחצי הגמר? "כל העיר" עורך לכם היכרות זריזה עם קבוצת הצמרת הגרמנית שהפתיעה את כל אירופה והגיעה בניגוד לציפיות למשחק הגמר, שבו היא תנסה להרוס תואר אירופי שני לאדומים. קל זה לא יהיה, אבל הפועל בהחלט תיהנה מאווירה ביתית – כשאלפי אוהדי הקבוצה צבעו מאז יום חמישי את מלאגה באדום.



הקבוצה הגרמנית מונהגת בידי המאמן הפיני תומאס איסלו (בן 40), שזוהי העונה השנייה שלו בבון. איסלו הוליך את קבוצתו למקום הראשון בליגה הגרמנית בתום העונה הסדירה עם מאזן מדהים של 32 נצחונות ו-2 הפסדים, כשהוא מקדים קבוצות יורוליג דוגמת באיירן מינכן ואלבה ברלין. בליגת האלופות רשמה הקבוצה הצלחה גדולה גם כן, כשרשמה עד כה שני הפסדים בלבד.

 

 

בדומה להפועל, גם בון היא קבוצת הגנה מאוד חזקה, מהטובות במפעל, שמבוססת על הגנות מתחלפות ועזרה על שחקני מפתח. לא סתם שחקניו של איסלו החזיקו את מאלגה, הפייבוריטית לזכיה, על 67 נק' בלבד בטרם הדיחה אותה מול קהל אוהדיה שנותרו בהלם (וסייעו על הדרך לאוהדי הפועל להשיג כרטיסים נוספים).

פרט להגנה החזקה והקשוחה, כשאומרים טלקום בון, אומרים בעצם טי ג'יי שורטס, ה-MVP של ה-BCL העונה. בקרב אוהדי הפועל הוא כבר זכה בכינוי "האח של דניס רודמן", זאת בשל שיערו הצבוע בבלונד והדמיון לכוכב ה-NBA  לשעבר. שורטס, כשמו כן הוא, קצר, או נמוך אם תרצו. הוא רק 1.75, אבל הוא המנוע של הקבוצה ועל פיו יישק דבר. הוא מנהל משחק ברמה מאוד גבוהה, שולט בקצב והאיש שמייצר עבור עצמו (18.9 נק' למשחק) ועבור חבריו (7.1 אס', שני במפעל רק לג'ו רגלנד מחולון). מנגד, הוא יודע לשמור על הכדור ומאבד כ-2.9 כדורים למשחק, ובאופן כללי בון היא קבוצה שיודעת לשמור על הכדור ומאבדת רק 12.7 איב' למפעל (מקום שביעי). איסלו לא בחר סתם בשורטס, הוא ידוע כמי שחובב רכזים נמוכים שלוחצים את הכדור היטב ושולטים בקצב ולמעשה עושים הכל עבור הקבוצה, כי בשנה שעברה הוא הבליט רכז נמוך אחר – ג'קסון פרקר קארטרייט, שהוחתם בקיץ על ידי וילרבאן הצרפתית מהיורוליג, אבל הספיק לעזוב אותה לבינתיים.



הכוכב השני של בון, עזר לנגדו, הוא הסווינגמן ג'בונטיי הוקינס (1.96, 29), שחזר לפני כשלושה חודשים לקבוצה לאחר שהחליף את ג'רמי מורגן שנפצע, לאחר שגם בשנה שעברה כיכב בה. הוא קולע במפעל 13.9 נק' וידוע כשחקן אתלטי וחזק פיזית עם יכולות אישיות טובות ואין ספק שלדז'יקיץ' יש הרבה כאב ראש איך לעצור את הקו האחורי של בון. השניים האלה בתוספת מספר שחקנים משלימים שיודעים לקלוע מחוץ לקשת, מובילים התקפית את הקבוצה הגרמנית שנמצאת במקום השישי במפעל עם 82.6 נק' למשחק. לא פראיירים בכלל.

הרוטציה של איסלו כוללת עשרה שחקנים בסך הכל, עם עומק מרשים בעמדות 3 ו-4, שם היא מחזיקה מספר שחקנים שעשו השנה קפיצה מרשימה. הראשון, הוא הפורוורד האוסטרלי פין דילייני (10.8 נק' ו-4.9 ריב' למשחק), שהיה יוצא מן הכלל בחצי הגמר נגד מאלגה (13 נק'). דילייני חולק את העמדה עם שני אמריקאים אתלטים, ששומרים נהדר ויכולים להחליף על כל שחקן ומאוד אקטיביים בהגנה – קולין מלקולם הוורסטילי (2.00 מטר, 25), שקולע 8.9 נק' והשני הוא טייסון וורד (1.98 מטר, 25), שלו זו העונה השניה בקבוצה והוא קולע 8.1 נק' למשחק. בנוסף אליהם, יש גם את דין וויליאמס (2.03, 26) הבריטי, שמשחק לפרקים בעמדה מספר 4 וכגיבוי נוסף לעמדת הסנטר.



ואם נגענו בעמדת הסנטר, הרי שזהו עקב האכילס של הגרמנים ואולי ההזדמנות של הפועל ושל זאק הנקינס לתת הצגה. איסלו מחזיק צמד גרמנים בעמדה זו, שחקנים אפורים בהשוואה להנקינס שאמור לשלוט בצבע. הראשון הוא לאון קרצר, (2.11 מטר, 26), שחקן פיזי וחזק עם יכולות טובות בריבאונד, אך לא אתלטי או מהיר מה שיכול להעניק יתרון להנקינס. השני הוא מיקאל קסאנס (2.06, 32) הוותיק, שאומנם יותר נייד, אבל גם הוא לא אתלט במיוחד והשניים בעיקר משלימים באופיים.

אחת הבעיות העיקריות של בון היא שאין לה רכז מחליף דומיננטי, כך שבדקות המנוחה של שורטס איסלו בעיקר מאלתר. הוא משתמש במוליכי כדור לא טבעיים, אחד מהם הוא הגרמני-צ'יליאני סבסטיאן הררה (1.93, 25) היעיל, שלמרות שהוא לא מהיר או אתלטי במיוחד, הוא חזק פיזי ובעל יד טובה מחוץ לקשת (42.3 אחוזים ל-3) ושחקן שמחליט היטב. את העשירייה סוגר המבוגר שבחבורה קרסטן טאדה (1.91, 34) שנחשב לשחקן קשוח וקולע 4.9 נק' למשחק.

כאמור, קל זה לא יהיה – אבל בתכלס, גם לא בשמיים. יאללה הפועל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר