מתן אדלסון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)
מתן אדלסון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)

דעה | השיקול הפוליטי הכריע

פניית הפרסה של אדלסון בבחירת המפעל האירופאי הייתה מפתיעה, אך השיקולים הפוליטיים הכריעו בנושא. להערכתי גם לאלכסנדר דז'יקיץ' הייתה השפעה בעניין

פורסם בתאריך: 29.6.23 23:11

בשבוע שעבר קיבל מתן אדלסון, החלטה מפתיע ובחר בליגת האלופות של פיב"א ולא ביורוקאפ, לאחר שכבר היה נדמה כי קיבל החלטה לשחק שם. הבחירה של בעלי הפועל לבחור דווקא במפעל של פיב"א, נובעת בעיקר מהרצון שלו לשחק ביורוליג. קשה לדעת מה הסיבה האמיתית לבחירה זו, אבל ייתכן וההבנה שבעתיד הקרוב, אולי כבר בקיץ הבא, הליגות יאוחדו ואז השיקול של אדלסון הוא "פוליטי", כלומר להישאר ביחסים טובים עם פיב"א שאמורה לנהל את המפעל המאוחד. הוא רוצה להגיע כראש לשועלים ולא זנב לאריות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

יש, כמובן, אוהדים שאולי מרימים גבה על ההחלטה, כי כזכור אדלסון ויתר על אירוח הפיינל פור כי לא רצה להתחייב למפעל הנוכחי לשנה נוספת, מה שבסופו של דבר קרה. צריך לזכור שבאותם ימי הפיינל פור, התקיים עימות צבאי בין ישראל לג'יהאד האיסלמי, מה שהיה קרוב לוודאי דוחה את האירוח בכל מקרה והפועל נמנעה ממבוכה בעניין. להערכתי גם למאמן אלכסנדר דז'יקיץ' היה חלק בהחלטה. בשבוע שעבר קיימתי שיחה עם דז'יקיץ' בארוחה הצהריים בבלגרד, והוא אמר לי שהעדפה המקצועית שלו היא ל-BCL בעיקר בגלל שיטת המשחקים. בעוד ביורוקאפ החל משלב שמינית הגמר המשחקים נערכים בשיטת נוקאאוט, בליגת האלופות יש אפשרות לתקן, כאשר שלב שמינית הגמר מתקיים בצורת בית בין ארבע קבוצות, ורבע גמר בשיטת הטוב משלושה משחקים בדרך לפיינל פור. על פניו הבחירה במפעל של פיב"א מסמנת כי בעלי הפועל דחה את "חלום היורוליג" לפחות בשנה, אבל ייתכן ויהיו הפתעות בגזרה הזאת בעתיד. ייתכן שיש גם סיבה אחרת לבחירה שלא ידועה לנו שאדלסון שומר אותה קרוב לחזה שאולי השפיעה על הבחירה.
מה שבטוח, קיץ מאוד מעניין עובר על הפועל. הסגל מתחיל להתגבש ודז'יקיץ' רוצה לשמור על ארבעת הזרים המובילים שלו, זאק הנקינס, ליוואי רנדולף שכבר חתומים וגם קאדין קארינגטון שצפוי לקבל אזרחות וסגר את תנאיו השבוע וגם ספידי סמית' צפוי לעשות זאת בקרוב ואליהם יצטרפו עוד שלושה זרים משמעותיים. גם בגזרת הישראלים צפויים לשינויים משמעותיים. גבי צ'אצ'אשווילי כבר חתם והעיניים נשואות עכשיו בעיקר ליובל זוסמן, שהוא המטרה העיקרית של האדומים. בהפועל יצטרכו לקבל החלטה נוספת האם להביא מחליף לנועם דוברת, שלא אמור להיות כשיר לפתיחת העונה ואז מועמדותו של איתי מושקוביץ תישקל ברצינות או לחכות לגארד הצעיר עד שיחלים מפציעה.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר