מתן אדלסון, יובל זוסמן (צילומים: פרטי, עודד קרני - באדיבות מנהלת הליגה)
מתן אדלסון, יובל זוסמן (צילומים: פרטי, עודד קרני - באדיבות מנהלת הליגה)

דעה | הצהרת כוונות

הצטרפותו הצפויה של יובל זוסמן להפועל ירושלים מזכירה במידה את זו של ליאור אליהו בשנת 2013 ומראה בעיקר את הכוונות הרציניות של הבעלים החדש

פורסם בתאריך: 6.7.23 12:53

הרבה מאוד קווי דמיון קיימים בחודש יולי הנוכחי לבין חודש יולי 2013 – לפחות בכל הקשור להפועל ירושלים בכדורסל. בשני המקרים מדובר בכניסה רשמית של בעלים חדש עם יומרות זהות הנוגעות לקיבוע המותג של הפועל בכדורסל האירופאי. עשר שנים חלפו, אולם המהלכים הנעשים על ידי צמרת המועדון, בדמות החתמת הישראלים הבכירים בשוק נותרו זהים. ההחתמה המסתמנת של יובל זוסמן היא הצהרת כוונות מצד המועדון – החתמת שחקן עם אפסייד טוב וניסיון אירופי, עם אלמנטים במשחק אותם המאמן הסרבי מאוד מעריך. בשונה מהחתמת הענק שביצע אורי אלון לפני עשור כאשר צירף את ליאור אליהו שהגיע כ וגן התקפי משמעותי, אני מעריך שהתפקוד של זוסמן יהיה שונה בסגל המתגבש, כלומר כשחקן הגנתי שיתופקד בעמדת הסמול פורוורד ויחכה לזריקות פתוחות מהפינות, ולא יתופקד כמקבל החלטות ראשי במשחק ההתקפה, מה ששונה מתפקודו של אליהו בעבר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


על כל פנים, הסגל הישראלי המתגבש בדמות נועם דוברת (כשיחזור מהפציעה), זוסמן, עוז בלייזר, גבי צ׳אצ׳אשווילי וככל הנראה גם קדיו קרינגטון מהווה הלכה למעשה שלד ישראלי מוכשר התקפית, בשונה מהרוסטר הישראלי אליו הורגלנו בעונות האחרונות. למרות זאת, אציין שתי נקודות שלטעמי יעמדו למבחן העונה: הראשונה נוגעת ליכולות ההגנתיות של צ׳אצ׳א. יותר נכון – היכולת שלו להתמודד עם סנטרים מאסיביים בהגנה מבחינת הסייז, בהשוואה לשגב.
הנקודה השנייה נוגעת למוביל הכדור הישראלי עד שובו של דוברת. לדעתי ראוי יהיה להילחם על החתמת איתי מושקוביץ מהגליל כמוביל כדור שני. מושקוביץ יתן אופציות התקפיות רבות ויוכל לתפקד גם כקלע לאחר שובו של דוברת.
פרט לסגל הישראלי, ההחלטה להשאיר את ארבעת העוגנים הזרים (עם הארכת החוזה המסתמנת של ספידי סמית) היא לא פחות ממצוינת. השדרוג הנותר לסגל צריך להגיע לדעתי מהחתמת קומבו גארד המסוגל לייצר הרבה נקודות בזמן קצר (מישהו אמר טי ג'יי שורטס?), ושני מחליפים למאייריס ולונה – אבל כשלשניהם יכולת קליעה מרחוק יחד עם סייז טוב. קארי בלקשייר היה ונותר איוש מסקרן לעמדה, והדיווחים על ההתעניינות של הפועל בלוק סיקמה הציתה את הדמיון לרבים.
ולמרות כל אלו – ההחלטה הכי חשובה אותה לקח מתן אדלסון היא הארכת החוזה של אלכסנדר דז׳יקיץ׳. הניסיון, המקצועיות וההמשכיות בעמדת המאמן הייתה נקודת אכילס של המועדון בשנים האחרונות, והחתמתו לשלוש שנים נוספות מהווה מהלך מבריק של אדלסון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר