יובל זוסמן, מוריס נ'דור (צילומים: הפועל ירושלים האפליקציה הרשמית)
יובל זוסמן, מוריס נ'דור (צילומים: הפועל ירושלים האפליקציה הרשמית)

דעה | הטמעת מערכות

הפועל סיימה את החלק הראשון שלה בהכנות, ולצד דאגה קלה מיכולתו של יובל זוסמן, יש הרבה מקום לאופטימיות ותחושה שיש פה קבוצה טובה אפילו מזו של השנה שעברה

פורסם בתאריך: 15.9.23 09:13

אחרי שהפועל סיימה את מחנה האימונים בבלגרד ואת טורניר ההכנה בבוסניה, אפשר להתחיל ולגבש מסקנות על הפועל מודל 2023/24. כדרכו של אלכסנדר דז'יקיץ'. הבישול הוא ארוך, זמן הלמידה וההפנמה של האג'נדה הוא תהליך, כלומר ההטמעה לוקחת זמן. למרות זאת, במבט ראשון אפשר כבר להבחין שיש קבוצה טובה מאוד. העובדה ששישה שחקנים מהשנה שעברה ממשיכים היא יתרון משמועתי, ואפשר לראות שהקבוצה הרבה יותר מחוברת מזו שהתחילה את העונה שעברה.
משחקי ההכנה חשפו מספר נקודות חיוביות. הדבר הבולט ביותר הוא שמדובר כנראה בקבוצת התקפה יותר טובה יותר מזו של השנה שעברה. הפועל התחזקה במספר עמדות ואפשר להבין לפי קצב צבירת הנקודות שיש יותר כלים התקפיים.

ההגנה בשלב הזה אולי נראית פחות טוב, אבל תסמכו על קואץ' דז'יקיץ', שהכל אצלו מוקפד ומתוכנן והוא משלב את החדשים אל הוותיקים כדי ליצור תלכיד טוב ומשופר מהשנה החולפת. זה הזמן להטמיע את השיטה, ללמוד איש את רעהו ולהבין שמשחקי אימון נועדו ללמידה ולהסרת החלודה. דז'יקיץ' נוקט בגישה בה הוא לא מתיש את כוכביו בשביל הנצחון, ולמעשה מחלק את הדקות כשהתוצאה היא פחות קריטית עבורו.
מי שעדיין לא נכנס לעניינים כלל ומעורר דאגה (קלה בשלב זה), הוא יובל זוסמן. הוא הגיע בכל תרועה רמה, שחקן יורוליג ושחקן נבחרת בכיר, כשהמחשבה היא שהוא ישדרג את העמדה בה שיחק בשנה שעברה בעיקר מחליפו אור קורנליוס. הציפיות מזוסמן גבוהות משל קורנליוס ולכן נקווה שעד לתחילת השנה הוא יגלה שיפור משמעותי. גם גבי צ'אצ'אשווילי עדיין לומד את הקבוצה, והדברים גם איתו עוד לוקחים זמן למרות שפה וגם הראה ניצוצות בהתקפה. מה שבטוח הוא חייב להתחזק במימד הפיזי.
בגזרת הזרים החדשים אפשר להיות מרוצים: את כריס ג'ונסון כולנו מכירים ואת יכולותיו ההגנתיות ולא פחות ההתקפיות, כשגם בריינטון לאמר מתאקלם ומגלה לנו איזה יכולות יש לו.
למוריס נ'דור לקח קצת זמן להתניע, אבל נגד פרטיזן כבר ראינו למה הוא מסוגל כך שיש למה לצפות.
בשורה התחתונה, יש פה קבוצה משודרגת מהשנה שעברה, ואם בעונה החולפת היה לנו טוב, הרי ששנה הבאה תהיה מצויינת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר