דרור קשטן (צילום: ההתאחדות לכדורגל)
דרור קשטן (צילום: ההתאחדות לכדורגל)

גדול מאמני בית"ר בכל הזמנים: דרור קשטן הלך לעולמו בגיל 79

אבל גדול בבית וגן ובכדורגל הישראלי בכלל: קשטן, מגדולי המאמנים בכדורגל הישראלי והגדול מכולם בבית"ר ירושלים, הוליך את המועדון לשלל תארים, כולל האליפות הראשונה. בסך הכל זכה בקריירה בשש אליפות, שלוש מהן עם בית"ר. יהי זכרו ברוך

פורסם בתאריך: 15.1.24 10:50

אבל גדול בספורט הירושלמי (ובכלל): דרור קשטן, אחד מגדולי המאמנים בישראל וגדול מאמני בית"ר ירושלים, הלך הבוקר, שני, לעולמו. בן 79 במותו. הוא החל את הקריירה כשחקן אבל את השם הגדול שלו בכדורגל הישראלי קנה לעצמו כמאמן, שעשה הכל וחווה הכל.

בית"ר ירושלים היתה אחת מהאהבות הגדולות של קשטן, והוא היה אחד האהובים על האוהדים ועל המועדון. ארבע קדנציות העביר המאמן האגדי בירושלים. הראשונה שבהן היתה בשנת 1985, אז הוא נחת לראשונה בבית וגן, ואימן את הקבוצה במשך שנתיים – כשהשיא, כמובן, הזכייה באליפות הראשונה וההיסטורית של בית"ר בעונת 1986/87 ביחד עם אורי מלמיליאן, יוסי מזרחי ואלי אוחנה – כשבין השניים שררו יחסי אהבה אדירים. שנה קודם לכן, יש לציין, הוביל קשטן את בית"ר לזכייה בגביע המדינה.

קשטן עזב את בית"ר לאחר האליפות, וחזר למועדון לקדנצייה שנייה לאחר שנת הפסקה (לא מוצלחת במכבי חיפה), וזכה עם הקבוצה בגביע המדינה בעונת 1988/89 אחרי ניצחון אדיר על מכבי חיפה. לאחר מכן הוא עזב שוב את בית"ר וחזר לקדנציה שלישית בקיץ 1992 – לאחר שבית"ר חזרה לליגה הלאומית מהליגה הארצית. קשטן, ביחד עם אוחנה ורונן חרזי, הוביל את בית"ר לאליפות השנייה של המועדון (עונת 1992/93), שהיתה השלישית בקריירה האישית שלו (באליפות הראשונה הוא זכה ב-1981/82 עם הפועל כפר סבא).

 

 

קשטן עזב בקיץ שלאחר מכן, עבר במספר מועדונים (כולל דאבל ראשון בקריירה במדי מכבי תל אביב), ובקיץ 1997 הוא חזר לקדנציה הרביעית והאחרונה שלו בבית וגן – וגם בה הוא זכה באליפות.

בסך הכל, קשטן היה בבית"ר ירושלים 4 קדנציות, שבהן זכה ב-3 אליפיות, 2 גביעי מדינה, תואר אלוף האלופים וגביע הטוטו. יותר מכל קשטן הפך את בית"ר לשם הגדול שהיא.

הקריירה של קשטן היתה פוריה ומוצלחת גם מחוץ לבית"ר ירושלים. בסך הכל הוא זכה ב-6 אליפויות, 6 גביעי מדינה (פעמיים זכה בדאבל – עם מכבי תל אביב ועם הפועל תל אביב), ועוד שלל תארי גביע הטוטו, אלוף האלופים וכו'.

קשטן גם אימן את נבחרת ישראל בין השנים 2006 ל-2010 אך לא זכה להצלחה גדולה יותר מדי. הוא לכל הפחות אחד מגדולי המאמנים שהיו לכדורגל הישראלי (ויש שיטענו הגדול מכולם) ולבטח המאמן הגדול והמעוטר ביותר של בית"ר ירושלים. יהי זכרו ברוך.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר