קאדין קרינגטון (צילום: הפועל ירושלים האפליקציה הרשמית)
קאדין קרינגטון (צילום: הפועל ירושלים האפליקציה הרשמית)

דעה | ההימור שנכשל – והרשלנות

הפועל הלכה על כל הקופה בסוגיית קאדין קרינגטון כשחשבה שיקבל עוד השנה אזרחות, אבל ההימור עליו נכשל ובדרך ביצעה עוד טעויות קריטיות | דעה

פורסם בתאריך: 27.1.24 02:47

כבר בשלהי העונה הקודמת התחילו דיבורים על החתמת קאדין קרינגטון על חוזה חדש ומשודרג. הגארד סיים את העונה הסדירה כספק הנקודות העיקרי של הקבוצה (14 נק' בממוצע למשחק), למרות שעלה כמעט תמיד מהספסל והיה היחיד שידע ליצר לעצמו זריקות כשההתקפה נתקעה.
כשאיגוד הכדורסל הביע רצון לאזרחו לטובת נבחרת ישראל, היה ברור שקרינגטון המתאזרח הוא נשק משנה מאזן כוחות. הפועל הנובורישית הימרה על אזרוח של קרינגטון והחתימה את מי צפוי היה להיות הישראלי הטוב בליגה על חוזה עתק של 1.1 מיליון דולר לשנתיים.
הכל היה נראה ורוד – שר הספורט המליץ, האיגוד דחף, אך הבירוקרטיה נכנסה לפעולה והפועל קיבלה שתי החלטות שעלולות להתברר כקריטיות לגורל העונה. ההחלטה הראשונה היתה להשקיף מהצד, מאחר ואיגוד הכדורסל יזם את המהלך ולאחר שנים של ביקורת כלפי הצהובים מתל אביב ותהליכי האזרוח המזורזים ומפוקפקים שלהם לאורך השנים (טיוס, פרמאר, רוצ'סטי…), המועדון העדיף להרחיק את עצמו מהמהלך.

ההחלטה השנייה הייתה לא לרשום את קרינגטון למסגרות המקומיות כזר ולחכות לקבל תעודת הזהות הכחולה. ולחכות. ולחכות. הפועל אפילו הגישה בקשה לאפשר לו להירשם כזר ולשנות את הרישום לישראלי בהמשך, כי המנהלת כבר הוכיחה לא פעם שחוקים הם המלצה בלבד (ע"ע נתנאל ארצי בעונה שעברה, רישום קאנצוריס והרשימה עוד ארוכה), ונדחתה.
עם הסחבת של הוועדה המקצועית הפועל הכפילה את ההימור כשהחליטה שאחד השחקנים היקרים והחשובים בסגל ימשיך לצפות מהצד על אזרחי בתקווה שהאזרחות קרובה. כמו במקרה הפרידה מאלכסנדר דז'יקיץ' ונ'דור גם פה לא היה דד-ליין סופי לקבלת החלטה בעניינו (לפחות לא כזו שתוקשרה החוצה מהמועדון), וכך קרה שקרינגטון לא שיחק כדורסל מקצועני למעלה מחודש בין משחקו האחרון נגד בנפיקה ליסבון לבין פתיחת שלב הטופ 16 מול פרישטרי במסגרת מעוטת משחקים והזדמנויות לתקן.
שר הפנים החליט לדחות את בקשת האזרחות של קרינגטון מסיבה פשוטה – לפי לשון החוק, אזרחות תינתן רק לאחר שהמבקש היה לפחות שישה חודשים במעמד של תושב ארעי. עולה השאלה, איך כל הנוגעים בדבר כלומר, הפועל שהשקיעה מיליוני דולרים ובנתה על השחקן, האיגוד שסימן אותו כשחקן שיעשה שינוי בנבחרת, פספסו את זה?
סעיף בחוק שהיה ידוע. למעשה, אם קרינגטון היה זוכה למעמד תושב ארעי כשהחל התהליך, אי אז בסביבות יוני 2023, הוא כנראה היה מתהדר היום בתעודת זהות כחולה. הפועל לקחה הימור ענק (ומובן), כלכלי ומקצועי, שכשל.
קרינגטון כנראה לא יהיה חלק מנבחרת ישראל בזמן הקרוב אם בכלל, אל תופתעו אם בקרוב ווייד בולדווין יהפוך לתושב ארעי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר