אלכסנדר דז'יקיץ' (צילום: אורן בן חקון)
אלכסנדר דז'יקיץ' (צילום: אורן בן חקון)

דעה | אצל דז'יקיץ' זה לא היה קורה

איבוד העשתונות של האדומים שלא מפסיקים להפסיד תחת איליאס קנצוריס לא היה מתקיים אצל דז'יקיץ', ואם לא יחול שינוי משמעותי הפועל תסיים את העונה ללא תארים

פורסם בתאריך: 14.3.24 14:44

שני ניצחונות בלבד בשבעת המשחקים שהתקיימו מאז חודש פברואר – זה המאזן הלא מחמיא של הפועל בליגת העל, כשבאירופה, חייבים להודות, המצב טוב הרבה יותר.

הפועל אולי איבדה את הליגה כבר בתחילת העונה, עם אי ההגעה של הזרים והתבוסות המביכות שגרמו לקבוצה לפתוח לא טוב, כשכמובן העזיבה של אלכסנדר דז'יקיץ' העיבה על הכל וגרמה לסחרור ולאיבוד כיוון כמעט בכל פרמטר.

קצת קשה ולא נעים "לחתוך" את המאמן היווני איליאס קנצוריס, שהגיע לקבוצה שלא הוא בנה, לשיטה שאולי לא מתאימה להשקפת עולמו ולארגון שהיה רגיל להיות תחת שליטה מלאה של הגנרל הסרבי, כשכל השחקנים וכן בעלי התפקידים בקבוצה סרו למרותו.

 

ההשפעה של דז'יקיץ' היתה גדולה, היכולת שלו להוציא מהשחקנים את הטוב ביותר מעצמם זה משהו שכנראה רק הוא היה מסוגל לכך. תקרית הדחיפות, שהגיעה כמעט לכדי מכות במשחק האחרון נגד מכבי תל אביב, בתוספת ההרחקה של קדין קרינגטון והטכניות שספגו שחקנים אחרים שנראה שאיבדו שליטה לא היו מתרחשים אצל דז'יקיץ'. בוודאות.

אצל קנצוריס התחושה היא אחרת, יותר משוחררת וכך גם המשמעת. ראינו גם את השופטים שורקים שריקות גבוליות רבות נגד שחקני הקבוצה במשחקים מול טנריפה ומכבי, שמשדרים שהם לא סופרים ממש את המאמן היווני. גם זה לא היה בימי דז'יקיץ'. עוז בלייזר רמז לבעיות שיש בתוך הקבוצה, כשאמר בין היתר שיש בעיה של תקשורת בין השחקנים. אני מתקשה להאמין שאצל הסרבי דברים כאלה היו נאמרים ושהיו בכלל בעיות תקשורת. דז'יקיץ' לא משאיר קצוות פתוחים ואלה ההבדלים בקצרה בין שני המאמנים, למרות שאני באמת לא רוצה לרדת יותר מדי על קנצוריס החביב. הכי קשה להחליף מאמן מצליח ולא מאמן שנכשל.

בפן המקצועי, אני לא מצליח להבין איך עם כל הכסף והתקציב הכמעט בלתי מוגבל של מתן אדלסון, הפועל לא מצליחה להנחית גארד ישראלי, אחרי שכבר היה ברור שארינגטון לא יקבל השנה אזרחות וחזרתו של נועם דוברת לא נראית באופק? למשחק נגד מכבי, הפועל הגיעה קצרה כהרגלה בעמדות הגארדים ואחרי ההרחקה של קרינגטון וכשאור קורנליוס לא יכול לעלות כלל למחצית השנייה, הפועל נשארה עם ספידי סמית' כמוליך כדור בלעדי, וזה מצב שפשוט לא יכול לקרות. יש להביא בהקדם גארד ישראלי.

במוצ"ש תארח הפועל את האדומים מתל אביב, שכרגע נראים יותר טוב. נקווה לראות שאולי נשאר קצת משהו מתקופת דז'יקיץ', ושהפועל שלנו תספוג פחות מ-90 נקודות. אם ההגנה לא תהיה משופרת – גביע וינר יהיה התואר היחיד שנראה בעונה הזו בישראל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר