ברק יצחקי (צילום: באדיבות מכבי תל אביב, האתר הרשמי)
ברק יצחקי (צילום: באדיבות מכבי תל אביב, האתר הרשמי)

דעה | ויהי אור

בתוך זמן קצר ברק יצחקי הצליח לעשות מהפכה בבית"ר: מקבוצה שסופגת שערים רבה ואנמית התקפית, היא הפכה להיות קבוצה עם הגנה יציבה ומשוחררת התקפית. אחרי שתישאר ליגה באופן סופי, הוא צריך להתחיל לתכנן את העונה הבאה

פורסם בתאריך: 4.4.24 12:47

ברק יצחקי זה כל הסיפור, ליטרלי כל הסיפור. בתוך פרק זמן קצר הוכיח המאמן הצעיר, כי בית"ר ירושלים הנוכחית, עם הסגל הנוכחי, יכולה לשחק משוחרר והתקפי, ליזום, לכבוש ולנצח וראו זה פלא לעשות את כל אלו ולשמור על נתוני ספיגה נמוכים מאוד.
חלוץ העבר הצליח להנחיל לקבוצה אנמית חסרת יומרות התקפיות, שהתקשתה מאוד לסכן את השער ולייצר מצבי הבקעה, שיטת משחק משוחררת, שבנויה על שחקני התקפה ושחקני קישור יצרני.
בשלושת המשחקים הראשונים של המאמן (נתניה, באר שבע ומכבי תל אביב) היכולת לא תורגמה לשערים ובית"ר עדיין לא יצרה ניצחונות, אך עם פתיחתו של הפליאוף התחתון השיטה החלה להוכיח את עצמה ובית"ר חיברה שני ניצחונות יקרים תוך כיבוש שישה שערים לשער היריבות, וכך חילצה את עצמה מעט מן האזור המסוכן ממנו יורדים לליגת המשנה.

נתון נוסף אשר בהחלט מעודד ומפתיע לא פחות ואליו לא נוטים לשים לב, הוא כמות ספיגת השערים הנמוכה: בית"ר, למרות חולשה הגנתית לאורך כל העונה, ספגה תחת יצחק שני שערים בלבד בחמישה משחקים – אחד נגד הפועל באר שבע בטרנר ממצב נייח ואחד מפנדל של מכבי תל אביב. משמע – בית"ר כמעט ולא סופגת, וגם כשהיא סופגת זה לא קורה תוך כדי שטף המשחק.
מלבד שיטת המשחק ההתקפית שמבקשת להניע כדור, לרוץ לרווח את המשחק וליזום, ברק ייצר מספר שינויים בהרכב שמתאימים לשיטת המשחק הזו. הוא ציוות את דור מיכה לחוליית הקישור יחד עם ירדן שועה ועדי יונה, דבר שעובד הלכה למעשה; הוא מיצב את מיירון ג'ורג' במקומו של פרד פריידי, והוא עשה עוד משהו שמסתבר כחיובי מאוד, ציוות את ניקו חורחלי בהרכב לצד כל החולייה ההתקפית בקישור. חורחלי, שחקן מהיר עם יכולות טכניות לא מעטות, שצריך יהיה להמשיך ולבחון איך השחקן מתפתח ויכול להיות שבית"ר עשתה איתו רכש טוב.
ניתן לקוות שהמגמה תימשך והקבוצה תבטיח את ההישארות שלה בליגה, ותוך זמן קצר אפשר יהיה להכריז כי המאמן עמד במשימה הראשונה שלו בבית"ר. לאחר מכן, יידרש הצוות המקצועי, להכין את העונה הבאה, שם האתגר יהיה הרבה יותר קשה והרבה יותר מורכב.
בית"ר של השנה הבאה חייבת, אבל חייבת, להתברג בחלק העליון של הטבלה, תוך שהיא מראה התקדמות מקצועית, אבל עוד חזון למועד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר