יוסי בניון, קשר בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן חקון)
יוסי בניון (צילום: אורן בן-חקון)

“בניון? ברור לנו שזו לא החלטה של בן זקן, אלא הוראה מלמעלה”

מעמדו של מספר 15 בבית”ר ממשיך להעסיק את מקורביו של הקשר שמוסיפים וטוענים: “כמו שזה נראה, יוסי לא ימשיך”. מנגד, גורם בבית וגן מציין כי “אני לא חושב שיוסי יפנה גב לקהל שכל כך אוהב אותו”

פורסם בתאריך: 8.12.17 13:25

ניצחון, העפלה זמנית למקום הראשון והתבססות במקום השלישי – אך למרות זאת אין רגע דל במועדון בית”ר ירושלים: האוהדים אינם מסופקים, והאיש עם הספרה מספר 15 לא מרוצה ממעמדו.

זה זמן רב שיוסי בניון מסתובב עם תחושות קשות במסדרונות בבית וגן, ועם תחושה שלא מעריכים אותו מספיק – למרות התרומה המקצועית הגדולה מצידו מתחילת השנה: השחקן נכנס כמחליף מדי משחק, משנה ב־180 מעלות את המשחק של בית”ר ירושלים, והפך כבר מזמן ליקיר האוהדים.

באשר למשחק מול הפועל עכו – כבר באימון של יום שישי בניון לא תורגל בהרכב הפותח, ויעקב בריהון הועדף על פניו, למרות ששני שחקני ההתקפה, עידן ורד וחן עזרא, נעדרו מהמשחק. בהתמודדות עצמה העדיף המאמן בני בן זקן להכניס למגרש את ציון צמח לפני בניון, למרות שהאחרון התחמם מהדקה ה־50. רק בדקה ה־78 נכנס מספר 15 לשחק סוף-סוף, והמאמן זכה ‘בתמורה’ לקריאות הדורשות ממנו להתפטר. מנגד, בניון עצמו זכה לקריאות תמיכה מהקהל.

ולכל מי שהיה ספקן באשר לחוסר שביעות הרצון של בניון ממעמדו בבית”ר, קיבל את ההוכחה בשלהי המשחק בעכו. בדקה ה־88 בוצע החילוף השלישי של בית”ר ירושלים, הקפטן איתי שכטר ירד מכר הדשא וביקש להעביר את הסרט לבניון. הקשר סירב לקבל את הכבוד ושכטר נאלץ לתת אותו לקלאודמיר פריירה.

הוראות מלמעלה? טביב (צילום: שרון בוקוב)

הוראות מלמעלה? טביב (צילום: שרון בוקוב)

“יוסי היה מאוד כעוס במהלך המשחק ואחריו, ואפשר להבין אותו”, טוען אחד משחקני בית”ר ירושלים בשיחה עם “ספורט כל העיר”. “אין ספק שזו הרגשה לא נעימה לשחקן בסדר גודל כזה. לדעתי הוא שוקל את עתידו במועדון”.

כזכור, בניון הגיע לבית”ר בקיץ האחרון לאחר שסיים את חוזהו במכבי תל אביב, שם הרוויח סכומי כסף גדולים. על פי מקורביו, הוא עשה ויתור משמעותי מבחינה כלכלית על מנת להגיע לבית”ר, משום שקיווה לקבל יותר דקות משחק והכרה מקצועית גדולה יותר.

“יוסי פשוט אדם ושחקן גדול”, טוען גורם במועדון ומוסיף: “הוא מאוד עוזר לצעירים, תמיד תורם מבחינת התדמית של המועדון. חבל שלא נותנים לו את הכבוד שהוא ראוי לו. הוא בהחלט יכול לתרום והוא נותן הכל באימונים ובמשחקים. נגד הפועל עכו, כשיוסי נכנס, ראו בדיוק למה הוא צריך לשחק יותר”.

גם בסביבתו של השחקן מביעים ביקורת על ההתנהלות כלפי השחקן, ואומרים: “בשנה שעברה, כשג’ורדי קרויף אימן את מכבי תל אביב, הוא נתן ליוסי את המפתחות. הוא שיחק יותר מאשר הוא משחק בבית”ר. יוסי רוצה מאוד לשחק – זו השנה האחרונה שלו בכדורגל, וחבל שלא נותנים לו את ההזדמנות, לא יכול להיות ששחקן כמו ציון צמח, עם כל הכבוד אליו, עולה במקום בניון ומועדף על פניו. יוסי רוצה ליהנות מכדורגל, ואלה המשחקים שהוא אמור לשחק בהם – נגד עכו ונגד רעננה. אם הוא טוב מספיק, הוא יכול לפתוח גם נגד מכבי תל אביב. ברור לנו שזו לא החלטה של בני בן זקן, אלא הוראה מלמעלה”.

 

גורם נוסף בסביבתו של בניון מוסיף ואומר ל”ספורט כל העיר”: “אי אפשר לדעת מה יהיה, אבל כמו שזה נראה יוסי לא ימשיך בבית”ר. אני חושב שהוא יבקש לעזוב כבר בינואר”.

מנגד ישנו גם הצד של בית”ר, שם מציינים לא פעם כי בניון שחקן מאוד מוערך, וכי הנושא מאוד רגיש. גורם בכיר במועדון סיפר ביום שישי האחרון ל”ספורט כל העיר” כי הסיבה העיקרית לכך שיוסי לא שיחק נגד הפועל באר שבע היתה מקצועית – בגלל שהקבוצה נשארה בעשרה שחקנים – אך המשחק במוצ"ש הראה חד-משמעית כי הסיפור מורכב יותר. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי במועדון לא יעמדו בדרכו של בניון אם ירצה לעזוב את בית’’ר.

איפה הוא בכל הסיפור? אוחנה (צילום: אורן בן חקון)

איפה הוא בכל הסיפור? אוחנה (צילום: אורן בן חקון)

שחקן בבית”ר טוען שהסיפור הרבה יותר גדול ממה שמוצג בתקשורת: “יש כרגע יותר מדי רעש. יכול להיות שבגלל שמדובר ביוסי, מתייחסים לזה אחרת. באימונים יוסי ובני מתנהגים בסדר, יש כבוד הדדי והם מדברים. אין שום נתק ביניהם כפי שמציירים בחוץ”.

גורם בקבוצה נשמע נחרץ עוד יותר: “אני חושב שיוסי יישאר במועדון. איפה הוא יקבל את האהבה שהוא מקבל מהקהל? כל משחק הם מעודדים אותו וקוראים בשמו. אני לא חושב שיוסי יפנה גב לקהל שכל כך אוהב אותו”.

ואכן בסביבתו של בניון מציינים כי הסיבה היחידה שבגינה בניון עוד חושב על עתידו היא האוהדים בצהוב-שחור, שמעניקים לו את החום והאהבה. לדבריהם של מקורבי הקשר, ההתנהגות של הקהל כלפיו מחממת את ליבו והם הסיבה המרכזית שהוא לא שובר כבר כעת את הכלים.

מחר תארח בית”ר את הפועל רעננה (טדי, 20:30), ובניון צפוי לפתוח על הספסל גם במשחק הזה. “אני חושב שיוסי חייב לפתוח בהרכב”, קובע גורם במועדון. “מגיע לו. הוא אחד השחקנים הכי גדולים שדרכו פה, אני לא מבין איך שחקן כזה לא מקבל מקום בהרכב הפותח. הוא נותן הכל באימונים, הוא שחקן שיכול לשנות משחקים ומה שיש לו ברגליים אין לאף אחד אחר בקבוצה”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר