שרון חיטמן, חיים בן דוד, יאיר אסייג (צילום: פרטי, באדיבות, katamon.co.il, באדיבות הפועל ירושלים)
שרון חיטמן, חיים בן דוד, יאיר אסייג (צילום: פרטי, באדיבות, katamon.co.il, באדיבות הפועל ירושלים)

קבוצות הנוער הירושלמיות: המאמנים מסמנים מטרות

חיטמן של בית"ר - "בא נטו בשביל השחקנים; בן דוד של קטמון - "לא נהיה 'עוד קבוצה'"; אסייג של הפועל - "השם לא יספיק"

פורסם בתאריך: 6.9.18 11:47

ליגת העל לנוער יצאה לדרכה כבר לפני שבועיים, שבהם בית"ר ירושלים רושמת לעצמה 50 אחוזי הצלחה: הפסד ביתי 1:0 למכבי נתניה במחזור הראשון, וניצחון חוץ 0:2 על הפועל רמת השרון בחוץ בשבת האחרונה. שרון חיטמן, בן 47, המאמן החדש של נוער בית"ר ירושלים מדגיש בשיחה עם "ספורט כל העיר" כי "הגעתי לנוער בית"ר אחרי שעברתי לא מעט מועדונים בקריירה שלי. לא יודע מה היה כאן לפניי, אבל התנאים שאנחנו מקבלים, הסביבה האוהדת, כל אלה יהפכו את העונה שלנו לטובה יותר, אני מאמין. אני בקשר יום-יומי עם המנהל המקצועי של המחלקה, חנן אזולאי, שעוקב אחרי הרבה שנים; מנהל המחלקה, אלי מזרחי, מסייע מאוד בצד האדמיניסטרטיבי; גם אלי אוחנה, כמובן, מאוד מעורב. אני בא נטו בשביל השחקנים, נטו להכין ולקדם אותם. ככלל, אנחנו קבוצה צעירה מאוד. השוער שלנו, רועי ששון, בן 17, וכך גם שגיא קבילו, אביאל זרגרי וליאון מזרחי. הוותיקים הם רועי פדידה, קשר/חלוץ מוכשר מאוד וחריג גיל, הקשר סהר יחזקאלי, הבלם ערן אזולאי, דניאל חבה, החלוץ עדן עזורי, רותם סוסתיאל ואוראל כהן – כמה מהם כבר שיחקו עם הבוגרים בגביע הטוטו. אנחנו בשאיפה להביא שחקן זר שובר שוויון לחלק הקדמי".



 

שרון חיטמן (צילום: פרטי)

לשחק כדורגל שמח – שרון חיטמן (צילום: פרטי)

במועדון ממש לא מתגעגעים לשנה שעברה ולהתמודדות בתחתית, והכוונה העונה היא לנשום אוויר פסגות. חיטמן: "אנחנו רוצים השנה להרים את הראש, לשחק כדורגל שמח, רוצים שהילדים יתקדמו. כשאתה נמצא בתחתית אתה חרד יותר, הססן. השנה אנחנו בשאיפה להתקדם, והסימנים חיוביים מאוד. יש לנו ילדים מקסימים שעובדים קשה, ואין בעיות משמעת. אם נוכל לתת פייט לקבוצות הגדולות? אנחנו רוצים להתמיד, להמשיך לעבוד בקו שלנו, ועם האוכל יבוא התיאבון. לא נשכח שישנה מטרה נוספת, במיוחד בקבוצה כמו בית"ר – להכשיר שחקנים לבוגרים. הליגה תהיה השנה מאוד שוויונית, לא מסתמנת קבוצה אחת שהיא מעל כולן או מתחת לכולן".

במחזור השלישי, שיצא לדרך לאחר פגרת הנבחרת ויתקיים בשבת הבאה (15.9, נ"ג), תארח בית"ר את מ.ס. עירוני אשדוד. חיטמן: "יש לנו מה למכור גם במשחק הזה. אני אופטימי. נבוא לנצח".

בן דוד: "לא נהיה עוד קבוצה"

לעומת נוער בית"ר ירושלים שכבר פתח עונה, הפועל קטמון מליגה לאומית דרום לנוער תפתח את העונה רשמית רק בשבת הקרובה, בסבב א' של הגביע, כשתארח במישור אדומים את בית"ר מעלה אדומים. שבוע לאחר מכן יתקיים מחזור הליגה הראשון, אז תארח קטמון במגרשה הביתי את מכבי יפו.

חיים בן דוד (צילום: באדיבות katamon.co.il)

יותר גיוון בהתקפה – חיים בן דוד (צילום: באדיבות katamon.co.il)

המאמן חיים בן דוד (בנדה), שסגר עונה ראשונה מוצלחת מאוד בקטמון, מצפה לעונה שנייה טובה לא פחות. "יש ציפיות, במיוחד אחרי ההישג בעונה שעברה – מבחנים על העלייה לליגת העל", אומר בנדה. "אבל צריך לזכור שלא מעט שחקנים שלנו עברו לבוגרים. אומרים לי לא לבנות עליהם, וזאת השמחה הכי גדולה שלי. צריך לדעת להסתדר עם מה שיש, ומה שיש זה חומר טוב. מי שבולט מאוד הוא השוער הניגרי שהבאנו, אדבאיו אדליי. הוא שוער מוכשר מאוד, שמביא ערך מוסף, מקצועית וחברתית. הוא ילד, אבל כבר מנהיג. אני אפילו שוקל למנות אותו לקפטן. זה גם מבטא שינוי בקונספציה: קבוצות מביאות בדרך כלל חלוצים זרים, ואני ביקשתי שוער. חוץ מאדליי, הבלם עמרי רגב מתאמן בבוגרים, ואיתו יאיר בן נאים. בצד שמאל נמצא תום יחזקאל, ויש לציין גם את שחר ברק, את לירון משה שמתאמן עם הבוגרים, את שקד אמסלם, את וולדגבריאל דוויט, את מוחמד פריג', את מתן שוורץ, את מידן כהן, את עומר אגבדיש. חיזקנו במקומות הנכונים ועם השחקנים הנכונים, וקיבלנו יבול לא רע מנערים א', כמו יניב בורשטיין וברק ג'מברה".

בנדה מוסיף ומציין כי "השנה נהיה מגוונים יותר בהתקפה, ולא יהיה לנו חוסר כמו בסוף העונה שעברה. המטרות? להצליח, ולהמשיך לייצר שחקנים לבוגרת. הליגה הלאומית תהיה השנה מאוד מאתגרת, אבל אני מאמין שלא נהיה 'עוד קבוצה' בליגה. נרצה להיות למעלה, וניאבק על זה. חשוב לי לציין שאני לא לבד, ושכל הכישרונות שעלו מהנוער לבוגרים הם פרי עבודה של אנשים כמו גדי כרמלי, שי אהרון וליאור חוג'ה, שעושה עבודה מדהימה".

 

אסייג: "ההבדל משנה שעבר גדול"

קבוצת הנוער השלישית בעיר היא זו של הפועל, שאמנם ירדה לליגה הארצית לנוער, אבל עברה מהפך בקיץ האחרון, עם העברת זכויות הניהול מיוסי סאסי לאיש העסקים דובי גולדברג. האחרון צירף את מישל דיין לצוות, כמנהל מקצועי, וזה הכניס דפוסי התנהגות מקצועניים שמעולם לא נראו במחלקה. הוא גם מינה בעלי תפקידים חדשים – יאיר אסייג מאמן הנוער, מתן פרנסיס מאמן נערים א', שי כהן מאמן נערים ג', ועידן טל, מנהל ביה"ס לכדורגל.

"ההבדל בין הנוער של שנה שעברה לנוער של השנה הוא גדול, שמיים וארץ ממש", מציין אסייג בשיחה עם "ספורט כל העיר". "בעונה שעברה הקבוצה התנהלה ללא משמעת בסיסית. זה הזוי. בתוך חודש אחד מישל ואני שינינו נהלים מקצה לקצה. אין איחורים בלי אישור ממני, אין להגיע עם עגיל, עם נעלי בית או בגופייה. מכאן זה מתחיל. היום אני עושה הכול בכיף, כי המחלקה מאוד מסודרת. זה עולם אחר לגמרי. אני מחכה להגיע לאימון".

יאיר אסייג (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

לייצר קבוצה מסודרת – יאיר אסייג (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

אסייג מוסיף ומספר על הקבוצה: "הסגל מונה 25 שחקנים – עשרה מהם ממשיכים מהעונה שעברה, עוד חמישה חריגי גיל ועוד כמה שעלו מנערים א'. יש לנו שני שוערים טובים, אביב לוי מנערים א' ורון שאבו. יש לנו בלם מצוין, בר שושן, עם פוטנציאל לבוגרים, עידן ממן מקטמון שהוא מגן ימני וקשר, אריק גדליהו, ניר זקן מקטמון שהוא חלוץ מרכזי ושחקן כנף. יש מלחמה גדולה על ההרכב. המטרה היא קודם כול לייצר קבוצה מסודרת. היום יש לנו חיילים ממושמעים, ובקרוב נדע אם הם טובים בקרב. כך או כך, השם 'הפועל ירושלים' לבד לא יספיק".

בשבת ייערך משחקה הרשמי הראשון של הקבוצה העונה, במסגרת גביע המדינה, אז תשחק הפועל נגד גבעת זאב בחוץ. שבוע לאחר מכן – הליגה, אז הפועל תתארח אצל מ.ס. בני יפו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר