טל בן חיים, מיכאל אוחנה (צילומים: ניר קידר)
טל בן חיים, מיכאל אוחנה (צילומים: ניר קידר)

דעה | זה נראה טוב, אבל…

רבים מהאוהדים נלהבים מהיכולת עד כה, אבל הסגל של בית"ר לא מספיק כדי לקרוא תיגר על מכבי ת"א והפועל ב"ש. אז מה בעצם חסר? בלם איכותי וגם סקורר משמעותי | טור דעה

פורסם בתאריך: 8.8.19 17:07

"זה נראה טוב", "זה נראה נוצץ", "זה נראה מבטיח", "יש לנו קבוצה לאליפות". אלו המשפטים ששמעתי מחבריי אוהדי בית"ר ירושלים במהלך השבועיים האחרונים. האמת? גם אני מסכים איתם. כמעט. ולמה כמעט? מכיוון שהקבוצה עדיין לא שלמה בשביל לקרוא תיגר על מכבי תל אביב או הפועל באר שבע.

יש הרבה נקודות חיוביות בבית"ר ואת זה היה אפשר לראות במשחקי גביע הטוטו. הקבוצה מלהיבה, עומדת נכון על המגרש ועושה רושם כי רוני לוי הצליח לחבר את שחקני הרכש החדשים עם אלו שהיו כאן קודם לכן.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אבל עם כל השמחה וההתלהבות, זה עדיין לא מספיק בשביל לזכות באליפות. זה עדיין לא מספיק בשביל להיות טובים יותר מהשחקנים של ולדמיר איביץ' או ברק בכר. ראוי לשבח את מיכאל אוחנה שעושה רושם כי הוא משתלב עד כה טוב, את לוי גרסיה שכל נגיעה שלו בכדור היא חגיגה לעיניים ואת מוחמד עלי, שלדעתי יסיים את העונה כזר הטוב ביותר בליגת העל. בהמשך יחזור גם עידן ורד לעניינים ואז כל משחק של בית"ר יכול להפוך להצגה הכי טובה בארץ. אבל עדיין חסר משהו.

אז מה חסר? בלם וחלוץ.

בית"ר ירושלים לא יכולה להסתמך רק על טל בן חיים, שנמצא הרבה מעבר לשיא שלו. אחרי העזיבה של טל כחילה, משה חוגג חייב להנחית בלם צעיר, רעב ואנרגטי שייצב את ההגנה. מה שיש כרגע זה נחמד, אבל לא לקבוצה ששואפת להיאבק על הכתר. אצל ארקדי גאידמק היה לנו את אריק בנאדו ושמעון גרשון שיצרו חומה של קבוצה אלופה, בשנות ה-90 היה זה סרגיי טרטיאק, שלא נתן לאף אחד לעבור אותו, כעת יצטרכו אלי אוחנה ווסי בניון למצוא את האקס פקטור בחלק האחורי, שינעל את השער יחד עם איתמר ניצן המצוין.



וכעת לעמדה החסרה השנייה. קבוצה שרוצה לזכות באליפות חייבת לפחות חלוץ אחד שייתן 20 שערים בעונה בליגה. לבית"ר אין שחקן כזה. גם אם נחבר את כמות השערים של אנתוני וארן ושלומי אזולאי ביחד, לא בטוח שנגיע לכמות הנדרשת. בגביע הטוטו היכולת ההתקפית הספיקה, אבל בליגה ומול קבוצות חזקות יותר, הסיפור יהיה אחרת לגמרי. עם כל הכבוד לאזולאי או וארן, הם לא חלוצים שיכולים להביא אליפות ולסיים את העונה עם 15 שערים ומעלה.

העונה החדשה נמצאת בפתח וזה בדיוק הזמן להנחית כאן חלוץ קלאסי שמריח שערים. כזה שיסיים לבדו את העונה עם 20 שערים. כזה שיקבל את הכדורים מעלי, אוחנה או קינדה וירשית. עדיין לא מאוחר על מנת להחתים שחקן כזה, אבל בשביל להפוך מקבוצה של מקום שני או שלישי לקבוצה אלופה – זה מה שחסר לרוני לוי כרגע.


אסף שקד

אסף שקד


סביר להניח שהפתרון לשתי העמדות הללו לא יהיה בשוק הישראלי. בשביל לרוץ לאליפות, בית"ר לא יכולה להרשות לעצמה לוקסוס של שני זרים שכלל לא נמצאים בתוכניות שלה העונה (אפונסו טיירה וז'אורז'יניו). היא חייבת להגיע איתם לסיכום על פרידה ולהנחית במקומם לפחות זר אחד משמעותי בעמדת הבלם.

לסיום אתייחס לנושא בו אני עוסק כיום: שיווק. בבית"ר עושים עבודה נהדרת בכל מה שקשור לשיווק. המהלכים אותם עושים בחודשיים האחרונים יגרמו לחציית רף 10,000 המנויים ולקביעת שיא חדש. מה שהיה חסר במשך שנים במועדון, מקבל תנופה חזקה מאוד בתקופה האחרונה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר