מיכאל אוחנה, עלי מוחמד (צילומים: אורן בן-חקון)
מיכאל אוחנה, עלי מוחמד (צילומים: אורן בן-חקון)

דעה | 6 סיבות מדוע בית"ר חייבת לעבור את באר שבע בגביע הטוטו

לקראת חצי גמר גביע הטוטו בראשון: ניצחון ייתן דחיפה מוראלית לקראת המחזור הראשון והעונה כולה | טור דעה

פורסם בתאריך: 14.8.19 19:17

כבשה שחורה? גמל שחור – 13 באפריל 2013, זוכרים את התאריך הזה? כנראה שלא, אבל בבית״ר הוא זכור היטב. היה זה סוף עידן ארקדי גאידמק, והקבוצה הלחוצה של אלי כהן (השריף) פגשה את הפועל באר שבע בטדי למשחק הישרדות, וניצחה 0:1 קטן משער של אבי ריקן.

שש שנים חלפו מאז, ו-20 מפגשי ליגה, בהם שלטה באר שבע ללא עוררין והפכה באופן רשמי לכבשה השחורה של בית״ר. בתקופה המייאשת הזו הצליחה בית״ר לגרד 5 תוצאות תיקו (ביניהם ה2-2 הבלתי נשכח עם הפצצה של סאבו בסיום), והיו כמה משחקים שבהם בית״ר היתה ראויה אפילו לניצחון, אבל בסופו של יום היא לא הצליחה להתמודד עם היריבה מהנגב והפסידה לא פחות מ-15 משחקים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ביום ראשון בית"ר תארח את באר שבע בחצי גמר גביע הטוטו, אין זמן טוב וחגיגי יותר לשבור את המסורת השלילית הזו, בטח אם לוקחים בחשבון שבמוצ"ש הבא שתי הקבוצות שוב ייפגשו באצטדיון טדי – הפעם במחזור הראשון של העונה.

לא אותה אחת – באר שבע נחלשה הקיץ. העזיבה של ג'ון אוגו שהיה עוגן אמיתי בקישור, והיעדר חיזוק ראוי (עם כל הכבוד לרמזי ספורי) הותירו הרבה סימני שאלה סביב סיכויי ההצלחה של הדרומיים העונה.



שינוי – יותר מכל, מסמלת השנה הראשונה של משה חוגג בבית״ר תקופה של שינוי מבורך, מהפך יסודי ומורכב שיוצר הבעלים סביב המועדון, ברמת האווירה והתוכן, הצורה והמוצר. סליחה, המותג.

בית״ר מכוונת גבוה, ובדרך לשם היא צריכה לעבור גם מחסומים כמו באר שבע.

מהרומן שמנהלת בית״ר עם הקבוצה של אלונה ברקת בשנים האחרונות, ישנה מסקנה אחת ברורה. בית״ר התרגלה להגיע לבאר (שבע), ולא לשתות ממנה. ועכשיו לפתע, רוח של שינוי נושבת באוויר. ובהחלט הגיע הזמן.

הגוף בטדי, הראש באירופה – באר שבע תשחק נגד בית״ר ארבעה ימים לאחר המשחק נגד נורקופינג השבדית במוקדמות הליגה האירופית. בעוד בית״ר מכוונת לזכייה בגביע הטוטו, וראשיה כבר פיזרו הצהרות בתקשורת על חשיבות התואר למועדון אחרי מספר שנים חשוכות, בבאר שבע מנתבים את עיקר האנרגיות כרגע לזירה האירופית. מנקודת מבטו של ברק בכר, המשחק נגד בית״ר בטדי די תקוע באמצע הלו״ז הצפוף, מה שעשוי להקל את המלאכה עבור בית"ר.


מעוז צור (צילום: פרטי)

מעוז צור (צילום: פרטי)


הצהרת כוונות – זוכרים את ה-0:3 המוחץ של בית"ר על מכבי תל אביב בגביע הטוטו לפני שהחלה עונת 2017/18? זה היה משחק לא מאוד חשוב, כזה שבית״ר אמורה היתה להפסיד, אבל אז הצהובים עלו כמו מלוע של תותח, שטפו את המגרש, היממו את מכבי הגדולה והחזירו את האוהדים דרך שער הגיא מחויכים ושמחים. אז נכון שזה רק גביע הטוטו, אבל ניצחון מרשים יכול לחבר כל קבוצה ולתת דחיפה מוראלית שתשפיע על ההמשך הישיר של העונה.

צמיחה בכמות המנויים – קצת יותר מ-7,500 אוהדים הבטיחו את מקומם בטדי לעונה הקרובה. זה מספר שעדיין רחוק מהציפיות שהיו לחוגג וראשי בית״ר בתחילת הקיץ, ואחת הסיבות לכך היא הסקפטיות שפיתחו האוהדים – למודי האכזבות והסבל. בתסריט של ניצחון ביום ראשון, ופתיחת עונה טובה מיד אחריו, תיווצר מציאות אחרת, שבה יוסרו סימני השאלה ובית״ר והתיאבון של רוכשי המנויים הפוטנציאליים יגבר משמעותית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ביתר פירקה את מכבי לא אחת ולא רק בגביע הטוטו
    חוץ המעונה באף עונה במפגשים בין הקבוצות מכבי לא אספה נקודות יותר מביתר גם לא ביחס השערים
    ובמילים אחרות מכבי לא יותר גדולה מביתר

  2. כמה טעויות

    1. ביתר ניצחה את ב"ש בגביע הטוטו 3:0 ולא את מכבי תל אביב. ככה שהסטטיסטיקה שלך לא מדוייקת בכלל לגבי המפגש בגביע הטוטו.
    מה שכן ניצחנו גם את מכבי מיד אחרי המשחק ההוא 3:0 וזה היה בליגה מחזור ראשון

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר