אוהדי בית"ר (צילום: הארץ)
אוהדי בית"ר (צילום: הארץ)

דעה | אוהדי בית"ר צריכים להתרכז באהבת הקבוצה ולא בשנאת היריבה

אחרי קיץ לא רגוע, העונה שבפתח תהיה שנת מבחן לאוהדים בצהוב-שחור, שיצטרכו להוכיח לכולם שגזענות ואלימות זה אאוט | טור דעה

פורסם בתאריך: 14.8.19 19:13

אהלן אנשים יקרים רגע לפני תחילת עונת הכדורגל, ההתרגשות בשיאה לאחר פתיחת גביע הטוטו ב3 ניצחונות ותיקו שגרמו לקבוצה להגיע לחצי גמר. אנחנו לפני פתיחת עונת הכדורגל לאחר חיזוק מאסיבי והתחברות. זו שנת המבחן של בית"ר ירושלים וברצוני לקרוא לכל הקבוצה – תתעסקו בעידוד ואהבת בית"ר ואל תבואו עם שנאת הקבוצה היריבה מעל אהבת הקבוצה,

שמי דודי מזרחי. אתם בוודאי זוכרים אותי מהיציע המזרחי, ממובילי המחאה נגד זאור סדאייב וג'יבראיל קדאייב, 2 הזרים המוסלמים שהגיעו לבית"ר, וכנגד היו"ר באותם ימים איציק קורנפיין. זה היה לפני 6 שנים, ומאז ועד היום עברתי תהליך של שינוי, התבגרות והתפתחות. הבנתי שדרך של שנאה רק פוגעת בסופו של דבר בקבוצה, בעצמך, באוהדים יריבים, בכולם.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


שילמתי מחיר אישי יקר. בעקבות המחאה ההיא ובשל דברים קשים שאמרתי באותם ימים, נתבעתי באופן אישי ונאלצתי לשלם כ-50 אלף שקל לאיציק קורנפיין, זאת לאחר פשרה בעקבות קללות קשות שקיללתי אותו ואת בני משפחתו.

אני יודע שספורט זה אמוציות, שספורט מוציא מאיתנו הרבה רגשות. אני גם מכיר את הסיסמאות שספורט זה לא קונצרט. ועדיין, יש הבדל גדול בין אמוציות ורגשות לבין גזענות ואלימות. ההבדל הזה חלחל לתודעה שלי, אמנם אחרי התביעה וכשהייתי מסובך, אבל הבנתי שלגזענות ולאלימות אין מקום במגרשי הכדורגל ובספורט בכלל. כיום אני איש חינוך, פעיל חברתי שמעביר הרצאות בבתי ספר לבני נוער נגד אלימות וגזענות.



עונת כדורגל חדשה נמצאת בפתח. לאחר 6 שנים, רכשתי השנה שוב מנוי – ליציע המערבי – ואני חוזר באופן קבוע למגרשים, אחרי שבשנים האחרונות הגעתי באופן חלקי בלבד. לבית"ר ירושלים יש בעלים חדש, משה חוגג, והוא בעל בית נהדר שהשקיע ועוד ישקיע המון כספים בקבוצה. חוגג החל בהליך שיקום של מחלקת הנוער והחל במהלך כולל למיתוג מחדש של המועדון. הוא רוצה להוביל את בית"ר קדימה, לשדרג את המועדון, והוא צריך לקבל את כל התמיכה והסיוע שאנחנו – האוהדים – יכולים לתת.

זו שנת המבחן של הקהל של בית"ר ירושלים. השנה שבה הוא יוכיח האם הוא מתבגר וממשיך את הדרך הטובה של השנים האחרונות או חוזר אחורה?


דודי מזרחי (צילום: פרטי)

דודי מזרחי (צילום: פרטי)


כעם שעבר שואה, קיפוח ומאורעות קשים – אין לנו מקום לשנוא אנשים בגלל הגזע שלהם, אין לנו את הפריבילגיה לייצר אפליה. מועדון בית"ר ירושלים והקהל חייבים להבין, שבכדי שהקבוצה תחזור לימיה היפים אין מקום לדברים האללו וצריך לשים קץ לאירועי הגזענות או האלימות ביציעים. אף אדם לא צריך להגיע לבית חולים בגלל קטטה שהתפתחה אחרי משחק, אף אוהד לא צריך להגיע למעצר בגלל הכדורגל. הכדורגל, שאותו אנחנו כל כך אוהבים, אמור לחבר אותנו ולא לפלג.

אחיי אוהדי בית"ר ירושלים – בואו נזרוק את השנאה, ונתעסק בעידוד ואהבת הקבוצה. אוהד אמיתי זה אוהד שמעודד. כן, יש מקום ליריבות ספורטיבית, אבל צריך לזכור שכדי שנשים ומשפחות ואוהדים חדשים יבואו ויגדלו על אהבה לבית"ר, אנחנו חייבים לצעוד צעד אחד קדימה.

זו שנת המבחן לקהל ולבעלים של בית"ר. כולי תקווה שהקבוצה תייצר נחת לאוהדים, ושהקהל הצהוב יהיה השחקן מספר 1. שהאוהדים יתעסקו בעידוד הקבוצה, באהבת השחקנים ושלא נראה אירועים שפוגעים במועדון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר