דיוגו ורדסקה (צילום: האתר הרשמי של בית"ר 'מילניום' ירושלים)
דיוגו ורדסקה (צילום: האתר הרשמי של בית"ר 'מילניום' ירושלים)

דעה | עידן ורדאסקה: ניסיון לבחון את תוספת הכוח להגנה של בית"ר

הוא בנוי טוב, פיזי וטכני, אך גם פזיז וקצת איטי. כך בית"ר ירושלים תוכל ליהנות בצורה הטובה ביותר מהרכש הפורטוגלי החדש | טור דעה

פורסם בתאריך: 1.9.19 10:02

יום רביעי שעבר, בזמן שיעור תורה במעלה אדומים הטלפון שלי מתחיל להבהב ולרטוט בלי סוף. בית"ר הודיעה על תבשיל חדש והרשתות החברתיות גועשות וצמאות לכל בדל מידע על הרכש החדש שצפוי להגיע. בין סיפורי פרשת עקב וגמרא גם אני נכנסתי לטירוף, האם זה אוראל דגני או בלם זר? לאחר שעה ורבע של ציפייה, בית"ר הודיעה על החתמתו של דיוגו ורדאסקה, בלם פורטוגלי בן 22 ששיחק בשנתיים האחרונות בסרגוסה מהליגה הספרדית השנייה. בשעה טובה – בית"ר התחזקה בבלם.

בחודש האחרון כתבתי לא אחת כי יוסי בניון ורוני לוי צריכים לפזול אל עבר הליגות האירופיות השניות, בעיקר הספרדית והצרפתית (ולא, אני ממש לא חושב שוורדאסקה הגיע בגללי), שם ניתן למצוא שחקנים איכותיים מאוד ולא יקרים. שחקנים שיכולים לשדרג את בית"ר, ואני בהחלט שמח שבסופו של דבר בית"ר התחמשה בבלם זר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ורדאסקה, רק בן 22 כאמור, מתנשא לגובה של 1.85 מטר. ברזומה שלו הופעות בכל הנבחרות הצעירות של פורטוגל (וזה אומר הרבה, כי לפורטוגל יש תמיד נבחרות צעירות חזקות). הוא גדל במחלקת הנוער של פורטו הגדולה, אך לא הצליח למצוא מקום בקבוצה הבוגרת ועבר לסרגוסה. העונה הראשונה שלו בספרד היתה נהדרת וסרגוסה התמודדה על העלייה לליגה הראשונה (וכשלה בפלייאוף), אך בעונה שעברה גם הבלם וגם הקבוצה שיחקו פחות טוב והפרידה היתה בלתי נמנעת.

אני חושב שורדאסקה בנוי טוב ויכול לעזור מאוד לבית"ר. ממעט הסרטונים שצפיתי בהם, מדובר בשחקן פיזי מאוד, שיתמודד עם שחקני ההתקפה בישראל. בנוסף, הוא יודע לצאת קדימה עם הכדור כפי שהיה בזמנו עם חסוס רואדה, דבר שבית"ר מאוד התעקשה עליו. מנגד, הוא יורד יותר מדי לגליצ'ים לא רצויים והוא לא מהיר במיוחד, מה שיצריך אותו ואת רוני לוי לבצע התאמות מסוימות.



ההגעה של ורדאסקה תוביל לשינוי בעמדה של אנטואן קונטה המצוין. הוא יוכל לחזור ולחרוש את הקו הימני מעמדת המגן, אבל הוא גם יכול להיכנס בקלות למשבצת הקשר האחורי ולהוסיף עוצמה אדירה לקישור. אפשרות נוספת היא שינוי המערך לשלושה בלמים, כשאז תרוויח בית"ר עוד שחקן בחלק הקדמי, אבל זה בגדול מערך שרוני לוי פחות אוהב להשתמש בו.

מי שישלם את מחיר ההגעה של ורדאסקה הוא ככל הנראה אור זהבי, כי ספק גדול אם בית"ר תרצה בכלל לבדוק את התגובות של טל בן חיים לספסול אפשרי שלו. יחד עם זאת, טל בן חיים יצטרך להוכיח בגרות ולקבל את העובדה המוגמרת שבגילו המתקדם הוא עשוי לשבת על הספסל ויותר מפעם אחת.


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


בעוד שהגעת ורדאסקה סגרה את הבעיה בהגנה, לבית"ר נשארו עוד שני חוסרים. האחד, בעמדת הקשר האחורי – שלשם, כאמור, ניתן להסיט כעת את אנטואן קונטה. המחסור השני, המשמעותי יותר, הוא בעמדת החלוץ.

ביום ראשון האחרון ראינו את המכונה הבית"רית עובדת היטב, ושאפו לרוני לוי על ההכנה המקצועית, אך ראינו גם קבוצה שלוקה בחסר בכל מה שקשור לרגל המסיימת. כפי שציינתי פה לא פעם – על שלומי אזולאי ואנתוני וארן אי אפשר לסמוך כחלוצים מובילים לעונה שלמה, וכך גם לגבי ליוואי גארסיה ופרדי פלומה, שפשוט לא מצליחים לייצר מספרים.

אני בטוח שעם תוספת של חלוץ מטרה קטלני בית"ר תוכל להתמודד עד הסוף על כל התארים. משה – לטיפולך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר