משה חוגג, אלי אוחנה (צילומים: אורן בן-חקון)
משה חוגג, אלי אוחנה (צילומים: אורן בן-חקון)

דעה | הדילמה של משה חוגג – לחזק או לא לחזק

בעל הבית צריך להחליט האם הוא פורץ את מסגרת התקציב או דורש מאלי אוחנה, יוסי בניון ורוני לוי להסתדר עם התבשיל שהם רקחו בקיץ | טור דעה

פורסם בתאריך: 4.9.19 13:17

אמנם חלפו רק שני מחזורים, אך ניתן לומר כי בית"ר ירושלים נמצאת בסוג של צומת דרכים לגבי המשך העונה וכעת צריך בעל הבית להחליט איזו פניה הוא לוקח.

אני יודע שזה נשמע קצת דרמטי, אבל יש גם הסבר: בית"ר נבנתה השנה סביב שלושה עוגנים מרכזיים: אנטואן קונטה בהגנה, עלי מוחמד ומיכאל אוחנה בקישור. כאשר אחד העוגנים נגרע מהסגל בצורה טרגית ממש לפני תחילת הליגה, בית"ר צריכה לחשב מסלול מחדש.

משה חוגג צריך לקבל החלטה האם הוא פורץ את מסגרת התקציב (הגבוה ביותר מאז ימי ארקדי גאידמק) ומנחית כאן קשר התקפי ואפילו חלוץ נוסף, כדי לגרום לבית"ר להפוך לקבוצה שלא רק משחקת יפה אלא גם מרבה להבקיע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אפשר להבין מדוע חוגג לא ממהר לעשות זאת, הוא כבר חרג מגבולות הגזרה שלו ובנוסף האכזבה היחסית מכמות המנויים שנמכרה לא מעודדת אותו להמשיך ולפתוח את הכיס.

בנוסף, שוק השחקנים אם נאמר את האמת, לא משופע בשחקנים איכותיים בתפקידים האלה. אלא אם כן הבן האובד איתי שכטר יחליט שנמאס לו בקרית שלום ויבקש לחזור לבית וגן (משאלת לב).

האפשרות השנייה של חוגג, הריאלית יותר כנראה, היא לומר ליוסי בניון, אלי אוחנה ורוני לוי, העמדתי לרשותכם כל מה שרציתם, עכשיו אני מצפה שתמצאו פתרון לבעיה מתוך הסגל.



מבט אל סגל הקבוצה מראה שהדבר אפשרי אך לא פשוט בכלל.

בהנחה שעידן ורד יחזור לכושר משחק באזור נובמבר במקרה הטוב, רוני לוי הולך בינתיים על גדי קינדה, שגם במשחקי גביע הטוטו וגם מול רעננה גילה יכולת טובה. קינדה הוא לא פליימייקר קלאסי אבל אין כמעט אופציות אחרות.

פתרון נוסף שיכול לבוא בחשבון הוא לשחק עם שני חלוצים, כאשר אזולאי משחק מעט מאחורי אנתוני וארן. קשה לי לראות את רוני לוי משחק עם שניהם.


משה ארזי (צילום: פרטי)

משה ארזי (צילום: איציק ארזי)


על פי הדרך המקצועית בה נבנתה בית"ר בקיץ, גם בהיעדרו של שחקן אמצע קלאסי כמו אוחנה, העוצמה של בית"ר היתה צריכה להגיע דרך האגפים. אלא שבינתיים ששלושה דברים מונעים מבית"ר להפוך לקבוצת אגפים אימתנית.

ראשית, ההתעקשות של רוני לוי לשחק עם קו של ארבעה שחקני הגנה מונעת משי קונסטנטין ומקסים גרצ'קין לשחק חופשי ולתמוך בהתקפה. שנית, בית"ר משחקת ללא "גרזן" מובהק בקישור, ולכן ההגנה שלה חדירה. במצב כזה השיטה המתאימה ביותר לבית"ר היא של שלושה בלמים, שגם תסייע לקישור האחורי וגם תיתן מענה לחופש של המגנים.

הדבר האחרון הוא חוסר האפקטיביות של פרדי פלומה וליוואי גארסיה. בית"ר בנתה רבות על פלומה, שחקן עם יכולת אישית נהדרת שגם הראה בחדרה שהוא יכול להביא מספרים. בינתיים, בית"ר מקבלת ממנו המון עצבים וכדרורים ומעט מאוד איומים ממשיים על השער. השבוע פורסם כי יש מספר בעיות אישיות המטרידות אותו, ובשעה טובה גם נולדה בת. בית"ר צריכה לקוות שביקור המולדת הקצר בפגרת הנבחרות ישיב אליה את פלומה של העונה שעברה. יכולת בוודאות יש לו.

גארסיה צריך להבין שאמנם מנוע הטורבו שיש לו הוא יתרון משמעותי בליגה שלנו, אך ספרינטים בלבד לא יספיקו אם לא תתווסף אליהם מנת בישולים ושערים. בינתיים הוא הראה המון כישרון, אך הוא חייב להביא מספרים.

הפגרה הקצרה באה לבית"ר בזמן טוב. זמן לטפל בפצועים, לחבר את דיוגו וארדסקה שנראה אבוד ביום ראשון ולבוא למשחק נגד הפועל חיפה עם מטרה אחת ויחידה מול העיניים: ניצחון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר