רוני לוי (צילום: אורן בן-חקון)
רוני לוי (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | משעמם לא יהיה – שחזור המשחקים הגדולים בין בית"ר להפועל חיפה

לקראת המפגש החשוב ביום שני: הניצחונות החשובים והמרגשים אל מול התבוסות וההפסדים הכואבים. ומה באשר למשחק הקרוב? בוא נקווה שרוני לוי יחגוג 3 נקודות | טור דעה

פורסם בתאריך: 11.9.19 19:01

הניצחונות החשובים:
מחזור 19 עונת 1992/93
– בית"ר, שעדיין נחשבה בשלב זה לקוריוז ולא למועמדת רצינית לאליפות (לפחות בעיני הפרשנים), הגיעה לקרית אליעזר, ספגה שער מוקדם מרגליו של איתי מרדכי עד שבמחצית השנייה רונן חרזי (בדקה ה-74) ואלי אוחנה (84) קבעו מהפך וניצחון אדיר של אופי שגרם לחלק מהפרשנים להבין שהעולה הטריה ללאומית מתכוונת ללכת עד הסוף.

מחזור 30 עונת 2001/02 – הפועל חיפה התארחה בטדי כשהיא ביתרון של 4 נקודות מבית"ר, שהיתה מתחת לקו האדום. איציק זוהר נתן יתרון דקה לפני המחצית, טלסניקוב נגרר לפרובוקציות של אלי אברבאנל וספג כרטיס אדום, אבל בית"ר לא עצרה. פנדל של זוהר ושער נוסף של מוטי מנחם מביאים את בית"ר למרחק נקודה מהקו האדום. שלושה מחזורים מאוחר יותר נקבע כי בית"ר נשארה בליגה בעוד האדומים מהכרמל נשרו לליגת המשנה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הניצחון המרגש:
מחזור 1 עונת 1995/96
– קיץ 1995 היה נקודת הפתיחה שבנתה בעיניי את הקבוצה הגדולה ביותר של בית"ר בכל הזמנים. אחרי עונה מאכזבת שהסתיימה במקום החמישי, הגיע אלי כהן השריף מעירוני ראשון לציון והביא את איציק קורנפיין, דוד אמסלם, יוסי אבוקסיס ולאסלו צ'ה, זאת בנוסף לאלי אוחנה, רונן חרזי, סטפן שאלואי, סרגיי טרטיאק, אריק בנאדו ושמוליק לוי. מחזור הפתיחה זימן לטדי את הפועל חיפה של אברם גרנט, ראובן עטר, רן בן שמעון ועמיר תורג'מן, שהעלה את האדומים ליתרון. במחצית השנייה נכנס למשחק אילן אלהרר, בישול אחד בראש לשאלוי שכבש במספרת יפהפייה וכדור רוחב לסהר סעדו (כן היה שחקן כזה) ממש בתוספת הזמן קבעו ניצחון 1:2 דרמטי.

התבוסות הכואבות:
מחזור 20 עונת 2001/02 – בית"ר החלה את המשחק הזה היטב, זוהר נתן יתרון שהחזיק עד לדקה ה-73. תומר אזולאי הורחק לאחר שגרם לפנדל ומשם החלה המפולת: 4 שערים ספגה בית"ר עד לסיום וחזרה הביתה מושפלת.

מחזור 5 עונת 2016/17 – בית"ר של רן בן שמעון הגיעה לסמי עופר נקלעה ליום שחור בהגנה וספגה רביעייה ללא מענה.


משה ארזי (צילום: פרטי)

משה ארזי (צילום: איציק ארזי)


שוברי הלב:
שמינית גמר גביע המדינה עונת 2003/04
– בית"ר הגיעה למפגש בטדי מתחתית ליגת העל מול הפועל חיפה שנמצאת בצמרת הליגה הלאומית. ג'ף טוטאנה העלה את חיפה ליתרון, עופר טלקר, אקס חיפה משווה לבית"ר. בתוספת הזמן, רגע לפני שנכנסים להארכה מנצח פטר אמולה את המשחק עבור החיפאים ושולח את הצהובים שחורים הביתה.

גמר גביע המדינה 2017/18 – יש שיאמרו שההפסד הצורב בגמר הביא בסופו של דבר לסוף עידן אלי טביב ותחילת עידן משה חוגג. באותו ערב אף אחד מעשרות אלפי הצהובים בטדי לא חשב על זה. זה היה ערב שבו הדמעות זלגו מעצמן.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר