משה חוגג, רוני לוי (צילומים: אורן בן חקון, שרון בוקוב)

דעה | השמיכה קצרה – הסגל של בית"ר ירושלים פחות איכותי מזה של מכבי חיפה ומכבי ת"א

לבית"ר ירושלים חסרים מחליפים טובים, וגם כאלה שרגילים להשתתף במאבקי צמרת. ולבית"ר ירושלים גם חסר מאמן עם קצת יותר מעוף ויצירתיות | טור דעה

פורסם בתאריך: 14.11.19 10:04

בשיעורי היסטוריה כאשר אני מלמד על מלחמת העצמאות, אני משתמש בדימוי "השמיכה הקצרה" כדי לתאר את מצבה של מדינת ישראל הנאלצת להתמודד עם פלישה של חמש צבאות של מדינות ערב, רוצה לכסות את הרגליים אך הראש חשוף, רוצה לכסות את פלג הגוף העליון אך הרגליים חשופות. אם נצא רגע מהכיתה ונחזור למגרש, דימוי "השמיכה הקצרה" משקף נאמנה את מצבה של בית"ר.

הסגל של בית"ר חסר. חסר בשחקני קלאץ', חסר בשחקנים שרגילים להשתתף במשחקי צמרת והעובדה העצובה הזאת פגעה במשחק של בית"ר מול מכבי חיפה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לכאורה, הרכבתו של לירן רוטמן היא הפתעה, אך כבר מאמצע השבוע שעבר הסתובבתי עם הרגשה שרוני לוי ייתן לו את חולצת ההרכב הראשון בכדי להצר את צעדיו של מאבוקה המצוין ולשחזר את ההצלחה ההגנתית בגמר גביע הטוטו מול מכבי תל אביב. במילים אחרות, רוני לוי ויתר ביודעין על אגף שמאל שלו מבחינה התקפית ושם את כל יהבו על השילוב המעולה בין אנטואן קונטה לליווי גארסיה שאכן הביך את מכבי חיפה לא פעם במהלך המשחק.

ברור לכל כי רוני לוי שגה.

הוא זרק למים שחקן צעיר וחסר ניסיון, עוד אחד מתוך מספר שחקנים שניכר היה כי הם לא עומדים בלחץ במהלך המשחק.

המשחק מול מכבי חיפה והמשחק מול מכבי תל אביב הוכיחו כי שתי הקבוצות האלה גדולות השנה על בית"ר. רוני לוי לא הצליח להתגבר על פערי האיכות בין הקבוצות.

התבוסה למכבי ת"א וההפסד למכבי חיפה צריכים להיות בבחינת תמרור אזהרה ליוסי בניון לגבי בניית הסגל בעונה הבאה. לבית"ר מספר שחקנים טובים שבוודאי יש להם מקום בהרכבי המכביות מתל אביב ומחיפה, אנטואן קונטה, עלי מוחמד, ליווי גארסיה וגדי קינדה הם כוכבי כדורגל, אך הפערים בינם לבין שחקני סגל אחרים, אפילו שחקני הרכב ראשון, הוא עצום.


משה ארזי (צילום: פרטי)

משה ארזי (צילום: איציק ארזי)


אולי אחרי שהתברר גם לגדולי האופטימיים שבית"ר השנה לא תתמודד על האליפות יש צורך בהגדרה של הציפיות מחדש, בית"ר צריכה להיאבק על מקום באירופה דרך הליגה או הגביע ולהתחיל ולבנות כבר השנה את היסודות האיתנים לקבוצה שבשנה הבאה באמת תקרא תיגר על מכבי תל אביב ומכבי חיפה.

בית"ר חייבת חלוץ מטרה, שלומי אזולאי ואנתוני וארן הם חלוצים משלימים טובים אך בית"ר חייבת סקורר אמיתי, במיוחד לאור העובדה ששחקני החלק הקדמי בבית"ר הם לא שחקנים שמבקיעים כמות דו ספרתית של שערים בעונה.



מי שאמור לשלם את המחיר בינואר הוא כנראה פרדי פלומיין, עושה רושם כי סר חינו בעיניו של רוני לוי, לאחר שיצא מההרכב נראה כי אינו מתאמן ברצינות, לא מגלה עניין להילחם על מקומו ולכן יש להיפרד ממנו לשלום ולפנות מקום לזר.

לקראת העונה הבאה תצטרך בית"ר לצרף גם בלם שישחק לצידו של דיוגו ורדאסקה המשתפר וקשר אחורי גרזן (עם כל הכבוד וההערכה לתמיר עדי) שישחרר את דן איינבינדר ועלי מוחמד להצטרף להתקפה. אני משוכנע שמחלקת הסקאוטינג בבית"ר מודעות לעמדות אותן צריך לחזק ותאתר שחקנים שיחד עם הבסיס הטוב הקיים ישיבו את בית"ר למרכז העניינים של ליגת העל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר