אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)
אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

דעה | בגלל היריבות, בגלל ההיסטוריה בשביל האוהדים – לא חוזרים מבלומפילד בלי ניצחון

ראשון, 20:15, בלומפילד: בית"ר חייבת לתת בראש להפועל תל אביב | טור דעה

פורסם בתאריך: 1.12.19 10:58

הרוח מהמפרשים ירדה קצת, בעקבות ההפסד מול מכבי חיפה, והשקט חדר עמוק לבית וגן. כולם פנטזו על ניצחון והתקרבות לצמרת הגבוהה, אבל הקבוצה אכזבה, ובגדול, במיוחד אחרי שהובילה והיתה יכולה להבקיע עוד (אוי שלומי אזולאי), ולהבטיח את הניצחון.

אבל המשחק בסמי עופר הוא כבר היסטוריה רחוקה (במונחים של ליגת העל כמובן), וכבר ביום ראשון – עם סיומה של הפגרה – ממתין לבית"ר משחק מרתק וחשוב. אמנם על הנייר הפועל תל אביב היא יריבה נוחה, אבל היריבות בין שני המועדונים ובעיקר בין שני הקהלים היא גדולה, כך שהמשחקים הללו תמיד קשים. למה? כי בית"ר רואה מול העיניים סדין אדום, כשמנגד הפועל תל אביב רואה מולה סדין צהוב.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


היריבות היא אמנם ספורטיבית ועל כר הדשא, אבל יחסי האיבה בין האוהדים גולשים גם ליציעים. כולנו מכירים את ההיסטוריה האלימה בין האוהדים מחוץ למגרשים, ואמנם הזיכרונות הללו רחוקים מלהיות נעימים, אך הם מהווים מוקד ממשי ביריבות בין שני הקהלים, ונותר כמובן לקוות שהמשחק הקרוב יעבור ללא שום תקריות אלימות.

מבחינה מקצועית, הפועל תל אביב הנוכחית היא קבוצה חלשה מאוד. האדומים, כידוע, זעזעו את המערכת לפני הפגרה עם ההחתמות של המנהל המקצועי משה סיני והמאמן ניר קלינגר, אבל הסגל שלהם עדיין לא שווה לזה של בית"ר. פרט לשוער יואב ג'רפי ולבלם אוראל דגני, כמעט כל שחקני הסגל הם ברמה של הליגה הלאומית, בטח אם לוקחים בחשבון שהקבוצה פשוט לא פוגעת.

אבל, ופה מגיע הטוויסט בעלילה, בגלל שהיריבה הקרובה היא בית"ר אין לי בכלל ספק שלפתע הפועל תל אביב תהיה יותר לוחמת ויותר מתלהבת ואולי אף תפגין גם יכולת יותר טובה. אין מה לעשות – כשהאדומים רואים את בית"ר (וגם להפך חשוב להודות), הם מקבלים זריקת מרץ והרמה והיכולת משתנים לטובה.


רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)

רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)


בית"ר תהיה חייבת לתת בראש כבר מההתחלה. אסור לשחקנים בצהוב-שחור לתת לאדומים להיכנס למשחק, כי אחרת יהיה קשה לפצח את הבונקר שילך ויתפתח עם כל דקה שתעבור. בית"ר, כאמור, עולה בכמה דרגות על הפועל תל אביב, אבל אין לי בכלל ספק שהפערים במשחק הקרוב לא ייראו כה גדולים, וזאת בשל המוטיבציה והרצון של האדומים לתת לאוהדים שלהם קצת נחת.

אני רוצה לראות שרוני לוי מעז במשחק הזה. שהוא פותח עם הרכב סופר התקפי, שילחץ את הפועל לקיר ולא ייתן לשחקנים באדום לנשום. מה שבטוח – משעמם לא יהיה ביום ראשון בבלומיפלד.

חיזוק משמעותי

הצהובה הירושלמית השנייה – בית"ר נורדיה – ניצלה את הפגרה האחרונה לטובת רכש משובח בדמותו של אבירם ברוכיאן. הקשר ציפה וקיווה אמנם לסיים את הקריירה בית וגן, אבל המציאות זימנה לו סיום בצהוב של נורדיה.

בכל מקרה, ברוכיאן הוא ללא צל של ספק חיזוק משמעותי ברמה שהיא מעל א' דרום. כעת, עם הבאת ברוכיאן והסגל האיכותי, פחות מעלייה לליגה הלאומית ייחשב לכישלון משמעותי. נורדיה השקיעה השנה המון בשביל עלייה, ואם הקבוצה תגמגם ולא תביא את התוצאות המיוחלות – המערכת תיכנס לסחרור מסוכן.

מנגד, אם נורדיה עם ברוכיאן תפתח מבערים, יהיה קשה לעצור אותה גם בגלל הניהול השקט והטוב שיש במועדון, בוודאי אם לוקחים בחשבון שמועמדות אחרות לעלייה – הפועל מרמורק, הכח, וכפר שלם – נמצאות בבעיות כספיות וסובלות מאי תשלום משכורות וקיצוצים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר