רוני לוי, ברק בכר (צילומים: ניר קידר, שרון בוקוב)
רוני לוי, ברק בכר (צילומים: ניר קידר, שרון בוקוב)

דעה | הדילמה: רוני לוי או ברק בכר – מי צריך לאמן את בית"ר?

לוי הוא חביבם של אוחנה ובניון, בכר הוא החלום של חוגג – אז מי יעמוד על הקווים בעונה הבאה? והאם יש אפשרות להחליף כאן ועכשיו? | טור דעה

פורסם בתאריך: 8.1.20 14:56

בית"ר אכזבה במוצ"ש האחרון עם תיקו ביתי מול קרית שמונה; מכבי תל אביב ומכבי חיפה סיפקו ביום שני משחק עונה לפנתיאון; וביום שני הקרוב בית"ר תצפין לסמי עופר למשחק מול מכבי תל אביב ותנסה לחזור עם נקודות מול הקבוצה הטובה בארץ.

על פניו, יש כאן שלושה נושאים שיכלו למלא בקלילות את הטור, אולם הסיפור הגדול של השבוע בעיני, בטח בהקשר עתידי (ואפילו בהקשר של ההווה) לבית"ר ירושלים, התרחש בבירת הנגב, שם הטיל ברק בכר פצצה והודיע על עזיבתו את הפועל באר שבע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


משה חוגג, וזה לא סוד, רוצה מאוד לראות את ברק בכר בתפקיד מאמן בית"ר. מבחינתו מדובר באיש הנכון ביותר ואם הוא היה יכול, הוא היה מנחית אותו בבית וגן כבר בקיץ האחרון. אבל בקיץ בכר עוד היה בבאר שבע, וחוגג, וגם זה לא סוד, לא מתקוטט עם אלונה.

כעת, השאלה הגדולה מבחינתי היא לא האם ברק בכר יאמן את בית"ר אלא מתי? האם חוגג יעזוב את הערכים בצד וימנה את בכר כבר כעת כדי להגיע מוכן לעונה הבאה או שהוא יעשה זאת רק בקיץ וייתן לרוני לוי לסיים את העונה?

אני מאמין שחוגג, אם היה מקבל את ההחלטות לבד, היה בוחר באופציה הראשונה בלי למצמץ ומנחית כאן ועכשיו את ברק בכר. אבל חוגג לא כזה, הוא אמנם אומר את המילה האחרונה אבל יש משקל גדול גם ליוסי בניון ולאלי אוחנה, השניים שהביאו את רוני לוי לבית"ר, והם בוודאי שימליצו לו להשאיר את רוני לוי עד לסיום העונה אם לא מעבר לכך.


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


לכן אני חושב שהפנטזיה של חוגג על בכר תתממש רק בקיץ, וזאת למרות שמבחינה מקצועית אני לא בטוח שזה יהיה נכון. עדיף לתת לבכר, המאמן הישראלי הטוב ביותר בשוק, את המפתחות כבר עכשיו כדי ללמוד את הקבוצה, לחוש את השחקנים באימונים ולדעת מה חסר לו לעונה הבאה. הרי בית"ר לא באמת נמצאת במאבק על האליפות ואת הגביע גם בכר יוכל להביא, כך שאין באמת מה להפסיד פרט לשתיים-שלוש משכורות לרוני לוי.

בכר בהחלט יוכל להוביל את בית"ר למאבק אמיתי על האליפות. הוא צריך להיות המאמן של בית"ר בשלוש-ארבע השנים הקרובות ואולי אף למעלה מכך. היתרון בהגעתו כבר כעת היא בהתחלה מוקדמת של בניית הקבוצה שאותה הוא רוצה לראות – קבוצה צעירה, אטרקטיבית והתקפית – בדיוק כמו שהוא עשה בהפועל באר שבע, שאותה אם מישהו שכח הוא הוביל לשלוש אליפויות ואף העפיל איתה פעמיים לשלב הבתים של הליגה האירופית.



מעבר לכך, פרידה מרוני לוי היא לא משהו שצריך להצטער עליו. מתחילת העונה אני כותב כאן שהוא לא המאמן הנכון עבור בית"ר והתוצאות והיכולת של הצהובים-שחורים רק מחזקים את דבריי. אני שומע את הדיבורים על בנייה מחדש של הקבוצה, אבל אני מבקש לשלוח את אותם דוברים למכבי חיפה – גם היא נבנתה בקיץ מחדש אבל אצל הירוקים מהכרמל רואים את ההשפעה שיש למרקו בלבול על הקבוצה, רואים יד מכוונת, רואים שחקנים שיודעים בדיוק מה רוצים מהם ובעיקר רואים קבוצה שחושבת ונושמת משחק התקפה ולא חושבת בעיקר על איך לא לספוג. וזה עוד לפני שהזכרתי את הייבוש התמוה של שלום אדרי וגם את זה של אנתוני וארן, שבשני המשחקים האחרונים (בגלל הפציעה של ליוואי גארסיה) מוכיח עד כמה מקומו על המגרש.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר