גדי קינדה (צילום: אורן בן-חקון)
גדי קינדה (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | לא נעים, לא נורא – הצדדים החיוביים של פסטיבל גדי קינדה

חבל שקינדה עוזב ועצוב שזה קורה בינואר, אבל יש הרבה דברים חיוביים בסיפור הזה, בראשם שחוגג, שייצא ברווח כלכלי מהסיבוב של הקשר בבית וגן, ימשיך להשקיע והרבה ברכש. ויש גם מחליפים פוטנציאלים | טור דעה

פורסם בתאריך: 15.1.20 15:39

אם תפתחו את המילון הקרוב אליכם, סביר להניח שלצד המילה "בלגן" תופיע תמונה של בית"ר ירושלים, אולי תהיה שם גם כוכבית שבה יהיה כתוב "למעט עונת 2019/20 – או לפחות עד חלון העברות של ינואר".

בית"ר, מועדון שחי כל דבר קטן כסקנדל או פסטיבל, התנהל העונה בשקט מופתי, בלי הדלפות מחדר ההלבשה, בלי יכולת של התקשורת לדעת מי הרכש החדש עד לפרסום רשמי של המועדון ובלי פרצופים חמוצים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ואז הגיעו חודש ינואר והשמועות על גדי קינדה, הרגע הכי פחות "שקט" מפתיחת העונה.

נכון, גדי קינדה הוא השחקן הכי טוב שלנו העונה ובפער גדול מכל השאר. לדעתי הוא גם אחד משלושת הישראלים הכי טובים כיום בליגה (ביחד עם דולב חזיזה ויהונתן כהן), אבל אין מה לבכות על אובדנו הקרב ובא.

השנים האחרונות הוכיחו שבדרך כלל שחקן שיוצא מבית"ר לא מוצא את מקומו, בעוד שהקבוצה מוצאת לו תחליף מהר מאוד.

ברור לי, ואני חושב שכעת זה ברור גם למשה חוגג, שלתת לג'קי בן זקן להיות האחראי הבלעדי להעברה מעל סכום מסוים, בלי יכולת הווטו זאת טעות, אבל זה שכר לימוד שמשלם בעל בית צעיר שלאט-לאט ילמד איזה סעיפים לא נכנסים לחוזה בשום מחיר.

חבל שהמעבר הזה קורה באמצע העונה ולא בקיץ, חבל לשחקן ולמועדון.

הדבר הכי חיובי שאני לוקח מהסיפור הוא שזה ייתן דרייב לחוגג להמשיך להשקיע. כולם הרימו גבה אשתקד, (ובניהם עבדכם הנאמן) שחוגג החליט להשקיע מיליון יורו ב50 אחוז מכרטיסו של קינדה. אבל השורה התחתונה היא שחוגג הרוויח את קינדה שנה כשחקן הכי טוב של בית״ר ועוד יעשה עליו רווח כלכלי.


יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)

יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)


לצד השמועות על התעניינות גם בליוואי גארסיה, חוגג מבין דבר אחד: אם משקיעים הרבה ברכש הנכון זה לא חייב להיגמר בהפסד כלכלי – להיפך אפשר גם לצאת ברווח.

אני בטוח שחוגג לא יהסס להשתמש בכסף שירוויח ממכירת קינדה לחיזוק הקבוצה, ולמרות שאני סומך על מערך הסקאוט בראשותו של זיו להבי הנהדר ובניהולו של יוסי בניון הרשו לי להציע לכם כמה שמות שיכולים למלא את החסר באופן מידי וגם יציתו את הדימיון אצל האוהדים:

1. גדי קניקובסקי
2. אור דסה
3. דן ביטון
4. שלומי אזולאי הקשר
5. חנן ממן

שלושת הראשונים מתאימים לכל הכתוב למעלה – צעירים ישראלים, שאם יקבלו במה במועדון גדול כמו בית"ר יכולים להיות שווים הרבה כסף בעתיד. לעומתם, חנן ממן ואזולאי כבר לא ילדים, אבל הם שחקנים מצוינים שמכירים את הליגה ומכירים כבר את בית"ר.

אם אחד מהשמות הנ"ל יגיע בתוספת עידן ורד שאוטוטו חוזר ומיכאל אוחנה שהלוואי ויחזור לפני סוף העונה, נוכל להתגבר על חסרונו של קינדה.



***

מובן לי שמכבי תל אביב פייבוריטית ושהיא הקבוצה הכי טובה בליגה. אני גם מעריך מאוד את העבודה של רוני לוי השנה ואת המשמעת הטקטית של השחקנים. אני גם יודע שנקודה בחוץ מול מכבי זו תוצאה לא רעה בכלל.

אבל, וזה אבל גדול מאוד, כאב לי לראות את צורת המשחק של בית"ר החל מהדקה ה-70. ב-20 הדקות האחרונות בית"ר נראותה כמו הפועל רעננה – העיפה כדורים החוצה והתפללה שיגמר המשחק.
אני חייב להודות שגם מתוך היציע הבית״רי שרקתי בוז למשיכות הזמן והפציעות המבוימות נגד מכבי.

זה לא מכבד את הסמל, זה לא ספורטיבי וגרוע מכך – זה לא בית"רי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר