גדי קינדה (צילום: ניר קידר)
גדי קינדה (צילום: ניר קידר)

דעה | חסר: למרות הניצחון מול נתניה, בית"ר תתגעגע לגדי קינדה

בבית וגן יתגעגעו למספרים שהעמיד הקשר, אבל עוד יותר לכדורגל השמח והתוסס שהוא הפגין. ולמרות החלל - שיהיה לו בהצלחה | טור דעה

פורסם בתאריך: 22.1.20 15:07

בצל סאגת עזיבתו של גדי קינדה והסגל החסר והקצר, ביום שני השיגה בית"ר ניצחון חשוב ומוצדק מול מכבי נתניה. הצהובים היו טובים יותר, במיוחד במחצית השנייה, שבה היה השער באוויר בכל רגע נתון. נתניה, חשוב להודות, עשתה לבית"ר חיים קלים. הקבוצה מעיר היהלומים הסתגרה יותר מדי וממש הזמינה את הבליץ של בית"ר.

איש המשחק שלי, למרות הצמד של ליוואי גארסיה, הוא מקס גרצ'קין שבלט מעל כולם. הוא היה פעיל על קו שמאל לכל אורך המשחק, והתרומה שלו התבטאה גם בשני בישולים נהדרים – ממש מגן מודרני.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


למרות הניצחון הנאה והיכולת הטובה, חסרונו של גדי קינדה בלט לעין. לשחקן כזה, שמילא בצורה מרשימה את החלל שהותיר אחריו מיכאל אוחנה הפצוע, אנחנו (הקהל והקבוצה) עוד נתגעגע. לא מדובר רק על המספרים של קינדה אלא על כך שהוא שיחק כדורגל שמח, תוסס, חם ויפה לעין. יש לו חלק משמעותי מאוד בריצה של בית"ר, והוא גרם להרבה התלהבות בקרב יושבי היציעים.

אני לא שותף לביקורת שנמתחת על עזיבתו. כולם צריכים להבין שכל שחקן מחפש להתקדם מקצועית וכלכלית, והיום כמעט בלתי אפשרי למנוע משחקן להתקדם.

קינדה ישאיר אחריו חלל, מכיוון שהסגל של בית"ר גם ככה חסר, אבל אפשר לקוות שבית"ר תנסה לקדם כעת שחקנים צעירים ממחלקת הנוער. אין לי ספק שהאוהדים ישמחו לראות את צעירי מחלקת הנוער ממלאים את החלל במשחקים הקרובים. ועדיין, אני חושב שבעקבות עזיבת קינדה בית"ר תהיה חייבת להתחזק בקשר שימלא את מקומו, אבל זה צריך להיות שחקן שובר שוויון ולא עוד שחקן לסגל. אם האופציות לרכש הן של שחקנים בינוניים, עדיף עשרות מונים לשלב שחקנים תוצרת בית, גם אם זה יבוא על חשבון תוצאות בהווה מכיוון שזה ישתלם בעתיד.


רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)

רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)


***

בינתיים, מעבר לכביש – בהפועל קטמון הלוזריות שוב מרימה את ראשה. האדומים גם סובלים מחוסר יציבות. בשבוע אחד הקבוצה מנצחת ומשחקת היטב ושבוע לאחר מכן היא מפסידה תוך הצגת יכולת חלשה ונרפית.

אמנם למועדון אין הרבה ציפיות, אבל חוסר היציבות והיכולת החלשה מצליחים להוציא את האוהדים מהכלים, בעיקר כי הקבוצה בועטת בכל דלי שהיא מצליחה למלא. נקודת האור היא שיתוף שחקני הבית הצעירים, ועדיין אני חושב שאם לקטמון אין מחשבות על עלייה – רצוי לשלב עוד שחקנים צעירים שייתנו לקבוצה עתיד טוב יותר.

***

אכזבה גדולה נרשמת גם בקבוצת האוהדים הצהובה – כשבית"ר נורדיה בדרך לסיום העונה כבר כעת. הרבה מאוד משאבים הושקעו השנה בנורדיה, אבל הקבוצה פשוט לא מצליחה להתרומם ונראה שהיא מתקשה לפרוץ את תקרת ליגה א' בשלב זה.

בכדורגל, כך נראה, אין קסמים ואין קוסמים ואפילו הנחתתו של ליאור זדה לעמדת המאמן לא חוללה את השינוי שבנורדיה כל כך קיוו לראות. חוסר ההצלחה של זדה מעיד יותר מכל על כך שלא תמיד האחריות היא על המאמן, ולא משנה כמה הוא טוב ומוכשר.

בניית הקבוצה בקיץ היתה רעה ואת התוצאות רואים היטב על המגרש. אני גם חושב שהשינויים שנעשים ללא הפסקה בנורדיה לא תורמים יותר מדי. נורדיה צריכה זהות, היא צריכה לבסס את עצמה על שחקנים ירושלמים ועליהם להוסיף עוד קצת רכש איכותי.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מור

    ברגי שמיכאל אוחנה יחזור נשכח מגדי קינדה, לא אשקר שפינטזתי על שנהים יחד זה הקישור הכי משוגע שיכולנו לבקש

  2. מנחם

    זו יריקה קשה בפרצוף של משה חוגג
    גדי קינדה אתה לא מתבייש ? משה חוגג הוציא אותך מהאשפתות ואתה יורק לו כעת בפרצוף.
    את משה חוגג לא מעניין הכסף מהמכירה הוא הגיע לבית"ר כדי לקחת אליפות ואתה גדי היית חלק עיקרי מהתוכנית שלו. בית"ר השקיעה בך זמן , כסף , פירסום כמו שאתה יכולת לקבל רק בבית"ר , והנה הגעת לשנה אחת בלבד שמחולקת לחצי שנת התאקלמות שהיתה בזיון והעונה הזו שגם התחילה צולע וכעת בחודשיים האחרונים שאנחנו חווים סוף סוף הצלחות אתה עוזב ? תתבייש ? זו יריקה , מוחטה ,בפרצוף של משה חוגג.
    איזה מן טיפוס לא אמין אתה ? משה חוגג הוציא אותך מהאלמוניות באשדוד ואתה ירקת לו בפרצוף. אני ידעתי כבר אז שאתה לא מתאים בגלל האופי והסיגנון שלך. לצערי חוגג לא הבין את זה ושכר הלימוד שלו יקר.
    זה נראה לך הגיוני להגיע לקבוצה חצי עונה וללכת ? היית רוצה לגייס עובד לשלם לו ולהשקיע בו ושהוא יברח ? תתבייש על ההתנהגות הזו. חצוף !
    ועוד שמעתי שמודים לו שהיה בבית"ר… על מה תודה ? על חצי שנה ראשונה זוועה ? על פתיחת עונה גרועה ? ועכשיו שהתחלנו סוף סוף להצליח ברח לקנזס . בושה ! אז שתדע קינדה קנזס זה לא ארה"ב , זה חור !! והליגה האמריקאית שווה כלום ולא נחשבת , זה לא יותר מקרקס. האמריקאים לא אוהבים כדורגל וכנראה יותר מדי צופים לא יהיו. אתה טיפש בן טיפשים שסגרת שם.
    ואנחנו אוהדי בית"ר שקנינו מנוי זהב ב 3000 שקל , היכן אנחנו ? קינדה החוצפן ברח באמצע העונה , איך אתה לא מתבייש לעשות כזה דבר ? תעזוב בסוף העונה , למה ככה לעשות לנו ? אתה שחקן בלי מצפון , לא נשכח לך ולא נסלח. אם העונה הזו תסתיים בדשדוש ובלי עליה לאירופה אנחנו אוהדי בית"ר השפויים נחזיק בקינגה כאשם עיקרי והוא יצטרך לפצות אותנו כספית. קינגה ירוויח בקנזס ואנחנו נפסיד את כספנו ? לא יהיה דבר כזה.
    גדי קינדה אתה לא מתאים לסגנון האמריקאי , לך לך לקנזס ותחזור עוד חצי שנה עם זנב מקופל בן הרגליים , אבל אנחנו כבר למדנו על בשרנו עם מי יש לנו עסק , תוכל לחזור רק לליגה א' כי בליגת העל כולם מבינים עם מי יש לנו עסק , נוכל ורמאי ממדרגה ראשונה.

  3. אוהד ביתרי מעל 60 שנה

    אוהדים יקרים זאת תקופה חדשה הסמל לא סמל פשוט מקצוע לכל דבר והכל מצב כלכלי זאת המטרה לא אק כאן בכל העולם שחקנים עוברים מקבוצה לקבוצה היכן שמשלמים יותר .לכן השקיעו בקינדה גם הוא יצא נישכר וגם ביתר בסכומים מנאים פחןת או יותר .ישנם המון קינדות וצריך להמשיך קדימה …הצלחנ רבה קדימה ביתר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר