משה חוגג, אוהדי בית"ר ירושלים (צילומים: אורן בן-חקון, ניר קידר)
משה חוגג, אוהדי בית"ר ירושלים (צילומים: אורן בן-חקון, ניר קידר)

דעה | הזדמנות לצמוח: משבר הקורונה עשוי להוות מקפצה עבור בית"ר

התפרצות הקורונה פגעה כלכלית בכולם, עבור בית"ר זו יכולה להיות הזדמנות לצמצם פערים ולחזור להתנהל בשפיות ובחוכמה. כדי שזה יקרה - כולם צריכים להתגייס | טור דעה

פורסם בתאריך: 6.5.20 17:45

העונה הבאה תהיה עונה בסימן קורונה, למעט מכבי תל אביב והכיסים הבלתי נגמרים של מיץ׳ גולדהאר, אני בטוח שכל הקבוצות ילכו למה שמכונה אצלנו ״עונה פיננסית״, וגם מכבי תל אביב, שעדיין מסובכת עם חוקי הפייר פליי, לא תתפרע כי גם גולדהאר – למרות הונו הגדול – נפגע מהמשבר העולמי.

מבחינת בית"ר זו עשויה להיות הזדמנות. עם התנהלות נכונה אפשר בהחלט לצמצם פערים. כבר עכשיו הסגל של בית״ר הוא השלישי בטיבו בליגה (חובה עוד חלוץ! לא הגיוני שקבוצת צמרת תהיה עם חלוץ בודד בסגל), עם שיפורים קטנים ונכונים אפשר לנצל את המשבר לטובתנו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כדי שמשה חוגג יוכל לעשות את זה, המועדון כולו יצטרך להתגייס (או כמו שאומרים בחדשות – להיכנס מתחת לאלנוקה). השחקנים יצטרכו לקצץ בשכר גם עונה הבאה (בלי שמות, יש כמה שחקנים שגם בלי משבר הקורונה מקבלים פי כמה ממה שמגיע להם), בעל הבית שאמנם יצמצם השקעות אבל בעזרת השקעות נקודתיות וחכמות יכול לשפר את הקבוצה וכמובן התגייסות שלנו, האוהדים. אני באופן אישי כבר חתמתי על עצומה שמוותרת על כספי המנוי שלנו למרות שעד סוף העונה לא נוכל להגיע לטדי. מעבר לכך יש עוד הרבה דרכים שבהם הקהל יכול לסייע למועדון. לדוגמא – ראיתי שאוהדי בורוסיה מנשנגלדבאך יכולים לקנות תמונות של עצמם ולהציב אותם במקומם הקבוע, ככה גם האצטדיון יהיה פחות בית קברות מאשר ריק וגם יוכלו לתמוך כלכלית בקבוצה, הקבוצה יכולה למכור כרטיסים וירטואליים למשחק בעלות סמלית של 10 שקלים, בלי הוצאות על אבטחה זה כסף שיכנס נטו לקופת המועדון. בנוסף – מערך המרצ׳נדייז יהיה חייב לגדול והקבוצה תהיה חייבת להוזיל ולהנגיש את המוצרים על ידי שליחים והנחות.

קראתי באתרים השונים שבית״ר מחפשת למכור את הזרים בתנאי שיגיעו ההצעות הנכונות. אני, בניגוד לרבים אחרים, לא חושב שזה רעיון רע, אני אפילו חושב שזה רעיון טוב. למה? כי ליוואי גארסיה הוא אולי פרוספקט – אבל ב-4 מיליון יורו בהחלט שווה למכור אותו. עלי מוחמד שחקן טוב, אבל לא ה-שחקן שעשו ממנו. אנטואן קונטה מוכשר כמו שד אבל עם בגרות מנטאלית של ילד בן 5. ופרדי פלומיין? טוב הוא פלומיין.


יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)

יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)


אבל, אני לא חושב שהמספרים שאנשי בית"ר מדברים עליהם ריאליים או קרובים לכך. אף איש מקצוע שראה את פלומיין משחק בבית״ר בשנה האחרונה לא היה שם עליו כסף, בטח לא את הסכומים שבית"ר מבקשת. כנ״ל לגבי קונטה, שמספיק להעיף מבט בהיעדרויות הרבות שלו כדי לחזל״ש עסקה עליו.

בכלל, ככל שבית"ר תשכיל להיות מקפצה בדרך לליגות בכירות יותר (כמו במקרה גדי קינדה), כך תזרים המזומנים שלנו יגדל. מספיק שמכרת זר אחד בסכומים האלה ויש לך עכשיו תקציב ל-4 פרוספקטים חדשים. אם נתחיל לעבוד בשיטה הזאת (גם ברמת המועדון וגם ברמת הליגה) נרוויח 2 דברים: הראשון – תזרים המזומנים יגדל. השני, שחקנים ישמחו להגיע לכאן בידיעה שאפשרי להתקדם מפה כלכלית ומקצועית בקלות.

לסיכום: תקופה קשה לפנינו – עונה אולי אף יותר – אך אפשר להוציא ממנה את המיטב, זה תלוי בשחקנים, בבעל הבית ובהתגייסות האוהדים.

רק שיחזירו לנו את הכדורגל כבר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר