ליווי גארסיה, עלי מוחמד (צילומים: ניר קידר)
ליווי גארסיה, עלי מוחמד (צילומים: ניר קידר)

דעה | לא לקנות – לאתר: בית"ר צריכה להשקיע הרבה באיתור כישרונות לפני פריצה

ליווי גארסיה ועלי מוחמד עלו למשה חוגג הרבה מאוד כסף. לקרית שמונה ולבית"ר ת"א (התחנה הראשונה של מוחמד) הם הגיעו בחינם. כך בית"ר צריכה להתנהל תחת המשבר הפיננסי | טור דעה

פורסם בתאריך: 21.5.20 11:18

8 מיליון יורו.

אם משבר הקורונה לא יעצור את עסקת אנתוני נוואקמה, הקיצוני הניגרי שרק לפני חמש שנים עוד שיחק בהפועל רעננה, יימכר לליגה הסעודית בסכום של שמונה מיליון יורו. ולמה לא בעצם? כבר חמש שנים הוא עושה צחוק ממגנים, בליגת העל, בליגה הטורקית, מה זה בכלל משנה? שמונה מיליון יורו זה לא סכום גדול עבור היכולת שמציג נוואקמה, זה סכום גדול עבור העובדה שהוא כבר בן 31, עבור העובדה שלפני שבע שנים הפועל רעננה, קבוצה עם תקציב זעום מישראל, הביאה אותו בהעברה חופשית.

וזה לא רק נוואקמה. עלי מוחמד הגיע לבית"ר תל אביב רמלה בחינם מהליגה הניז'רית, ליווי גארסיה נחת בקרית שמונה בהעברה חופשית ואת לארי קאיודה מכבי נתניה הביאה מהליגה החוף השנהבית כשעוד שיחקה בלאומית. כל כך הרבה שחקנים איכותיים, כל כך מעט כסף.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


וזה לא סוד, ממש לא. משה חוגג אמר בעצמו כבר בתחילת השנה שאם בית"ר רוצה להתנהל נכון היא לא צריכה לקנות את ליווי גארסיה ועלי מוחמד מקרית שמונה וממכבי (בהתאמה) בסכומים גבוהים, אלא להיות זו שמוצאת אותם. מזל שחוגג הבין את זה לפני, כי עכשיו – זו המציאות.

אין מה לעשות, כדורגל, בסופו של יום הוא תעשיית בידור. וכמו כל תעשיית בידור, כמו הסרטים וההצגות, גם כדורגל לא יכול להתקיים ללא כסף. וכשהליגות נפסקות והקהל לא נראה באופק, הכדורגל יילך אחורה מבחינה כלכלית. בית"ר לא תוכל להרשות לעצמה להעמיד תקציב דומה לזה של השנה, אז מה עושים?

בית"ר תאלץ להיפרד קודם כל מהזרים שלה, ממרביתם לפחות. אנטואן קונטה ופרדי פלומיין סוללים כבר מזמן את דרכם החוצה חזרה לאירופה, וכנראה שגם אחד לפחות מהצמד הפוטוגני גארסיה את מוחמד יעזוב. צריך גם להגיד שהסכומים הגבוהים שהוזכרו כלפי הטרינדדי בינואר לא יהיו אותם סכומים בקיץ, לא רק בית"ר נפגעה מהמשבר הזה אלא כל עולם הכדורגל.


תומר אלקיים (צילום: פרטי)

תומר אלקיים (צילום: פרטי)


בית"ר תעשה נכון אם תשאיר את עלי מוחמד, שחקן מוכח עם קבלות ולא פרוספקט כמו גארסיה, ותבנה את הקבוצה סביבו. הזרים שיגיעו, יהיו, כנראה, שחקנים חופשיים וצעירים. זאת ההזדמנות של בית"ר להשקיע בסקאוטינג בחודשיים הקרובים וגם לארוב לקבוצות שקרסו כלכלית במשבר (הפועל באר שבע היא לא היחידה בעולם) ולנצל את המצב על מנת להביא שחקנים איכותיים במחירים מגוחכים.

בפן הישראלי, תעשה נכון בית"ר אם תשקיע בשחקנים שפחות קיבלו את אור הזרקורים העונה, אם זה תמיר עדי ושלום אדרי המצוינים שהוכיחו את עצמם בכל פעם שקיבלו הזדמנות, ואם זה שחקני נוער כמו אביאל זרגרי או רוי דוגה, שרק מחכים להזדמנות בבוגרים. כשמכבי נקלעה לסוג של משבר כלכלי בעונה שעברה בעקבות מגבלות הפייר-פליי, היא ניצלה את המצב כדי לקדם צעירים והרוויחה שחקנים נהדרים (ועל הדרך גם לקחה אליפות, אבל זה חלום ורוד מדי). לבית"ר יש את ההזדמנות לתת דקות לצעירים שלה וגם לחפש שחקנים צעירים ורעבים בליגות נמוכות שיוכלו להיות שחקנים משלימים ואולי גם להפתיע (כמו האלה, נו, אצילי, ושלומי אזולאי ויובל אשכנזי ששיחק פעם בכפר שלם אם לא ידעתם).

לא תמיד צריך כסף כדי להצליח, לפעמים פשוט צריך לפגוע בשחקנים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר