שחקני בית"ר ירושלים קבוצתי חגיגה (צילום: שרון בוקוב)
שחקני בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

דעה | בלי רחמים: בית"ר צריכה לנצל את משבר אלונה ברקת כדי לדרוס את באר שבע

הליגה סוף-סוף חוזרת ובית"ר חייבת לנצח במוצ"ש כדי להתקרב משמעותית להשגת הכרטיס לאירופה. ובאר שבע? שיחפשו את עצמם במקום אחר | טור דעה

פורסם בתאריך: 27.5.20 14:22

סוף כל סוף, פגרת הקורונה עומדת להסתיים ובית״ר שלנו תתייצב למפגש מול הפועל באר שבע. אם עדיין לא הבנתם – זה יקרה כבר במוצאי השבת הקרובה באצטדיון טדי.

לא אשקר, היעדר הקהל ביציעים, ההפסד בגביע רגע לפני היציאה לפגרת הקורונה ובעצם העובדה שסיימנו למעשה את העונה, מונעים ממפלס ההתרגשות שלי לטפס לשמיים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


נכון, כולנו התגעגענו לכדורגל והתגעגענו לבית״ר, אבל זה לא מרגיש לי כמו הדבר האמיתי, הפגרה הארוכה (יותר מפגרת קיץ), החום הכבד שיהיה פה (בכל זאת חודש יוני) וגם חוסר היכולת להגיע להישגים ספורטיביים יגרעו מהרמה שגם כך נמוכה. אם לפני פגרת הקורונה הקהל עוד הצליח להכניס קצת טירוף, היום אני צופה מבול של משחקים משעממים עד סוף העונה.

למרות כל זה – לבית"ר בהחלט נשאר על מה לשחק. אני מדבר כמובן על העפלה למוקדמות הליגה האירופאית. בעונה הבאה, שבה על פי כל התחזיות ועל פי כל הדיבורים מאזור בית וגן, ההשקעות מצד בעל הבית יהיו נמוכות יותר ממה שהתרגלנו, יש חשיבות כלכלית גדולה להעפלה לאירופה.

מאחר שהפועל תל אביב לא תוכל להשתתף באירופה (ענייני תקנון וכו'), הפועל באר שבע נותרה היריבה היחידה שלנו על הכרטיס לאירופה – הפער בין בית"ר לבין הקבוצה מבירת הנגב עומד כרגע על 5 נקודות, ככה שניצחון במוצ"ש יהיה צעד משמעותי בדרך להבטחת הכרטיס. הפרש של שמונה נקודות יהיה קשה מאוד למחוק.


יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)

יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)


מבחינה מקצועית, בית"ר מקבלת את הפועל באר שבע במצב מושלם מבחינתה. מאז שאלונה ברקת הודיעה על עזיבה – אין שם שקט. השחקנים וההנהלה מתקוטטים בתקשורת, ורובם המכריע של השחקנים עדיין לא חתם על מתווה הקיצוץ, וחלק לא מבוטל מהשחקנים שאמורים לשחק נגדנו במוצ״ש יודעים שרוב הסיכויים שהם לא ימשיכו בבאר שבע בשנה הבאה. אנחנו נהיה חייבים לנצל את זה ולתקוף בחמת זעם כבר מהפתיחה. באר שבע מרוסקת מנטאלית אנחנו חייבים להראות להם מהדקה הראשונה מי בעל הבית ושאת הנקודות שלהם הם צריכים לחפש במגרש אחר. אם ניתן להם להיכנס למשחק, אנחנו יכולים להיות חבל ההצלה שהם כל כך זקוקים לו. בשנים האחרונות אכלנו מרורים מהפועל באר שבע, בתקופות שאנחנו היינו למטה והם למעלה הם ידעו לדרוך עלינו בלי לרחם, חייבים לנקום בהם ספורטיבית במוצאי שבת, נתכבד להיות המסמר האחרון בארון הקבורה של השושלת שלהם.

יהיה מוזר ועצוב לראות במוצ״ש את טדי ריק, כולי תקווה שקודקודי משרד הבריאות רואים מה הולך בקניונים ובחופים, מבינים את הצורך הנפשי של אוהד ספורט לצרוך את הקבוצה שלו מקרוב, ואולי יאפשרו לנו עוד העונה לחזור ליציעים.

בפעם הראשונה העונה, במקום לעלות במדרגות של טדי אני אפתח את הטלוויזיה; במקום לקנות קולה בלי גזים ובייגלה בלי זעתר, אני אפתח לי בקבוק בירה ואפצח גרעינים – זה יהיה קשה ומבאס, אבל נצטרך להתרגל למצב החדש.

מאחל לכולנו שבמוצאי שבת יעלו כמה וכמה שאגות שמחה ו״ישששששששששש״ מהסלון של כולנו, שירעידו את ירושלים ואולי גם יגיעו לאוזניי השחקנים בטדי.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר