רוני לוי מימין, משה חוגג, אלי אוחנה, יוסי בניון צילומים אורן בן חקון, שרון בוקוב
רוני לוי (מימין), משה חוגג, אלי אוחנה ויוסי בניון (צילומים: אורן בן חקון, שרון בוקוב)

דעה | חוגג סתם שורף כסף – מתי בניון, לוי ואוחנה יקחו אחריות על המצב?

אנשי הצוות המקצועי של בית"ר צריכים לקחת אחריות ולומר לבעל הבית את האמת - נכשלנו, הקבוצה אפורה ומשעממת | טורי דעה

פורסם בתאריך: 9.6.20 17:23

לא מקדם ולא מתקדם / גיא אדרי

החילוף של אביאל זרגרי שניות לסיום ממחישות כמה את רוני לוי לא מעניין העתיד של בית"ר

יום שני, טדי – הדקה ה-93 ועוד 50 שניות למשחק בין בית"ר למכבי תל אביב. 0:0 משמים. הקבוצה של ולדימיר איביץ' לא בדיוק לוחצת את בית"ר, אבל רוני לוי החליט שהוא חייב לערוך חילוף כדי לשרוף את השניות הבודדות שנותרו. אביאל זרגרי הצעיר, עוד לא בן 18, נכנס למגרש ועוד לפני שהוא מתמקם בעמדה שלו – נשמעת שריקת הסיום.

וזו אחת הבעיות הכי גדולות עם רוני לוי. הוא חכם על הקטנים והוא בעיקר לא סופר את הצעירים. זרגרי, למי שלא מכיר, נחשב לאחד הכישרונות הבולטים במחלקת הנוער הצהובה – זו שמשה חוגג משקיע בה רבות. מילא שדקות משחק הוא לא ממש מקבל מהמאמן, אבל למה לעשות דבר כזה לילד? לתת לו הופעת בכורה עלובה שכזו בליגת העל?

אז כן, במבחן התוצאה האחרונה רוני לוי עמד. תיקו מול מכבי תל אביב זה לא רע. נראה גם שבית"ר תשיג את הכרטיס לאירופה (בעיקר כי באר שבע חלשה להחריד). אבל במבחן האנושיות ובמבחן טיפוח דור העתיד המאמן נחל כישלון עצום (ותשאלו את שלום אדרי).


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


משה חוגג, כפי שכבר ציינתי, משקיע עבודה רבה וכסף גדול בטיפוח מחלקת הנוער, אבל נראה שהמאמן שלו לא משתף פעולה. החילוף של זרגרי מול מכבי תל אביב הוא העדות הטובה לכך.

הנושא הזה מצטרף כמובן גם ליכולת של בית"ר על כר הדשא, שניתן להגדיר אותה במילה אחת – משעממת. רוני לוי וגם יוסי בניון זורים מלח על עיני האוהדים והבעלים. הם טוענים שהקבוצה עומדת במטרות, שהתקציב נמוך משמעותית משל היריבות, שמיכאל אוחנה נפצע, שגדי קינדה נמכר ועוד ועוד תירוצים. אבל הם שוכחים דבר אחד – האוהדים, הצרכנים של המוצר שהם מציעים, לא מרוצים.

אפשר לקוות שגם בעל הבית לא, ושהוא יעשה לזה סוף בקרוב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לא מספיק / נועם שרפלר

הצהובים שוב הוציאו תיקו ביתי מול האלופה שבדרך, ולא קואץ' רוני – זו לא תוצאה טובה. לא לבית"ר, בטח שלא בבית

בית"ר לא חזרה טוב מההשבתה הכפויה של הליגה ואחרי שלושה משחקים אפשר לומר שהיא משעממת, מרדימה ומאוד אפורה.

הצהובים שחורים הוציאו עד כה שתי נקודות מתוך תשע אפשרויות, ועם קצב צבירת נקודות שכזה המקום השלישי והכרטיס לאירופה בסכנה. המזל של בית"ר ומה שעוד נותן לרוני עוד אוויר לנשימה, זה שהפועל באר שבע מפורקת מבפנים ולא נראית כמו קבוצה שיכולה לאיים על מישהו או משהו. ועדיין – צריך לשים לב להפועל תל אביב, שמרוחקת רק 6 נקודות מבית"ר, ובניגוד לצהובים-שחורים, חזרה מהפגרה רעננה וחזקה.

אחרי שני משחקים רעים מאוד, התיקו מול באר שבע והתבוסה בבלומפילד, בבית"ר יכולים להתעודד מהשיפור היחסי ביכולת מול מכבי תל אביב (אם כי עדיין לא מדובר ביכולת שיכולה להיחשב כמשביעת רצון). במחצית הראשונה בית"ר הגיעה למספר הזדמנויות, אבל במהלך כל המשחק היתה התחושה שרוני לוי הגיעה למשחק הזה כדי לסיים אותו בתיקו. המאמן, וכך גם שחקניו, לא ממש האמינו שהם מסוגלים לנצח את מכבי תל אביב, ועל כן לא נעשה בכלל ניסיון לנצל את היום החלש של האלופה שבדרך.

בעיה נוספת שקשורה למאמן היא בשילוב שחקנים צעירים, או נכון יותר – בחוסר שילוב צעירים. נכון, המקום השלישי הוא עדיין מטרה עבור בית"ר, אבל אם היכולת שהקבוצה מציגה בכלל לא בטוח שהצעירים הללו לא זכאים לפחות לזה שיתנו להם את ההזדמנות.


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


לא ברורה לי ההתנהלות של בית"ר בנושא הזה, בעיקר של הבעלים משה חוגג ושל המנהל המקצועי יוסי בניון. הם אמורים להתוות מדיניות של שיתוף צעירים, בטח לאור העובדה שבשנה הבאה התקציב של המועדון יצנח. ויסלח לי רוני לוי, אבל אם הוא לא מעוניין ליישר קו עם המדיניות של הצערת הקבוצה והתבססות על מחלקת הנוער, הרי שאין לו מה לחפש בבית וגן.

לבית"ר יש מספר שחקנים מוכשרים במחלקת הנוער, כאלה שגם בבית"ר סימנו כבעלי פוטנציאל להצליח, אבל בינתיים, הם לא באמת זוכים להזדמנות להוכיח את עצמם במשחקי הליגה. אל צעירי מחלקת הנוער אפשר להוסיף גם את שלום אדרי שלא מקבל מספיק דקות למרות שהוא כן הראה שיש לו כדורגל ואפילו את לירן רוטמן, שהגיע בתור הבטחה צעירה, אבל לא מצליח לפרוץ תחת רוני לוי.

משבר הקורונה נותן הזדמנות לשלב את אותם הצעירים, כי כיום מותרים חמישה חילופים בכל משחק. אבל לא אצל רוני לוי. הוא ניצל רק שלושה חילופים נגד מכבי תל אביב, כשאת אביאל זרגרי הצעיר הוא בחר להכניס למגרש 10 שניות לפני שריקת הסיום. זה בדיוק המקום שבו המנהל המקצועי צריך להתערב ולהוריד הנחיה חד משמעית למאמן. ושוב, אם הוא מסרב – אפשר להראות לו בנימוס את הדלת החוצה.

ואם הזכרתי את יוסי בניון, לדעתי מדובר במינוי פופוליסטי, ובעיקר פונקציה שמכבידה על התקציב של בית"ר עוד לפני הקורונה ולבטח אחריה. לא ברורה גם התעקשותו על רוני לוי. חוגג הוא עדיין הבעלים ואם הוא לא מרוצה מהמאמן, עליו לקבל את ההחלטה ולא להמתין למוצא פיהם של אוחנה ובניון. חוגג, אתה בעלים או מעריץ? קבל החלטה ותנהיג את בית"ר.

ולגבי רוני לוי עצמו – ההחלטה לגביו צריכה להסתמך על מספר פרמטרים שלא בהכרח קשורים להשגת המטרה להשתלבות באירופה. למשל, קידום הצעירים, גרף התקדמות ושיפור של היכולת הקבוצתית, שליטה על השחקנים והנעשה בקבוצה וכו'. בכל אלה אגב – רוני לוי נכשל.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוריס

    יאללה בניון עשית סיבוב יקר על משה חוגג, קח איתך את רוני לוי ותגידו שלום ולא להתראות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר