אוהדי בית"ר (צילום: הארץ)
אוהדי בית"ר (צילום: הארץ)

דעה | לה פמיליה מפגינים? אל תקשרו את זה לבית"ר

בית"ר מזוהה עם הימין - זה תמיד היה ותמיד יהיה ואין בזה פסול, אבל כשארגון לה פמיליה מפגין בבלפור אין לזה שום קשר למועדון

פורסם בתאריך: 5.8.20 15:15

בית"ר ירושלים, בואו נודה על האמת, זה לא רק מועדון כדורגל. בית"ר ירושלים זה קודם כל אירוע חברתי, פוליטי ורק אחר כך מועדון כדורגל.

כשאתה אומר בפורומים שונים שאתה אוהד בית"ר, שלל התיוגים מתלבשים עליך מיד.

כל הסטיגמות לטוב ולרע מטפסות על הראש של האוהד ולא משנה מי הוא. אני מכיר כאלה שלא אומרים שהם אוהדי בית"ר בדייטים מחשש לתגובת הנגד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשנים האחרונות, כמעט במקביל לאי זכייה בתארים של הקבוצה, מי שאומר שהוא אוהד בית"ר, נשאל מיד: 'אתה לה פמיליה?'. זה לא מפליא.

הארגון שהוקם לפני כמה שנים – ושוב, במקרה או שלא מאז צבר תאוצה הקבוצה לא זוכה בתארים – עושה בית ספר תקשורתי לכל מי שחושב שהוא מבין בתקשורת.

אני זוכר את תדהמתי לראות לראשונה חולצות עם הכיתוב LF  ביציעים. איפה מנורה? איפה סמל בית"ר? נדהמתי.

אבל זה לא טור נגד לה פמיליה. גם אם אני לא מסכים עם חלק מהדברים שהם עושים ובטח ובטח לא עם הגזענות, יש בהם גם צדדים טובים והם בטח ובטח עדיפים על אוהדים שנטשו כי התדמית של הקבוצה לא התאימה להם.

הארגון שחזר לכותרות בגלל ההפגנות נגד המפגינים בבלפור, הוא חלק מקהל נרחב הרבה יותר, הקהל הגדול במדינה המפוזר על פני כל חלקי המדינה.

לאוהדים יש דעות שונות לכאן ולכאן וכל עוד הם לא מפריעים לקבוצה ובואו נודה על האמת, בשנתיים האחרונות, הם כמעט ולא מפריעים, שיעשו מחוץ למגרש מה שבא להם. רוצים להפגין בבלפור? שיפגינו, זאת בעיה של המשטרה, לא של בית"ר.

בואו נודה על האמת. בית"ר תמיד הייתה מזוהה עם הימין, עם ישראל השנייה, תנועת חירות ועם הליכוד וזה כמובן בסדר גמור. אם להפועל מותר להיות מזוהה עם השמאל אז כמובן שגם לבית"ר.

לא מעט פוליטיקאים מהימין עשו סיבוב על הקבוצה, החלו בה את הקריירה ואחר כך נטשו אותה לאנחות ולא הביטו לאחור כשהיא הייתה בקשיים. כבוד הנשיא ראובן ריבלין, יהושע מצא, אהוד אולמרט התפרסמו במהלך היותם בעלי תפקידים או אוהדים מוכרים של הקבוצה. אולמרט, יש להודות, נלחם עבור בית"ר גם כשהתפרסם והפך לפוליטיקאי מוכר.

אבל רוב הדמויות נטשו 'בגלל האוהדים'. בולשיט. קבוצה לא עוזבים בגלל אוהדים שלא מוצאים חן בעינך או בגלל סטיגמה. בית"ר זה לכל החיים.

הארגון החברתי שנקרא בית"ר ירושלים התגלה במלוא עוזו במשחק השרוכים, אז התקוממו נציגי ישראל השנייה מבית שאן על אלה שדיכאו אותם חברתית ופוליטית במהלך השנים והעניקו במו רגליהם אליפות לבית"ר. המשחק החברתי היחיד בהיסטוריה של ישראל.


אחיקם משה-דוד (צילום: אלבום פרטי)

אחיקם משה-דוד (צילום: אלבום פרטי)


אז אין מה להתרגש מהתקשורת שעושה הכל כדי לקשור בין הפגנות לה פמיליה לבית"ר.

אם תראו במקרה עיתונאי שמטיף למה אין שחקן ערבי בבית"ר, אתם מוזמנים לשאול אותו כמה עיתונאים ערבים יש אצלו במערכת. רמז – הוא ירגיש לא בנוח כי ברוב מערכות התקשורת בישראל לא מועסקים עיתונאים ערבים. למה? לדעתי, בדיוק מאותה סיבה שבבית"ר לא משחקים ערבים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר