בית"ר חוגגת נגד מכבי (צילום: ניר קידר)
בית"ר חוגגת נגד מכבי (צילום: ניר קידר)

"השגנו ניצחון חשוב וחזרנו למאבק האליפות"

בבית"ר מאושרים אחרי הניצחון על מכבי תל אביב, שצימק את הפער מהמקום הראשון ל-4 נקודות בלבד: "אם היינו מאבדים נקודות אפשר היה לסגור את העונה"

פורסם בתאריך: 17.4.18 13:37

מחצית ראשונה מצוינת הפגינה בית"ר ביום שני האחרון נגד מכבי תל אביב, אבל את המחצית השנייה רוצים בבית וגן לשכוח, שכן מכבי תל אביב חזרה למשחק משום מקום ולא היתה רחוקה מלהשוות ולמנוע מבית"ר שלוש נקודות חשובות.



"היתה לנו מחצית ראשונה מדהימה", מציין שחקן בבית"ר ומוסיף: "השורה התחתונה היא שהשגנו עוד ניצחון חשוב מאוד וחזרנו למאבק האליפות. הכל כעת פתוח וזה מצוין מבחינתנו".

אחרי הניצחון על הצהובים-כחולים של ג'ורדי קרויף, מבינים השבוע בבית"ר כמה איבוד הנקודות שבוע קודם לכן נגד בני יהודה היה כואב וקריטי, בעיקר כי מדובר היה במשחק ביתי שאפשר והיה צריך לנצח.

כמעט מיותר לציין שהניצחון על מכבי תל אביב לווה בתחושות טובות, לאחר שהקבוצה הציגה, כאמור, את אחת מהמחציות הראשונות הטובות שלה העונה. אלא שהמחצית השנייה קצת קלקלה את התחושות הטובות, כשגם הספסול של איתי שכטר (בהמשך) הוביל לחוסר שקט בקבוצה.

"במחצית הראשונה היתה רק קבוצה אחת על המגרש", מתמוגג שחקן בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר" ומוסיף התייחסות למחצית השנייה החלשה: "אחרי ההפסקה הלכנו מעט אחורה וזה טבעי, כי ידענו שאנחנו חייבים לאחת את הנקודות כדי לצמק את הפער מהפועל באר שבע. אנחנו יודעים שהחצי השני היה לא טוב ונעבוד קשה כדי לתקן את זה. אבל הדבר החשוב ביותר הוא שלקחנו את הנקודות".

בית"ר חוגגת במשחק הניצחון מול מכבי ת"א (צילום: ניר קידר)

בית"ר חוגגת (צילום: ניר קידר)

בית"ר, כידוע, קיבלה מתנה גדולה מהפועל חיפה, שסיימה בתיקו חוץ נגד הפועל באר שבע, מה שסייע לקבוצה לחזור לאחר הניצחון ביום שני למאבק על האליפות.

"הניצחון הזה סופר חשוב בשבילנו", מדגיש שחקן בכיר בבית"ר ומסביר: "אם היינו מאבדים נקודות נגד מכבי תל אביב, היה אפשר לסגור את העונה ולהגיד שבאר שבע אלופה. טוב שלא נתנו לזה לקרות".

בבית"ר החמיאו השבוע לשלושת הכובשים – קלאודמיר פריירה שהבקיע שער נהדר בבעיטה חופשית והעלה את מאזנו ל-10 שערי ליגה העונה (מה שהופך אותו למלך שערי הקבוצה), כשגם חן עזרא כבש שער מצוין. אבל יותר מהכל התמוגגו בבית"ר מהשער השלישי, זה שכבש יאקוב סילבסטר, כשאת עיקר המחמאות על השער הזה גרף עידן ורד, שבישל לסלובקי עם יכולת אישי נהדרת.

"עידן הוכיח, שוב, כמה הוא שחקן גדול", מציינים בבית"ר. "הבישול שלו לסילבסטר היה פשוט מדהים. מלאכת מחשבת. לעידן יש יכולת אישית אדירה והוא הוכיח שהוא חוזר לעצמו. בהברקה אחת הוא יכול לשנות את המשחק וזה היה חסר לנו".

יחד עם זאת, בבית"ר יודעים שהם צריכים לתת את הדעת על המחצית השנייה החלשה. "יצאנו בשן ועין", אומר גורם במועדון. "המשחק הזה היה בידיים שלנו והחזרנו את מכבי משום מקום. היה לנו מזל גדול מאוד בסיום. כמעט ושילמנו ביוקר על היכולת החלשה במחצית השנייה. היה לנו מזל, כמו זה שיש לנו לאורך כל העונה כשלמרות יכולת לא טובה אנחנו מבקיעים ומנצחים".

"לא הגיע לנו לנצח", מוסיף וטוען גורם נוסף בבית"ר, "במחצית השנייה פשוט לא הופענו ואני עדיין לא מבין איך ניצחנו. מכבי תל אביב פשוט ישבו עלינו. היה לנו מזל גדול, אבל הדבר החשוב הוא שניצחנו וכעת אנחנו עם הפנים קדימה".

פרט לאכזבה מהיכולת במחצית השנייה, בבית"ר התאכזבו גם ממספר האוהדים שהגיעו למשחק – כ-13,000 אלף בלבד, כשבבית וגן מתקשים להבין איך בעונה כזו גדולה, כשהקבוצה נמצאת במאבק על האליפות והעפילה לגמר הגביע, האוהדים לא ממלאים את האצטדיון.

"זה לא ברור וזה מאוד מאכזב", מציין גורם במועדון. "אחרי התיקו של הפועל באר שבע, היינו בטוחים שהקהל יימלא את טדי, אבל כנראה שזה כבר לא יקרה העונה בליגה. אולי בגמר גביע".

וקהל היה במוקד העניים גם בדקות הסיום של המשחק נגד מכבי תל אביב ביום שני, בשל שריקות הבוז והקללות שהופנו מהיציעים לעבר המאמן בני בן זקן והבעלים אלי טביב, אשר קלקלו את התחושות הטובות שהיו בקבוצה לאחר הניצחון מול מכבי תל אביב.

הסיבה, כידוע, היא הספסול של איתי שכטר, שהפעם התייבש על הספסל לאורך כל 90 הדקות של המשחק, כשבחילוף השלישי והאחרון שערך בני בן זקן בדקה ה-80 הוא העדיף את חן דילמוני על פניו של הקפטן.

בסיום ניסה בן זקן להסביר כי היה מדובר בשיקול מקצועי, וזאת בשל העובדה שבית"ר נלחצה לאחור בדקות הסיום. המאמן אף הוסיף ושיבח את דילמוני וציין כי הוא הציל שער של 100 אחוז.

בית"ר חוגגת במשחק הניצחון מול מכבי ת"א (צילום: ניר קידר)

בית"ר חוגגת (צילום: ניר קידר)

כך או כך, הנושא של שכטר בהחלט מעביר על העונה המצוינת שעושה בית"ר עד כה. החלוץ עצמו התייחס בסיום המשחק לנושא ובכלי תקשורת שונים הוא צוטט כמי שאומר "בינתיים הכל מקצועי". אולם בבית וגן ישנם גורמים שונים ושחקנים שממשיכים לטעון בתוקף כי הסיבה לספסול של שכטר קשורה באופן ישיר לעונה הבאה ולכך שהחלוץ עדיין לא הגיע לסיכום על חוזה חדש לעונה הבאה.

"הסיפור עם שכטר לא הולך לכיוונים טובים בכלל וכרגע נראה שהוא לא ימשיך בקבוצה בעונה הבאה", מציין גורם בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "ממה שאני מבין, הפערים בין שכטר לטביב גבוהים מאוד, גם בפן הכספי וגם במשך החוזה. לשכטר יש הצעה ממכבי תל אביב על סך 350 דולר אלף לעונה למשך שלוש שנים, כשטביב מציע לו מנגד סכום נמוך יותר משמעותית ובחוזה לעונה אחת בלבד. במצב הזה אני לא רואה את איתי נשאר".

"כולם יודעים למה שכטר לא משחק, זה בגלל החוזה וזה לא משהו חדש", מוסיף וטוען שחקן בבית"ר. "חבל שזה קורה עכשיו, לקראת סיום העונה וכשיש לנו עוד על מה להיאבק. אנחנו צריכים בתקופה הזו את הקהל איתנו ושלא יתעסק בדברים מסביב. זה מיותר".
מנגד, בבית"ר ממשיכים לטעון כי הסיבה לספסול של שכטר היא מקצועית לחלוטין, כשבקבוצה מציינים את כושר ההבקעה המצוין של סילבסטר, שבחודשיים האחרונים אחראי ללא מעט מהשערים שכבשה בית"ר, בין אם באופן ישיר (חמישה שערי ליגה ועד שניים בגביע) ובין אם בבישולים או בסחיטת פנדלים. כמו כן בבית"ר מציינים כי החזרה של עידן ורד והחשיבות של חן עזרא מובילים לכך ששכטר פותח על הספסל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר