אלי אוחנה (צילום: שרון בוקוב)
אלי אוחנה (צילום: שרון בוקוב)

"אלי שואף לעבור בבקרה התקציבית עם כמה שיותר שחקנים בכירים"

הערפל הכבד שאופף את בית"ר מסרב להתפוגג, ומי שמתמודד עם כל הבעיות כמעט לבדו הוא מחזיק זכויות הניהול. מקורביו אומרים: "הוא לא מוותר"

פורסם בתאריך: 12.7.18 22:19

עוד שבוע חלף, וחוסר הוודאות בבית"ר נמשך. אלי אוחנה, האיש האמון על הצד הניהולי והמקצועי של המועדון, נמצא בחודש קריטי. בית"ר ירושלים תפתח את עונת המשחקים בליגת העל בעוד קצת יותר מחודש, אך כרגע הנושא החם ביותר בבית וגן הוא האם ואיך בית"ר ירושלים תעבור את הבקרה התקציבית.

אמנם אלי טביב הפקיד ערבויות אישיות בבקרה, כך לפי גורמים המעורים בפרטים, אך לאוחנה יש בעיה גדולה: התקציב של המועדון צפוי להתבסס על הכנסות בלבד: כספים מהטוטו, מזכויות השידור, מהספונסרים – אם אכן יימצאו כאלה – וממכירת כרטיסים ומנויים, שכלל לא בטוח שיהיו בשל מחאה האוהדים שהודיעו כי יחרימו את משחקי הבית.

כעת, לאחר עצירת הזרמת הכספים למועדון מצד אלי טביב, שהצהיר כידוע כבר יותר מפעם אחת שהוא מתנתק מהמועדון, נמצא אוחנה במלכוד קשה: הכנסת כספים לקבוצה עשויה לבוא רק מכיוון אחד כרגע, והוא מכירת שחקנים כדוגמת עידן ורד ואריק סאבו. לשניים חוזה בשכר שנע סביב 250 אלף דולר לעונה, ובשניהם מתעניינות קבוצות שונות – מכבי חיפה בוורד והפועל באר שבע בסאבו. אם הדברים היו תלויים באוחנה, השניים דווקא היו ממשיכים במועדון, ללא כל התלבטות.

"המטרה של אוחנה היא לעבור בבקרה התקציבית עם כמה שיותר שחקנים בכירים", טוען מקורב למחזיק זכויות הניהול בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אם הוא לא יצליח, הוא ימכור כמה מהם, אבל לא יתפטר. את זה הוא לא יעשה בחיים".

ההחלטה הראשונה שעשה אוחנה העונה היתה להנחית פיגורה מקצועית על הקווים בבית וגן, בשונה מהעונה שעברה. אוחנה הביא מרצונו את גיא לוזון, למרות התנגדותו של אלי טביב, ונראה שלצמד 'אוחנה את לוזון' יש כאבי ראש גדולים מאוד לקראת פתיחת העונה. עבור שניהם, ובמיוחד מבחינת המאמן לוזון, המשמעות של פרידה מאחד השחקנים הבכירים היא מכה מקצועית אנושה.

"יש שני מיואשים בבית"ר, אוחנה ולוזון", טוען גורם נוסף המקורב לאוחנה, ומציין: "לוזון מיואש מזה שאין לו סגל, ואוחנה מיואש מזה שהוא לא יכול להעמיד למאמן שהוא הביא סגל ראוי. אוחנה משתגע מזה, אבל הוא ינסה להעביר את הקבוצה ולהפעיל אותה תחת כל המגבלות. מה שחשוב הוא שאוחנה לא יתפטר. אם הוא יצטרך למכור הוא ימכור, וימשיך עם קבוצה רזה. הוא מתקדם צעד ועוד צעד. בינתיים, לדעתי, הוא צפוי להגיע בקרוב להבנות עם יעקב שחר לגבי מכירתו של עידן ורד אחרי ההתמודדות של בית"ר בסיבוב הראשון באירופה, והוא עדיין לא אומר את זה לאף אחד. השחקן השני שיעזוב הוא סאבו. סילבסטרה הוא שחקן של טביב, שרוצה לגזור עליו קופון גדול יותר, ולכן הוא יימנע ממכירה שלו כרגע".

 

אותו גורם מוסיף: "אוחנה מיואש בגלל הניהול של טביב, ומבין שהקבוצה לא על המדף ושטביב לא רוצה למכור אותה. הוא מחפש ספונסרים, וגם ראש העיר מחפש אנשים שישקיעו במועדון. אוחנה לא מוותר ולא יפקיר את הקבוצה".

"זה לא שקשה להתנהל ככה: זה על גבול הבלתי אפשרי", מוסיף חבר קרוב של אוחנה בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אלי יכול למשוך עוד קצת, עד שהדברים יתחילו להתבהר, אבל רגע האמת קרוב מאוד. אני חושב שזה גם הזמן של הקהל להיכנס לתמונה ולנסות לגייס את הכסף: שיהיו 20 אלף מנויים. אי אפשר לצפות להכל מאלי, הוא לא בא כדי להיות אחראי על התקציב. אם ההתנהלות הזו תימשך, יהיה קשה מאוד להחזיק שחקנים כמו ורד וסאבו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלי

    איפה החברים של ברקת, שכל הזמן סיפרו לנו שהם מחכים שטביב יזוז כדי לתרום לקבוצה? הנה, טביב זז. ואיפה הם?
    מפחדים שטביב יחזור? שיקחו על עצמם חוזה של שחקן או שניים שאוחנה רוצה לשמור בקבוצה (ורד, סאבו, סילבסטר). כל עוד הוא בקבוצה, הם מממנים את השכר שלו, ומעבירים את הבטוחות שצריך לבקרה. טביב מתעקש למכור? הבטוחות יבוטלו. לטביב לא יהיה שווה למכור אותם העונה. ככה העזרה היא נטו לביתר. לא לטביב.
    אבל הם אינם. לא שומעים עליהם. לא שומעים אותם. לא שומעים את ברקת. הפוליטיקאי כבר גזר את הקופון שלו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר