קלאודמיר פריירה, אחרי בית"ר ירושלים חתם בסכנין (צילום: ניר קידר)
קלאודמיר פריירה, אחרי בית"ר ירושלים חתם בסכנין (צילום: ניר קידר)

הסיוט מתגשם: בית"ר איבדה את קלאודיו לסכנין

הקשר הברזילאי, ששוחרר מבית"ר, מצא בית חדש. האוהדים לא כועסים ומסבירים: "הוא עזב כי בית"ר ויתרה עליו, וחבל"

פורסם בתאריך: 19.7.18 12:12

"יהיה לנו מוזר לראות את קלאודמיר במדים של סכנין בעונה הבאה, אבל אין לנו שום כעס כלפיו. זה לא שהוא רצה לעבור לשם או עזב לטובת שדרוג מקצועי או כלכלי – הוא עזב כי בית"ר ירושלים ויתרה עליו וחבל", כך נפרד השבוע אחד מאוהדי בית"ר ירושלים המוכרים ביציע המזרחי מקלאודמיר פריירה, שחתם ביום רביעי האחרון על חוזה לשנתיים בבני סכנין, היריבה המרה של אוהדי בית"ר ירושלים.

עבור קלאודמיר, חשוב לציין, האופציה של סכנין היתה בין האחרונות. הקבוצה רצתה אותו מיד לאחר שבית"ר לא מימשה את האופציה שהיתה לה עליו, אבל הוא ניהל משא ומתן עם הפועל חיפה ומכבי פתח תקוה, ואף קיווה לקבל הצעה מאחת הליגות באסיה, עם עדיפות לזו התאילנדית. אך כשהמשאים ומתן לא המריאו לשום מקום, הוא החליט לחתום בבני סכנין, שם הוא ישחק תחתיו של בני בן זקן, מאמנו בעונה שעברה.

"את זה שקלאודמיר לא ימשיך בבית"ר ידענו בערך מסוף העונה שעברה", מוסיף יוסי, מיושבי היציע המערבי. "אנחנו מודים לו על ארבע שנים נפלאות שהסתיימו בעונה עם שיא כיבושים מבחינתו".

אוהד נוסף של בית"ר ירושלים מציין כי "אין לאוהדים כעס על קלאודיו. אנחנו עסוקים יותר במצב הקשה של הקבוצה".

בסביבתו של קלאודמיר מדגישים כי "כמו כל דבר בחיים זה היצע וביקוש, של איזה קבוצה רוצה אותו וכמה מוכנים לתת לו. הפועל חיפה ומכבי פתח תקוה ירדו מהפרק, ולעומת זאת סכנין רצתה אותו לכל אורך הדרך. קלאודיו יודע שהמעבר מבית"ר לסכנין לא קורה בכל יום, אבל מה הוא יעשה, יישאר בלי קבוצה?".

מקורב אחר לקלאודמיר מתייחס לבית"ר ומציין כי "כולם ידעו שהוא רצה להישאר, אבל כנראה שלקבוצה לא היתה העונה את היכולת להשאיר אותו. אם בית"ר ירושלים היתה מגישה לו הצעה? אנחנו לא משחקים בנדמה לי. זה לא על הפרק בכלל".

ומה אומרים בבית"ר? "אני מקווה מאוד שקלאודיו יצליח בסכנין", מציין גורם בקבוצה בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הוא בחור מצוין ואחרי כל התרומה שלו לבית"ר, אנחנו יכולים לאחל לו רק טוב והצלחה".

שחקן בבית"ר מציין כי "חבל מאוד שלא השאירו את קלאודיו. יש לנו מקום לעוד זר, ובמקום להביא קשר מהפועל עכו עדיף היה להשאיר אותו. הקהל? אני לא יודע מה הם יכולים להגיד או לעשות. זה לא שבית"ר רצתה אותו והוא בחר לעזוב".

שחקן אחר בבית"ר מציין כי "קלאודיו רצה מאוד להישאר בישראל וכנראה שסכנין היו אלה שנתנו לו את ההצעה הכי טובה. אני באופן אישי לא הייתי עובר לשם אם הייתי באותו מצב, אבל כל אחד וההחלטות שלו. מבחינה מקצועית אני חושב שקלאודיו ישדרג משמעותית את סכנין ומבחינת בית"ר ירושלים אין ספק שמדובר בפספוס, כי חסר לנו קשר אמצע כמוהו".

גם בסכנין לא מתרגשים במיוחד מהעובדה שמדובר על רכש מבית"ר, כשבקבוצה מזכירים שרק בשנה שעברה עשה ז'אורז'יניו את הדרך ההפוכה.

"זה עניין מקצועי נטו. היה לנו רצון להתחזק בשחקן מסוים ויצא שהוא שיחק בבית"ר", מציין גורם בסכנין ומוסיף: "מעברים כאלה קורים בכל העולם וקרו גם בארץ, כשבית"ר לקחה בשנה שעברה את ז'אורז'יניו ששיחק אצלנו. הם לא לקחו אותו כי הוא שיחק בסכנין, אלא כי הם חשבו שהוא שחקן טוב שיכול לעזור להם. אותו דבר עם קלאודמיר, הוא שחקן טוב שרצינו אותו מהרגע הראשון. ניהלנו איתו משא ומתן ואנחנו שמחים מאוד שהוא חתם אצלנו".

קלאודמיר פריירה (צילום: ניר קידר)

בינתיים, עד כמה קשה מצבה של בית"ר ירושלים אפשר יהיה ללמוד אולי מהסיפור הבא. הקבוצה הגיעה השבוע לסיכום על ברונו איבה, קשר הפועל עכו בעונה שעברה, כשהסיכום יהפוך לחוזה ממשי רק במידה שבית"ר תצליח לעבור בבקרה התקציבית. כן, זו לא טעות, בבית"ר לא לוקחים סיכונים והבהירו לקשר ולסוכנו דודו דהאן שהחוזה תלוי במעבר בבקרה.

בבית"ר יודעים לספר כי לאחר עזיבתו של קלאודמיר, ביקש המאמן גיא לוזון להתחזק בקשר אחורי זר, אך בתחילה הדבר לא התאפשר כי לקבוצה היו שישה זרים חתומים. לאחר שחרורו של מרסל הייסטר בשבוע שעבר, שב לוזון וביקש קשר אחורי, וכך נולד הסיכום.

"ברונו איבה הוא לא שחקן רע, וכששיחקנו נגדם בשנה שעברה הוא הפגין יכולת לא רעה בכלל", מציין גורם בבית"ר אך מוסיף: "על השאלה האם שחקן כזה מתאים לבית"ר אני לא יודע לענות. הוא אמנם אחד שרץ ועובד על המגרש, אבל הוא גם אגרסיבי מאוד. אני לא חושב שהוא יוכל לנהל את המשחק כמו שקלאודיו עשה, ובשורה התחתונה בכלל לא בטוח שהוא יותר טוב מדוד קלטינס".

 

פרט לסיכום על איבה, שום דבר אחר לא זז והלחץ של אנשי הצוות המקצועי הולך וגובר. כידוע, אנטואן קונט נמצא בטיפולים בצרפת בעקבות ניתוח בברך וצפוי לחזור לפעילות רק בסוף אוגוסט, כשבנוסף בית"ר לא מצליחה למצוא פתרון לסוגיית ז'אורז'יניו, שלא נמצא בתוכניות המקצועיות, אך תופס נתח כבד מהתקציב עם חוזה בסך 250 אלף יורו לשנתיים הקרובות.

"ז'אורז'יניו בטיפולים בברזיל ואני מקווה מאוד שהוא לא יחזור", אומר גורם בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר" ומסביר כי "הוא לא מתאים לנו מבחינה מקצועית, הוא תופס לנו משבצת של שחקן זר ובנוסף הוא מקבל סכומים שהיו יכולים מאוד לעזור לנו העונה. אנחנו מקווים מאוד שהוא ימצא קבוצה שתסכים לקחת אותו. הוא לא תרם כלום בעונה האחרונה, ואם היתה בו הגינות, הוא היה מוותר על חלק מהשכר שלו כדי לעזוב כי גם הוא לא רוצה להישאר".

בתוך כל הבעיות הללו, מנסים בבית"ר למצוא נקודות אור, גם אם כרגע מדובר בפנסים קטנים. אחת מנקודות האור הללו הוא אור זהבי, בן 25, ששיחק בשנה שעברה בהפועל ירושלים בליגה א'. הקשר הוחזר השנה לסגל הקבוצה והצליח להרשים את הצוות המקצועי גם במחנה האימונים וגם במשחק נגד צ'יחורה בשבוע שעבר, שבו הוא פתח בהרכב והפגין יכולת טובה בעמדת המגן השמאלי.

"אור הוא סופר הפתעה, הוא שיחק כבלם בליגה א' בשנתיים האחרונות והיכולת שלו בהחלט מפתיעה", מפרגן גורם בבית"ר לזהבי. "נגד הגיאורגים הוא היה טוב מאוד וזאת למרות שהוא שיחק כמגן שמאלי, תפקיד שהוא לא מכיר, כשבנוסף רגל שמאל היא הרגל החלשה שלו. כל יום שאני רואה אותו באימון אני מוריד בפניו את הכובע, הוא התקדם מאוד".

גורם נוסף בבית"ר מוסיף ומציין כי "אסור לשכוח שיש הבדלים של שמיים וארץ בין ליגה א' לבין ליגת העל ובינתיים אור עומד במשימה בכבוד. גם שינוי התפקוד לא פשוט, כי לעומת בלם שדי סטטי, מגן צריך לחרוש את הקו, ואור עשה זאת מצוין".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר