יישאר מאמן בית"ר ירושלים? גיא לוזון (צילום: שרון בוקוב)
יישאר מאמן בית"ר ירושלים? גיא לוזון (צילום: שרון בוקוב)

"גיא נמצא בפלונטר מאוד גדול. הסיכוי שהוא יעזוב הוא 50-50"

בני משפחתו של גיא לוזון וגם שחקני בית"ר ירושלים מבינים שהצרות של המאמן רק הולכות ומתגברות: "לא נופתע אם הוא יחליט שזה מספיק לו". האם הוא יפתח את העונה?

פורסם בתאריך: 2.8.18 11:40

גיא לוזון כבר מפנים את המצב העגום שאליו הוא נקלע. המאמן, שייחל לעונת קאמבק אחרי כמה עונות שחונות, חווה בבית וגן ימים קשים, ששיאם עד כה בכך שלא עבר בבקרה התקציבית ולא יכול היה לעמוד על הקווים במשחק גביע הטוטו בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב ביום ראשון.

אבל "השיא" הזה עוד עשוי להישבר מהר מאוד. הדיווחים השונים אודות הקיצוץ שמתכנן אלי טביב, שכולל מכירה של שחקני המפתח וזאת על מנת שלא להשקיע בבית"ר מכיסו הפרטי, יכול להוביל את לוזון לשים את המפתחות על השולחן ולסיים את דרכו במועדון עוד לפני שהחלו משחקי הליגה.

כזכור, המינוי של לוזון הוא החלטה של מחזיק זכויות הניהול אלי אוחנה, שזו היתה ההחלטה הכמעט ראשונה שקיבל בימים שלאחר הכרזתו של אלי טביב שהוא לוקח צעד אחורה ומעביר את הניהול השוטף לאוחנה.

מבחינת אוחנה, הבאתו של לוזון, מאמן סמכותי וכריזמתי, באה כדי לכפר על מחדלי העונה שעברה ולסגור את הדיונים והשאלות בנושא העברת החלטות מקצועיות מהיציע למאמן.

לוזון, חשוב לציין, ידע מההתחלה שבית"ר הולכת לעונה לא פשוטה, אבל כנראה שגם הוא לא תיאר או האמין עד לאן המצב ידרדר. אם העזיבה של איתי שכטר, חן עזרא, בוריס קליימן וקלאודמיר פריירה היתה כתובה על השולחן, הרי ששחרור שחקנים כמו עידן ורד, אריק סאבו ויאקוב סילבסטר עלול לרסק מקצועית את בית"ר ירושלים. או כפי שלוזון הגדיר זאת – "עזיבה של ורד תהיה מכת מוות מקצועית".

"לדעתי, ואני מדגיש שזו דעתי ולא שמעתי את הדברים באופן מפורש מגיא, אם עידן ורד יעזוב את בית"ר ירושלים זה יהיה הקש שישבור את גב הגמל", טוען אחד מבני משפחתו של המאמן בשיחה עם "ספורט כל העיר" ומוסיף: "אני די משוכנע שעזיבה של שחקן משמעותי כמו עידן ורד עשויה להוביל אותו לשים את המפתחות ולעזוב".

מקורב אחר ללוזון מוסיף: "גיא מספר שיש חוסר ודאות. הוא היה רוצה להביא עוד שלושה-ארבעה שחקני רכש, אבל הוא כבר מבין שזה לא יהיה פשוט. הבעיה היא אחרת, שרוצים לשחרר לו עוד שחקנים, ואם זה יקרה הוא בהחלט עשוי להחליט שזה לא מתאים לו ושהוא הולך. אם עידן ורד באמת יעזוב, ומסתמן שזה מה שהולך להיות, אני ממש לא אופתע אם גיא יחליט שזה מספיק לו".

גיא לוזון (צילום: שרון בוקוב)

לוזון, כאמור, הגיע לבית"ר לאחר שנים קשות שעבר בישראל, תחילה עם הפועל תל אביב ולאחר מכן במכבי חיפה. המאמן קיווה שבבית"ר ייראו הדברים אחרת, הוא האמין שכמו מאמנים קודמים שהצליחו בבית וגן בענק, גם הוא יכול לחזור למרכז הבמה.

המציאות, כפי שכולם כבר יודעים, טפחה ללוזון בפנים, אבל בינתיים הוא מנסה בכל כוחו לשמר את מה שיש. הוא מקיים שיחות כמעט יומיות עם השחקנים הבכירים ומנסה להשאיר אותם בבית"ר, כשבמקביל הוא מנסה לאתר בשוק השחקנים מציאות.

"גיא לא מאושר מהמצב, אבל הוא לא אחד שיבכה ויתלונן", מעיד גורם בסביבתו הקרובה של לוזון. "אני יודע שהוא לא מבסוט מהסגל של בית"ר ירושלים והוא מנסה לשפר ולשנות. בינתיים ללא הצלחה. גיא בחור מדהים ושחקנים מאוד אוהבים אותו, אבל בלי סגל חזק ואיכותי הוא לא יוכל להצליח, בטח לא בבית"ר, שזה מועדון תובעני. גיא נמצא בסוג של מלכוד. הוא יודע שזו עונה חשובה מאוד בשביל הקריירה שלו ויודע שבית"ר יכולה להחזיר אותו לעניינים, אבל מצד שני – זו לא בית"ר האמיתית וכאן הבעיה".

כפי שמציינים מקורבי לוזון, שחקני בית"ר ירושלים אכן התחברו למאמן שלהם. השחקנים מחמיאים ללוזון על העבודה המקצועית והיסודית שהוא עושה באימונים, אבל גם הם מבינים שכלל לא בטוח שהוא יישאר איתם.

 

"גיא אמנם אמר לנו שהוא בבית"ר באש ובמים, אבל אני לא יודע באמת מה יקרה אם עידן ורד ואריק סאבו יעזבו", מציין שחקן בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "גיא, וכולנו מבינים את זה, נמצא בפלונטר מאוד גדול. הסיכוי שהוא יעזוב הוא 50-50. אנחנו השחקנים רוצים שהוא יישאר, הוא אחלה מאמן, אחד לא פראייר, אבל הוא סובל שוב מחוסר מזל כמו שקרה לו בהפועל תל אביב. הוא הגיע במצב לא פשוט וגם הוא מבין את זה".

שחקן אחר בבית"ר מוסיף: "אני לא יודע אם גיא יישאר או לא. בינתיים, למרות הבלגן שיש, הוא לא מחצין את זה. הוא לא מתלונן וממשיך לעבוד קשה, אבל אין בכלל ספק שכמו שלנו המצב לא נוח, גם לו הסיטואציה בעייתית".

אלי אוחנה (צילום: אורן בן-חקון)

יצליח להחזיק את לוזון? אלי אוחנה (צילום: אורן בן-חקון)

"גיא מסכן, אבל הוא משדר כלפי חוץ שהכל יהיה בסדר", מציין גורם בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "בניגוד לאחרים, אני לא חושב שהוא יעזוב כל כך מהר גם אם יעזבו שחקנים בכירים. לאן יש לו ללכת? אני משוכנע שהוא יכול להצליח עם מה שיש. אני גם לא חושב שהדיבורים על ייאוש נכונים. אין בכלל ספק שהוא היה רוצה לחזק את הקבוצה, אבל אני בטוח שהוא יוכל להסתדר גם עם מה שיש".

גורם נוסף בבית"ר מציין כי "גיא טיפוס אחר משאר המאמנים שהיו פה בשנים האחרונות. הוא מעולה מבחינת טקטיקה, הוא יסודי והכי חשוב – הוא אמיתי וגלוי עם השחקנים. הוא לא הולך סחור-סחור, הוא אומר מה שהוא חושב והוא לא מנסה לייפות את הדברים. אין לי ספק שהוא רוצה את טובת הקבוצה ואני מאוד מקווה שהוא לא יעזוב, כי במצב הנוכחי מאמנים אחרים היו קורסים".

גם בסביבה הקרובה של המאמן בבית וגן לא בטוחים באשר לעתידו של לוזון בבית"ר. מצד אחד הם מציינים שהוא משדר עסקים כרגיל, בין אם באימונים ובין אם בשיחות שהוא מקיים עם שחקנים ועם סוכנים כדי למצוא רכש, אך מצד שני הם לא בטוחים שהוא יסכים להישאר במידה שתהיה בבית"ר מכירת חיסול.

"אם שחקן אחד או שניים יעזבו גיא, לדעתי, לא יעזוב", מציין גורם בבית"ר שמקורב מאוד ללוזון. "אבל, אם תתחיל מכירה סיטונית של שחקנים או שהוא לא יוכל לעמוד הקווים כפי שקרה בגביע הטוטו, לא מן הנמנע שהוא יעזוב. אבל הנושא של גיא הוא לא היחיד שמטריד. המערכת כולה לא יודעת עדיין מה יהיה, אף אחד לא יודע אם יהיה כסף וכמה. כולנו מקווים שיהיה בסדר, גם גיא, אבל אף אחד לא מבטיח לנו שכך באמת יהיה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר