אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)
אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

אלי, שלום ולא להתראות

למשה חוגג יש תוכניות יפות עבור בית"ר. זה הזמן לסיים את עידן אלי טביב

פורסם בתאריך: 9.8.18 12:44

ביום שלישי האחרון שחקני בית"ר ירושלים ואנשי המנהלה בבית וגן קמו לבשורות הכי חיוביות שקיבלו בתקופה האחרונה. הידיעות סיפרו על כך שאיש עסקים נמצא במשא ומתן לרכוש את הקבוצה מידיו של אלי טביב. הסכומים עפו באוויר, ספקולציות רבות עלו בהקשר של הרוכש המיועד, אך תשובה אחת היתה ברורה לכולם – אלי טביב חייב למכור את הקבוצה על מנת לאפשר לכולם לצאת לדרך חדשה.



"שימכור כבר את הקבוצה ונצא לדרך חדשה", אמר ל"כל העיר" גורם בבית וגן ותיאר את הכמיהה להיפרד מטביב, "להחליף בעלים יעשה לכולם טוב. אני חושב שזו תהיה עסקה טובה כי גם אם טביב ישים 100 מיליון דולר בקבוצה ויביא את רונאלדו ומסי ביחד, זה לא יעזור לו, הקהל לא יכול לראות אותו".

שחקן בבית"ר מוסיף ומתאר את הרצון העז להיפרד מטביב: "אני חושב שבמיוחד אחרי הריאיון שהוא נתן לטלוויזיה, שבו הוא הציג כביכול שיש עניין כלשהו ברכישת בית"ר ירושלים, אז הרגשנו שיש מועמד רציני לרכישה שאולי טביב מנסה להעביר לו מסר שיש עוד מתעניינים".

כך למשל, כזכור, אפשר היה להבחין לאורך כל התקופה בהתנהלותה של עמותת האוהדים של בית"ר ירושלים שממש שמה לעצמה ליעד להיפטר מטביב. גם ארגון האוהדים שער האריות נקט בעמדות חריפות. לפני כשלושה שבועות נכתב בדף הפייסבוק של הארגון, "… אין דרך לגרום לטביב לעזוב מבלי לגרום לו להבין שאם הוא לא ישחרר את הנכס שלו בזמן הקרוב הוא יאבד מערכו, ובמקרה קיצון אף יגיע לחדלות פירעון וייצא מידיו ללא תמורה דרך בית משפט".

משה חוגג (צילום: מתוך פייסבוק)

משה חוגג (צילום: מתוך פייסבוק)

האוהדים תכננו לעשות ככל יכולתם כדי לפגוע כלכלית ועסקית בטביב, וגם השחקנים המובילים בקבוצה חיפשו כל דרך לצאת ממנה. כך למשל אמר לאחרונה ל"כל העיר" גורם המקורב לעידן ורד: "בגלל ההתנהלות של טביב ואיך שהוא התייחס לעידן, הוא רוצה לעזוב. למעשה עידן כבר החליט שגם אם לא יימכר, הוא הולך לבוררות על מנת לצאת מבית"ר, לו טביב נשאר בה".

משה חוגג – האיש שבו תלויות תקוותיהם של אוהדי בית"ר ירושלים – בן 34, נולד בבאר שבע ועשה שירות צבאי כקצין ביחידת הכלבנים עוקץ. אין לו תואר אקדמי או הכשרה חריגה, אך כישורים יש ויש. את הונו עשה במו ידיו, בהרבה שכל וחושים חדים.

כיזם מצליח ואחד הדומיננטיים שבהם ברחבי ישראל הוא ייסד את קרן ההשקעות סינגולריטים, והפך לדמות מובילה בכל מערך האקו-סיסטם בישראל.

הונו של חוגג מוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים. פעילותו העסקית מתרחבת וממשיכה. כך למשל לפני כ-8 חודשים הכריזה קרן סינגולריטים על גיוס הון בעסקה בהיקף של 30 מיליון דולר, שמיועדת להשקעות בתחומי הרובוטיקה, המובייל והפינטק. נוסף להשקעות ולליווי הצמוד של החברות, חוגג מוסיף לסייע ליזמים ולחברות בכל הנוגע לקישורים לאנשי מפתח ברחבי העולם, ומוסיף לתכנן קדימה – ולחשוב בגדול.

אלי אוחנה (צילום: אורן בן-חקון)

אלי אוחנה (צילום: אורן בן-חקון)

קצת פרטים על התוכניות המקצועיות של חוגג עבור אוהדי בית"ר ירושלים שמקווים לפתיחתו של עידן חדש. ל"כל העיר" נודע כי התוכניות המקצועיות של חוגג, שמצאו עוגן במספר שיחות שכבר נוהלו בינו לבין אלי אוחנה, הן קודם כל – השארתו של אוחנה. חוגג מצא שפה משותפת עם אוחנה, שאף היה מעורב בדיונים השבוע, ומובן כי אם וכאשר יפתח עידן חוגג, אזי אוחנה יהיה גורם משמעותי בו.

מאור בוזגלו

מאור בוזגלו (צילום: שרון בוקוב)

בגזרת השחקנים המטרות של חוגג את אוחנה עשויות להיות השארתם של מי מהשחקנים המובילים שנותרו מהעונה הקודמת, וגיוסם של שחקני רכש כשעל הפרק עלו שמותיהם של מאור בוזגלו, ערן לוי ואופיר דוידזאדה. ככל הנראה המאמץ הגדול יהיה להשאיר את טל כחילה, שנחשב בעיני רבים לבלם הישראלי הטוב בליגה, וכן איוש מחודש של החוליות הקדמיות שכבר איבדו בקיץ הקשה הזה את איתי שכטר וחן עזרא. כמובן, שאוחנה יצטרך להתעכב גם על שיבוץ של קשר בצלמו ובדמותו של קלאודימיר פריירה, שעזב לבני סכנין לאחר שחוזהו לא חודש בבית"ר והאופציה עליו לא מומשה. אבל, הכל כמובן עדיין מוקדם מידי, וראשית יש לסגור סופית את עידן טביב ולפתוח בחיים חדשים ותקוות חדשות עבור בית"ר ירושלים ואוהדיה.

 

כידוע, מטה המאבק של הקהל כנגד טביב, לחץ השבוע על ראש העיר ניר ברקת כי יהיה מעורב במגעים עם חוגג. הבקשה של מטה אוהדי בית"ר מברקת היתה כי ייקח אחריות וייטול את תפקיד המתווך בין הצדדים תוך שמירה על סודיות. עד כדי כך היה חשוב לפעילים ל"שחרור בית"ר" להבטיח שכל מגעים שיתקיימו לא ייקלעו לפלונטר, אלא יבשילו לכדי מימוש.

ערן לוי (צילום: ניר קידר)

ערן לוי (צילום: ניר קידר)

בשיחה עם "כל העיר" מסכם גורם בבית"ר את השבוע המטלטל הזה: "רוכש חדש יכול לבוא ולהשקיע במועדון. זה פשוט יכול לשנות לנו את כל האנרגיות ואת כל העונה". נדמה כי בדברים האלו טמון סיפור המתח שביעבע השבוע סביב כל בית"ר ועמוק בתוכה. ההבדל בין ייאוש לתקווה, בין סיוט לחלום, בין קבוצה עצובה לשמחה, בין קבוצה תקועה לקבוצה בצמיחה מחודשת, בין קבוצה עם הווה קשה לקבוצה עם עתיד אופטימי, בין קבוצה עם טביב לקבוצה עם חוגג.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יואל

    הכל תלוי בטביב. הכל כך דוחה. הכל כך בלתי צפוי.
    האם הוא באמת רוצה למכור? האם הוא בעצמו יודע מה הוא רוצה?
    לא רוצים לחשוב על אפשרות שהוא ימשיך להחזיק מאות אלפים כבני ערובה. הסיוט הזה לא יימשך.

  2. סמי

    רוכש עם הון עצמי של עשרות מליוני דולרים, יכול להרשות לעצמו להוציא לפחות 10-15 מליון שקל כל שנה , על תחביב?

    יש הרבה דברים מאחורי העסקה הזאת שגם מי שיודע לא מספר. העיקר להפטר מטביב. 5 דקות אחרי החתימה – הכל יצא החוצה. יהיה יותר "שמח" מאשר עם טביב …

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר