משה חוגג (צילום: ארנון בוסאני)
משה חוגג (צילום: ארנון בוסאני)

"משה אדם עם חזון, ענייני, שחושב כמה שנים קדימה"

בן 37, יליד היישוב עומר, משקיע הייטק לא טיפוסי - ואוהד כדורגל מושבע. קווים לדמותו של בעלי בית"ר, משה חוגג

פורסם בתאריך: 16.8.18 12:19

ביום ראשון האחרון, לאחר חודשים של חוסר ודאות, רכש משה חוגג, יליד היישוב הדרומי עומר ותושב תל אביב כיום, את בית"ר ירושלים מידיו של אלי טביב. 18 מיליון שקלים יועברו לידיו של אלי טביב, ועוד כ-8 מיליון שקלים יוקצו לכיסוי החובות של הקבוצה.

כבר באותו יום חוגג הגיע לירושלים ועלה לכותל עם מחזיק זכויות הניהול אלי אוחנה, כשהוא עטוף בצעיף הצהוב-שחור של בית"ר ירושלים. בין לבין, ברשתות החברתיות וברחובות ירושלים עצמה, נרשמה חגיגה גדולה מצד האוהדים הצהובים-שחורים, שהרגישו שיצאו מעבדות לחירות בראש חודש טוב, שהפך לסמלי עבורם עם היציאה לדרך חדשה.



חוגג, בן 37, גדל בבאר שבע. הוא שירת בצבא כקצין בדרגת סרן, ביחידת עוקץ. חוגג נשוי ואב לשני ילדים, ובשנים האחרונות הוא מוביל, יוזם ומשקיע במספר רב של חברות טכנולוגיה. בשנת 2012 הקים את קרן ההשקעות סינגולרטים, הנחשבת לאחת הקרנות הפעילות בישראל בתחום ההיי טק. בשנה שעברה רשם חוגג אקזיט של 23 מיליון דולרים בעקבות רכישת חברת האבחון הרפואי GeneSort על ידי קרן ההשקעות AID פרטנרס מהונג קונג. הוא גם מכר פטנט של מובלי (mobli) הישראלית לחברת סנאפ, מפתחת אפליקציית סנאפצ'ט, בכ-7.7 מיליון דולרים. לצד אלו היה חוגג אחד המשקיעים בחברת ג'ונו, השייכת לטלמון מרקו, שנרכשה על ידי חברת שירות המוניות Gett בכ-200 מיליון דולרים.

את המניות העיקריות שהובילו להצלחה צבר חוגג באמצעות אותה מובלי, רשת חברתית אשר התחרתה ב'אינסטגרם' של פייסבוק ואף שימשה כנותנת חסות של הפועל באר שבע במשך שנתיים. הוא חבר למיליארדר המקסיקני קרלוס סלים, וגייס סלבריטאים עולמיים כדוגמת ליאונרדו דיקפריו. חוגג נלחם ראש בראש מול אינסטגרם, וזכה לכותרות בארצות הברית כשהרים מטוס עם שלט מתריס נגד פייסבוק, מעל משרדי החברה בקליפורניה.

מובלי סיימה את דרכה לפני כמה שנים, אך חוגג מכר, כאמור, רכיב מהרשת ל'סנאפצ'אט' בכשמונה מיליון דולרים. במקביל, הוא זיהה את הפוטנציאל הגלום בעולמות המטבעות הווירטואלים, ושם רכש את עיקר הונו.

ב-20 ליוני רכש חוגג מגרש בשטח חמישה דונמים בכפר שמריהו, מידיו של איש העסקים אילן בן דב. הוא שילם תמורתו כ-70 מיליון שקל – וכ-15 אחוזים מסכום העסקה שולמו במטבע הביטקוין – מהלך שנחשב חריג, וככל הידוע הראשון מסוגו, בוודאי בעסקת נדל"ן ובסכום גדול כזה. על פי פרטי העסקה שסוכמו בין הצדדים, עשרה מיליון שקלים מהסכום הכולל הועברו מארנקו הווירטואלי של חוגג לטובת השלמת הסכום. חוגג מתכנן להקים במקום וילה פרטית עם בריכת שחייה.

בשנים האחרונות מעורב חוגג במיזמים רבים של חברות בתחום המטבעות הדיגיטליים, ועומד מאחורי הסטארט-אפ 'סירין לאבס', שגייס כ-70 מיליון דולרים כדי לפתח את הסמארטפון Finney – "הטלפון המאובטח ביותר", לדברי חוגג, המבוסס על טכנולוגיית בלוקצ'יין. הטלפון יועד לשוק היוקרה, עם תג מחיר של 15 אלף דולרים ליחידה. בישראל אף עיתונאי מקומי לא קיבל את הסלולרי לצורכי בדיקה, ושנה לאחר השקתו הודיעה החברה כי פיתוחו ייעצר. הנתונים הללו הפכו את חוגג לדמות שנויה במחלוקת בנוף ההשקעות והיזמות המקומי.

הבעלים החדש של בית"ר ירושלים מתרכז כעת בתהליך להקמת קרן גידור שתשקיע במטבעות וירטואליים. מקורבים אליו טוענים כי הקרן – שמתוכננת לקום במהלך החודש הקרוב – צפויה לגייס מאות מיליוני דולרים. לקרן הגידור אין עדיין שם, אך היא תפעל באופן נפרד מקרן ההון סיכון 'סינגולריטים' שאותה מנהל חוגג. ייתכן כי קבוצת אליינמנט, שהוקמה באחרונה לשם תמיכה בחברות שמעוניינות לבצע ICO (Initial Coin Offering – הצעה ראשונית על מטבעות דיגיטליים שמנפיקה חברה) ושבין חבריה גם מייסד חברת בנקור, היא חלק מהמהלך הזה. חוגג סירב לפרט בנושא, אך לא הכחיש את הדברים: "כשיהיה מה לספר – נספר. אני לא במצב שאני צריך לגייס הרבה", אמר.

הקרן תוקם כשותפות, ומכיוון שהחוזים מול השותפים עדיין לא נוסחו סופית ונחתמו, בפועל היא עדיין לא גייסה כסף. מקורות בחברה מעריכים שמשקיעים "מחכים בתור", ולקרן יש התחייבויות קיימות מבעלי הון. עוד אמרו המקורות כי חוגג כבר חתם על חוזי עבודה מול מנהליו. במקביל, חוגג ושותפיו מקימים בימים אלה ערוץ מותג תוכן בינלאומי שמתעסק בעולמות הבלוקצ'יין והביטקוין – הערוץ הטלוויזיה ייקרא 'בלוג טיוי'.

משה חוגג (צילום: ארנון בוסאני)

משה חוגג (צילום: ארנון בוסאני)

כפי שניתן להבין, חוגג הוא אחד ממובילי מהפכת הבלוקצ'יין, בארץ ובעולם, ונחשב לגורם מעט 'קשה לעיכול': הוא לא יוצא יחידת 8200 ולא בוגר אוניברסיטה, אלא אדם שבא מלמטה – לא ה'טייפקאסט' של הסטארטאפיסטים בישראל. למעשה, את עיקר הכסף שלו הוא עשה בעקבות זיהוי בתזמון נכון של הזדמנות להשקעה במטבעות הווירטואליים, שקנה תמורת דולרים בודדים.

לבד מפעילותו העסקית, מקדם חוגג בשנים האחרונות גם פעילות פילנטרופית, המתמקדת בעיקר בהענקת מלגות לסטודנטים בפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. המטרה העיקרית היא להקים רשת בינלאומית של מצוינוּת בתחום הבלוקצ'יין (הרעיון שמאחורי מטבע הביטקוין), אשר תובַל על ידי טובי המוחות מהשוק המקומי.

חוגג הוא גם חובב רכבי יוקרה, ובעברו אף רכש מכונית מרצדס חדשה בעלות של מאות אלפי שקלים. הוא מחזיק במשרדיו אוספים של דגמי מכוניות יוקרה אשר תלויים במשרדו.

הבעלים החדש של בית"ר ירושלים, כפי שכבר פורסם בכלי תקשורת שונים, הוא אוהד של האלופה הפועל באר שבע, וגם של ברצלונה הספרדית. הוא מקורב אישית לנשיא בארסה, ג'וזף מריה ברתומיאו, ולאחד מהמיזמים שלו אף גייס את ליאו מסי – והשניים נמצאים בקשר ידידותי מאז.

חוגג הוא אוהד כדורגל מושבע, וגם שיחק כדורגל בעברו. החיבור העסקי הראשון שלו לספורט היה בשנת 2008, אז יזם את הפרויקט web2sport – שידור משחקיה של הפועל קרית שלום באינטרנט, תוך מתן אפשרות לגולשים לקבל החלטות מקצועיות, כמו הרכבים, חילופים ושיטת המשחק.

עבור חוגג הספורט הוא אהבת חיים, והוא רוצה להשפיע ולהשאיר חותם. מכריו מספרים כי האופציות עבורו כבעלים, בכל הנוגע לקבוצות הגדולות, היו סגורות. מתברר שאלונה ברקת ניסתה להכניס את חוגג כשותף במועדון הדרומי, ואף נפגשה איתו בערב החתימה עם טביב על רכישת בית"ר ירושלים, אך חוגג חש כי מהלך כזה – למרות ההערכה הרבה לאדומים – לא תאפשר לו להשפיע, שכן מדובר במערכת משומנת שכבר עובדת, ושביצעה את המהפכה הנדרשת. הוא הרגיש כי המקום שבו יוכל להשפיע באמת הוא בבית וגן. חוגג מאמין בפוטנציאל של בית"ר ירושלים, מסבירים מקורביו, הוא חושב שיש לקבוצה את הקהל הגדול והטוב במדינה, וכי בשל סיבות כאלה ואחרות היא לא מממשת הפוטנציאל שלה כבר שנים.

"חוגג בנה בעשר אצבעות את עסקיו", כך מספרים עמיתיו ושותפיו. "הוא אדם עם חזון, אדם שמדבר בגובה העיניים, ענייני, קר רוח, שחושב כמה שנים קדימה. במשרד שלו במרכז תל אביב יש לו בובות של גיבורי על". מכריו מציינים שהעבודה והמשפחה הן חייו. הוא מתחיל לעבוד השכם בבוקר, בסביבות השעה 7, ומסיים לעבוד גם ב-2 בלילה. את השעות החופשיות שלו הוא מבלה בחיק המשפחה.

 

התוכנית של הבעלים החדשים, כך מספרים בסביבתו הקרובה, היא לעבוד לטווח הרחוק. בשונה מהבעלים הקודמים, טביב, שהצהיר לא פעם כי הוא רוצה לעזוב, אצל חוגג המטרה היא להשאיר חותם ולהפוך אותה לאימפריה מתקדמת, סטייל הפועל באר שבע של אלונה ברקת. "משה יודע שבית"ר היא לא עסק. הוא רוצה להחדיר את החזון ואת האהבה שלו לבית"ר", כך מספרים מכריו.

התכונות החזקות של חוגג, על פי שיחות עם חבריו, באות לידי ביטוי בקור הרוח שלו, בכך שהוא מתנהל בגובה העיניים ובכך שאין לו מניירות. "הוא אדם מאוד ענייני, מאוד תכלס. אדם שלא מפחד משום דבר, איש עסקים ממולח מאוד, שיודע לקחת סיכונים, ומאוד כיף לעבוד איתו".

"אני לא מכיר את האיש, אני רק יודע שהוא ניהל מיזם שקרס", טוען גד ליאור, כתב כלכלי בידיעות אחרונות, בשיחה עם "ספורט כל העיר". "מדובר במיזם שחוגג השקיע בו הרבה מאוד כסף. הוא טוען שמדובר בפיתוח שאין כמותו בעולם, והוא השקיע שם מיליונים. הוא היה בהיי טק בזמנו, עסק במיזמי אינטרנט שקשורים בספורט. הוא התחיל את דרכו בעולם הזה בשנות ה-20 לחייו, אבל לפני עשר שנים כל המיזם הזה, של חיבור בין אינטרנט וספורט, קרס".

אלי אוחנה, משה חוגג (צילום: ארנון בוסאני)

אלי אוחנה, משה חוגג (צילום: ארנון בוסאני)

ליאור מוסיף ומתייחס להון שצבר חוגג ואומר: "אני חושב שאת הכסף שלו הוא עשה בחברת מובלי. הוא גייס עבורה 90 מיליון דולרים, והשקיעה בה, לטענתו, כל מיני משקיעים ידועים – הטניסאית סרינה וויליאמס, רוכב האופניים לאנס ארמסטרונג, שחקן הקולנוע לאונרדו דיקפריו וכו'. החברה הזאת כבר לא קיימת, לפני שנתיים היא פורקה וחוגג פיטר את כל העובדים. מדובר באיש עסקים מאוד כישרוני, אין ספק בכך, שכבר בגיל צעיר הקים חברות. הוא גם מגלה אומץ בכך שהחליט לקחת את בית"ר לידיו: צריך להיות איש אמיץ מאוד כדי עשות את זה. בית"ר צריכה כמה מיליונים בודדים, ואת זה כרגע רואים שיש לו. אני מקווה שהוא בדק היטב את הדברים".

מנגד, כתב כלכלי אחר באחד מעיתוני הכלכלה בישראל טוען כי "הוא לא האיש הכי יציב להחזיק את בית"ר ירושלים. לא נראה לי שהוא איש עסקים עם מאות מיליונים. הוא לא איש העסקים הכי מוצלח שיש, ואני לא רואה יתרון ענק בכך שישקיע בבית"ר. יש לו כסף, אבל הוא לא איש עסקים פילנתרופ. הוא מכר בזמנו את הפעילות של מובלי בעשרות מיליוני דולרים, הפסיק לעבוד שם ופתח חברה אחרת. הוא היה מעורב בכל מיני סטארטאפים, וכנראה שם צבר את עיקר הכסף".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סער

    מושיקו שיחק איתי בעבר בבית״ר באר שבע והיה דאז שחקן מוכשר ,מושיקו רואה את הדברים לטווח ארוך מה שאנחנו לא רואים ואין לנו אומץ ,אני שמח לאן שהגעת פשוט שפו ודרך אגב משה אדם עם לב זהב הכרתי אותו אישית ולעולם לא היה חרטטן , משיקו אני מקווה שאתה לא רואה או מתרגש מתגובת יא מלך!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר