איתמר ניצן (צילום: אורן בן חקון)
איתמר ניצן (צילום: אורן בן חקון)

לא שוער של מועדון גדול

היכולות הפושרות של איתמר ניצן לא תאמו את התוכניות השאפתניות של בית"ר

פורסם בתאריך: 6.9.18 12:11

ב-15 למאי, עדיין בבעלותו של אלי טביב, החתימה בית"ר ירושלים את איתמר ניצן כשוער הראשון. כשניצן, בן 31, חתם בשורות המועדון, לצד קרלוס קויאר, הוא יועד להיות 'היורש' בשער של בית"ר ירושלים, לאחר ארבע עונות רצופות שבהן אייש את עמדת השוער בוריס קליימן.

עבור ניצן, החודשיים הראשונים בבית וגן התאפיינו בחוסר ודאות, כמו כל שחקני הקבוצה, והוא אף לא עבר בבקרה – דבר אשר השפיע עליו רבות. שני המשחקים הרשמיים הראשונים שלו במדי הקבוצה היו במסגרת האירופית: במשחק הראשון מול צ'יחורה הוא שמר על רשת נקייה, אך במשחק השני, בבית, ספג שני שערים שהביאו לסיום העונה האירופית של הקבוצה.



במשחקי גביע הטוטו הוא לא שותף, ורק ביום שני שעבר, במשחק ההפסד 4:1 למכבי פתח תקוה, רשם את הופעת הבכורה שלו במדי בית"ר ירושלים בארץ. ביום שני האחרון עלה ניצן אל כר הדשא כשהוא שומע לא מעט פרסומים בכלי התקשורת השונים על הרצון של משה חוגג, הבעלים החדש, להתחזק בעמדת השוער ולהביא שוער בכיר במקומו. ביום רביעי, יומיים אחרי ההפסד השני של בית"ר ירושלים, שבו ניתן היה להבחין בחוסר הביטחון של ניצן, סיכם דודו גורש בקבוצה והוא צפוי להיות השוער הראשון של בית"ר ירושלים, בעוד ניצן או ישוחרר או יעבור לעמדת השוער המחליף.

איציק קורנפיין (צילום: יחצ)

איציק קורנפיין (צילום: יחצ)

"ברמה העקרונית, ברזומה של איתמר ניצן אין הצלחות גדולות. הביאו אותו כי הוא היה פנוי. אבל מצד שני, אי אפשר לשכוח ששוק השוערים הישראלים לא בשיאו – אין מגוון או מבחר גדול וטוב", מנתח איציק קורנפיין, שוער בית"ר והנבחרת בעבר שמשמש כיום כמחזיק תיק הספורט בעיריית ירושלים. "עומרי גלזר ואוהד לויטה, לדוגמה, לא יעשו את ההבדל. ניצן ברמה שלהם. אם היו מביאים את אריאל הרוש או את גיא חיימוב – אלו שוערים שעושים הבדל. אם בית"ר רוצה אליפות כבר השנה, אז כמו שיבחנו עמדות אחרות, הם יבחנו גם את עמדת השוער, אבל לדעתי אין סיכוי ריאלי לאליפות".

 

איך מרגיש שוער שיש מסביב דיבורים על רצון להחליף אותו?
"זה בוודאי לא עושה טוב, אבל שחקני כדורגל צריכים להתמודד עם לחצים. זה קורה במועדונים הכי גדולים בעולם: קיילור נבאס זכה עם ריאל מדריד בשלושה גביעי אלופות, ועכשיו הביאו לו שוער חדש 'על הראש'; חיימוב לקח אליפויות בהפועל באר שבע, והחליפו אותו. אין מה לעשות: זה המשחק וצריך להתמודד עם לחצים. אלה הלחצים הקטנים ביותר שיהיו לו אם יעמוד בשער של בית"ר".

עד כמה זה השפיע עליו?
"כשאתה שוער בבית"ר אתה צריך להתמודד עם מערכת לחצים מאוד מאוד גדולה. הוא צריך לעמוד בלחצים האלה, לנטרל רעשי רקע ופשוט להיות טוב מאוד".

ניצן החל את הקריירה במכבי הרצליה. ב-2011 עבר להפועל תל אביב, אך ערך שם חמש הופעות בלבד. הוא שיחק גם בהפועל רמת השרון ובמכבי פתח תקווה, ובשנים האחרונות שיחק בהפועל קרית שמונה, במדיה הופיע ב-57 משחקי ליגה. במחצית מהעונה שעברה ניצן כמעט לא שיחק, מכיוון שסיים חוזה. העונה הגיע שוב למועדון גדול, על מנת להוכיח מה הוא שווה.

איתמר ניצן (צילום: אורן בן חקון)

איתמר ניצן (צילום: אורן בן חקון)

"איתמר שוער טוב ומוכח. בשנה שעברה הוא עשה עונה טובה בקרית שמונה", מציין רפי כהן, שוער העבר של נבחרת ישראל ושל מכבי חיפה, בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אבל אין ספק שהפתיחה שלו בבית"ר לא היתה מרשימה. שחקן שמגיע לקבוצה חדשה לא רוצה לפתוח בצורה הזאת".

אתה חושב שהיכולות שלו מספיקות לשאיפות של בית"ר?
"הוא יכול לספק את הסחורה גם בבית"ר. הוא צריך לדעת להתמודד עם הלחץ שיש שם, ולעבוד עם על הצד המנטלי. מבחינת יכולת מקצועית, הוא ראוי לעמוד בשער של קבוצה כמו בית"ר. הוא שוער ליגה המון שנים, והוא יציב. הרבה דברים השתנו בקבוצה, ואם בית"ר היתה מאוזנת מבחינה הגנתית היה לו קל הרבה יותר, אבל מבחינת יכולות הוא בהחלט יכול להיות שוער בבית"ר".

 

 

"איתמר הוכיח שהוא שוער ראוי לליגת העל", קובע שוער העבר של נבחרת ישראל ושל מכבי תל אביב, לירן שטראובר. "אם בית"ר נתנה לו הזדמנות, היה צריך לתת לו אותה עד הסוף, מה גם שכל ההתנהלות של הקבוצה בקיץ האחרון לא היתה אופטימלית, בלשון המעטה. לבוא ולהפיל עליו את כל חוסר היציבות של הקבוצה זה מהלך לא נכון, במיוחד כשמדובר בשוער – תפקיד שצריך בו את מלוא הביטחון. הנזק שהם עושים יכול להיות בלתי הפיך. במצב כזה אתה מאבד אמון במערכת עצמה. היו צריכים לתת לו ארבעה-חמישה משחקים כדי לקבל את מלוא הביטחון והשקט, ורק אז לקבל החלטות. אם חושבים להחליף אותו – אז בחדרי חדרים ולא בפרהסיה, בצורה כל כך לא נעימה ומלוכלכת".

מה עובר של שוער ברגעים כאלה?
"חוסר ודאות. זו הרגשה לא נעימה לבוא לכל אימון ולעלות לכל משחק בידיעה שאסור לך לטעות. סיטואציה כזו מכניסה ללחץ אדיר, אתה צריך להיות חזק מאוד מבחינה מנטלית. אם אני איתמר הייתי אומר לעצמי 'תן את הטוב שלך, ושכל השאר יתפוצצו'. ככה אפשר להוכיח שהם טועים".

שוער עבר נוסף שמכיר מקרוב את המערכת הבית"רית ואת סיר הלחץ שבו נתון המועדון הוא טברטקו קאלה, שוער בית"ר בעונות 2009-2007. "אני חושב שאיתמר הוא שוער ברמה גבוהה מאוד, עם משחק רגל מצוין", מנתח קאלה. "הוא יכול לעזור לכל קבוצה. שוער יהיה טוב אם הקבוצה תהיה טובה. צריכים להבין את זה".

קאלה, שהתמודד עם לא מעט ביקורות בעבר, והתחרה על אפודת השוער עם אריאל הרוש בסוף הקדנציה שלו בבית"ר, חושב שלניצן יש כל מה שצריך כדי להיות שוער ראשון בכל קבוצה בארץ. "איתמר שוער מעולה, שוער חזק וטוב, שוער טכני שיודע לשחק ומבין כדורגל. אני אוהב את האופי שלו וחושב שהוא יכול להצליח – זה תלוי במאמן שלו ובמאמן השוערים שלו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר