גיא לוזון (צילום: שרון בוקוב)
גיא לוזון (צילום: שרון בוקוב)

בבית"ר מוטרדים: "יהיה בלאגן אם נפסיד לאשדוד"

בבית וגן מודאגים לקראת אשדוד, כשבמועדון מציינים כי במקרה של הפסד יהיה עשוי המאמן גיא לוזון לשלם את המחיר: "החרב מונחת לו על הצוואר"

פורסם בתאריך: 20.10.18 16:12

לאחר שבועיים של פגרה, שבמהלכה זכו השחקנים לשלושה ימי מנוחה, חזרה השבוע בית"ר ירושלים להתאמן לקראת המשחק מחר (ראשון) מול מ.ס. אשדוד (21:00 באצטדיון הי"א באשדוד).

בית"ר ירושלים מגיעה למשחק כשהיא סוגרת את הטבלה, עם ההגנה הגרועה ביותר בליגה (13 ספיגות) ועם ניצחון בודד. במאזן הקבוצה 4 נקודות מ-18 אפשריות – פתיחת העונה הגרועה זה 50 שנה. בבית"ר יודעים כי הפסד או איבוד נקודות עשוי להוביל ללחץ גדול עוד יותר על המאמן גיא לוזון, שגם כך לא נושם אוויר פסגות וחוטף ביקורות מכל הכיוונים.



"גיא לחוץ מאוד, החרב כבר מונחת על הצוואר שלו ורק צריך לחתוך", טוען גורם במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר" לקראת משחק המפתח מול אשדוד. "תחת פיקודו לקבוצה אין כדורגל, אין סדר, אין ארגון – כלום. אנחנו נראים רע, פשוט רע מאוד".

למרות המחצית השנייה מול מכבי תל אביב, שבעקבותיה זכתה בית"ר ירושלים לשבחים על יכולתה, יש מי שממשיך לבקר את בית"ר ירושלים ומדליק נורה אדומה בוהקת באשר ליכולת חניכיו של לוזון לקראת המשחק מחרתיים. "כולם מתלהבים מהמחצית השנייה נגד מכבי תל אביב – זה בלוף, זה היה רק בשביל הקהל. אנחנו לא משחקים כדורגל, לא הגענו לשום מצב. שני המצבים של אנתוני וארן הם כלום, אלו לא היו מצבים בכלל".

יש לציין שלמרות הגיבוי המלא שמקבל בשלב זה לוזון מהבעלים משה חוגג, הקהל של בית"ר ירושלים כבר איבד מזמן את סבלנותו כלפי המאמן, והשמיע לא פעם ולא פעמיים את דעתו ואת מחשבותיו. גם נגד הפועל קרית שמונה וגם נגד מכבי תל אביב נשמעו ביקורות כנגד המאמן מצד הקהל, ורבים דרשו מלוזון להתפטר.

"ביום ראשון יהיה משחק של להיות או לחדול עבור לוזון. אם נפסיד, למה שהוא יחזיק אותו?" תוהה גורם נוסף במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר", ומציין: "אם נפסיד אני מאמין שהוא ילך הביתה. אנחנו חייבים לנצח. יהיה בלאגן גדול אם לא, והאוהדים יתקפו את ההנהלה. מצב כזה יכול להוריד אותנו ליגה: אם נפסיד יהיו לנו 4 נקודות מ-21 נקודות אפשריות, זה בלתי נתפס. גיא מאמן טוב, אבל זה הצ'אנס האחרון שלו. אף קבוצה גדולה לא תיקח אותו אם ייכשל. אם הוא יצליח כאן, הרווח יהיה שלו. לדעתי, גם אם ינצח עד סוף העונה, הוא לא יישאר".

גיא לוזון (צילום: ניר קידר)

אמנם הדיבורים סביב בית"ר מתמקדים לאחרונה בעיקר במעמדו של לוזון, אך מי שיצטרכו לספק גם הם את הסחורה ולהראות שהם ראויים להיות בבית וגן גם בעתיד, הם שחקני הקבוצה – שיודעים ושומעים כי עתידם לא מובטח, גם לא אחרי חודש ינואר, וכי יצטרכו להוכיח את עצמם בכל משחק מעתה ועד תום העונה על מנת שיוכלו להישאר במועדון.

"לא יהיה קל. אף פעם לא קל נגד אשדוד, תמיד קשה שם", אומר שחקן בכיר בקבוצה בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הפועל באר שבע הפסידה להם העונה, וביום שני שעבר הם עשו חיים קשים גם להפועל תל אביב. המגרש באשדוד קטן וקשה מאוד. הם קבוצה טובה, אבל עבדנו חזק על מנת לבוא מוכנים".

"יום ראשון זה לא עוד משחק עבורנו", טוען גורם נוסף בבית וגן ומתייחס לזכוכית מגדלת שתחתיה נבחנים עתה כל אנשי בית וגן. "זה משחק חשוב מאוד למועדון, לצוות המקצועי ולשחקנים. אמנם אנחנו רק במחזור השישי, אבל בית"ר לא יכולה להישאר במקום האחרון, זה לא עושה לה טוב. אנחנו חושבים רק על ניצחון, אין תירוצים יותר. נבוא טוב וניקח שלוש נקודות".

"אני חושב שהפגרה הזאת באה לנו בזמן, כדי שנוכל לעבוד על מה שצריך, להתארגן, לתת לאלה שחסרים עוד קצת זמן. אנחנו חייבים לצבור נקודות במשחק נגד אשדוד. זה משחק חשוב מאוד", משתף שחקן נוסף בקבוצה. "אני חושב שהמשחק נגד אשדוד יהיה טוב הרבה יותר, אבל הנקודות חשובות יותר מהיכולת שנציג. אנחנו צריכים לקחת נקודות ולצבור ביטחון".

בבית"ר יודעים טוב מאוד עד כמה חשוב המשחק באשדוד, שאחריו מגיעים כמה משחקים קשים במיוחד, ביניהם המפגשים מול בני יהודה, מכבי חיפה והפועל באר שבע.

"צריך לנצח את אשדוד, ואז יגיע רצף הניצחונות", מצהיר גורם במועדון. "אצטדיון הי"א הוא אצטדיון קשה מאוד, אנחנו תמיד מתקשים. מגרש כזה נותן אווירה שקצת מרדימה אותך".

מבחינת ההרכב, מסתמן כי מיקי סירושטיין ימשיך לפתוח לצידו של טל בן חיים; על עמדת המגן הימני, שגורמת כפי שפורסם ב"ספורט כל העיר" לכאב ראש גדול אצל גיא לוזון בשל חסרונו של אנטואן קונטה, מתחרים שלושה שחקנים: אור זהבי, דוד קלטינס ואופיר קריאף, שהשבוע זכה לעדיפות ואף תורגל בעמדת המגן באימונים.

 

על פי המסתמן, חלוץ הרכש החדש ארון סמואל אולנארה יפתח בהרכב, כשאחד מבין אנתוני וארן ויאקוב סילבסטרה, שלא מצאו מתחילת העונה את הרשת, ישלם את המחיר.

"לא הספקנו להתרשם מהיכולות של אולנארה, כי עוד לא היו משחקים", אומר גורם במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הוא בנוי חזק, הוא 'קרנף' – יש לו גוף חבל על הזמן. הוא הגיע בכושר טוב יחסית, וביום ראשון נדע אם עשינו רכש טוב. הוא יפתח בהרכב לדעתי. גיא בלחץ, אין לו ברירה".

"סמואל מתאקלם לאט-לאט, הוא בכושר יחסית למישהו שלא התאמן באופן סדיר", מספרים במועדון ומוסיפים: "אין לו כושר משחק, אבל הוא בכושר – הוא פיזי יחסית למי שלא שיחק חמישה חודשים, הוא בכושר גופני מצוין. צריך להוריד ממנו הרבה חלודה, אבל זה יקרה ברגע שהוא ישחק. הוא יכול להוסיף לנו ולהפתיע. הלוואי שהוא יהיה האקס פקטור שלנו. ההתקפה שלנו מקרטעת, אנחנו צריכים חלוץ שייתן גולים".

"אני עד עכשיו לא יודע איך לנתח את אולנארה", משתף בגילוי לב שחקן בית"ר. "הוא סוג של בריון, 97 קילו – הוא הר אדם, הוא מפחיד. לא הייתי רוצה להיתקל בו ברחוב. אני עוד לא יודע איך הוא בתור שחקן, כי הוא התאמן איתנו בסך הכול בשלושה אימונים".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר